Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kellqj
#5153
Jeg har testet TV’et i en uges tid.

Først specifikationerne:

Model 32LB1R / 37B1R
Size (inch) 32 tum / 37 tum
System
Analog Terrestrial Yes
Module
Display S-IPS LCD with EEFL Backlight
Picture Format 16:9 WideScreen
Resolution 1366x768p
Response time (ms) 8 ms (GTG)
Contrast Ratio 1600:1 (Al)
Brightness (Cd/m²) 600 cd/m²
Picture
XD Engine New XD engine 3
DCDi Yes
Digital Comb Filter 3D NR / MPEG NR
Cinema 3:2 mode (natural motion) Yes
Color reproduction 14 bit (1023 grades)
Picture Control Dynamic, Standard,Mild,User
Color temperature Control Normal,Cool,Warm,User
Aspect Ratio Correction Orginal,Spectacle,Full,4:3,16:9,Zoom
Supported Signal NTSC,PAL,HD,VGA~SXGA
Sound
Speaker System 2Ch 6 units (37LB1) 2Ch 2 units (32LB1)
Sound Type NICAM A2
Audio Output 15W x 2
AVL (Automatic Volume Leveller) Yes
Surround System SRS TXT, BBE
Sound Control Flat,Music,Movie,Sports, User
Function
Auto / Manual Programing Yes
Text TV Memory 1500 pages
AV Input Navigation Yes
Flashback / Quick View Yes
Index Display Yes
Intelligent Eye Yes
PIP (picture in Picture) Yes (Two Tuners)
Split Screen (Double Window) Yes (Two Tuners)
POP (1+3 Pictures) Yes
Clock Yes
On/Off Timer Yes
Sleep Timer Yes
Auto Off Yes
Key Lock Yes
Connections (Side)
Headphone Yes
Component (Y/Pb/Pr) 1 (480i/p,576i/p,720p,1080i)
Connections (Back)
Tuner 2 Tuner
Scart (Full) 1 / Tv Out
Scart (Half) 1 / MNT Out
AV In (Composite) 1 + Audio
S-Video 1 + Audio
HDMI Input 1
RGB In (D-sub 15pin) 1
PC Audio in 1
Control RS-232c

Design:
Det er jo altid en smagssag men jeg synes at TV’et er meget flot. Men fjernbetjeningen er ja for at sige det lige ud ret grim.

PC:
Jeg startede med at tilslutte TV’et til min PC via RGB. Egentlig ville jeg bare checke Pixel fejl, og der var heldigvis ingen. :-)
Billedet står knivskarpt og jeg er rigtig godt tilfreds. Mere har jeg ikke prøvet med min PC.

Spil (Playstation2 / GameCube)
Prøvede først med Tekken 5 (kamp spil), det er super fedt på en stor skærm. Reaktionstiden er i top og der er ingen skygger eller noget. Farverne er super klare og dybe. GT4 (Bil spil) lækkert igen. Det er helt i top! Jeg er meget imponeret over farverne de er bare gode! Alt står meget skarpt og klart.

DVD
Igen super tilfreds. Der rigtig gode kontrast forhold hvor sort er sort. Igen meget gode farver. Intet at være utilfreds med.

TV
Der må jeg sige med det samme, tuneren er langsom. Det lidt irriterende at zappe på dette TV. Men billedet kan man ikke klage over. Det er rigtig godt, et af de bedste jeg har set! Det er efter min mening lige så godt som Phillips 9830 (Som koster en del mere). PIP funktionen fungere glimrende.
Lyden fra højtalerne er god, men det irritere mig lidt at de er indstillet til at spille meget højt. Så jeg bruger normalt kun de første 3 lyd trin ud af 20. Det gør indstillingen lidt grovkornet. Jeg har skrevet til LG for at høre om man kan gøre noget ved problemet.
Billedet bliver lidt blåligt hvis betragtningsvinklen bliver for høj, men det er ikke noget man vil opleve ved normalt brug.

Konklusion
Super TV, kan anbefales til alle.

Krystalklare farver.
Rigtig gode kontrastforhold.
Skarpt billede både til PC, Spil og DVD
God pis (11.500 Kr)
Af Rolfiboy
#5159
hmm ser lækkert ud, men kunne nu godt tænke mig at høre noget mere om det understøtter 1x1pixelmapping over DVI og HDVI, lige som LP1 serien?

Kunne godt tænke mig at fyre 20kg efter 42" versionen:) må vist lige planlægge en tur til tyskland.
Brugeravatar
Af yksa
#5160
vi kunne også godt tænke os at se nogle billeder af skærmen :)
Af kellqj
#5190
Ja jeg ville gerne give et par billeder, men har ikke selv en URL hvor jeg kan op-loade dem.
Af kellqj
#5192
Rolfiboy skrev:hmm ser lækkert ud, men kunne nu godt tænke mig at høre noget mere om det understøtter 1x1pixelmapping over DVI og HDVI, lige som LP1 serien?

Kunne godt tænke mig at fyre 20kg efter 42" versionen:) må vist lige planlægge en tur til tyskland.
Hvis LP1R har 1x1 pixelmapping tror jeg også denne her har. Jeg ringede til LG hvor de sagde at den har de samme features som LP1R samt XD3, flere farver og bedre kontrast forhold. Men jeg spurgte ikke specifikt.
Af Rolfiboy
#5193
ja fandt jeg også ud af, helt klart et fedt TV
Af ph0ton
#5513
Nogen der ved hvor mange kan se TV'et "live" ?.

Man kan godt fjerne foden right? Den ser ikke så pæn ud...

UHHH... man kan styre TVet via RS232 NICE!. En sej ting, når man nu er lidt elektroniknørd :)
Af kroppen
#6046
jeg har tænkt mig at bestille dette fjernsyn. Fordi:

- Fordi det har fået gode anmeldelser
- Personligt synes jeg designet er pænt
- Der er 2 tv tuner !!!!!

Problemet med tuneren, der er langsom kan vel klares ved at zappe via PIP :)

Jeg skal bare ud og se dette live og have det bekræftet med mine øjne, hvor pænt og kvalitet egentlig er.
Af ABHolm
#6328
Ja ja - nu har jeg jo også købt et LG LB1R godt nok i 37" - Men jeg er altså langt fra tilfreds.

Vi kan hurtige blive enige om at billedet står flot - når det dog bare vil stå stille!!!

Vores TV står hele tiden og små-rykker sig - altså som om den ikke kan finde ud af i hvilket format den skal vise det. Den er sat til "original" (må være automatisk) og det ene øjeblik står den som et alm 16:9 billede. Og det næste stå den og rykker sig 3-5 mill til hver side og op og ned. Det er mildt sagt pisse irriterende! det er som at sidde på en båd der gynger og se tv.

Og det er lige meget hvilket format tv'et er sat til, original, 4:3,16:9, full osv osv.

Så det ryger tilbage til Elgiganten igen, for det er ikke til at leve med.

Den gør det også ved DVD signal - dog ikke i samme grad.

Næste projekt må nok hellere blive et Samsung R71 :)
Af burger
#6331
Ã…rsagen til at billedet rykker sig, er en funktion der hedder orbiting. Denne funktion bruges primært på plasma skærme og rykker billedet en lille smule med sekunders mellemrum, for at forhindre at skærmen brænder fast. Da LCD normalt ikke har samme problem med fastbrændte billeder, er dette ikke en funktion som LCD'tv normalt har, men LG bruger denne funktion på deres bedre skærme, da fastbrænding kan forekomme i ekstreme tilfælde.
Af ABHolm
#6332
Hmmm, kan man slå den funktion fra? For det er virkelig ødelæggende for billedet at det på intet tidspunkt står stille.....

Så længe LG tv gør sådan har de i hvert fald ikke en chance her.
Af SJ
#6339
:p
Senest rettet af SJ 2. jan 2009, 19:54, rettet i alt 1 gang.
Af kroppen
#6354
hej

jeg har også haft denne model (LB1R) i en uges tid nu, eneste store minus er, at fjernsynet "piver" utroligt meget, når det kører.

Piv lyden er som en slags motorlyd, som kører konstant der er billede på skærmen. Utrolig irriterende, kan dog kun høres ved rigtig lav volume.

Og en lille anden ting, det sorte omslag om fjernsynet bliver utroligt hurtigt ridset
Af kroppen
#6553
Jeg kan kun giv ABHolm ret.

Billedet er i konstant bevægelse!!

Man lægger måske ikke så meget mærke til det, når man ser film osv.
Men ser man en tennis kamp, hvor de er utrolig stille stående, så er det nemt at se skærmen rykker sig nogle milimeter frem og tilbage konstant.