Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JKay
#49805
Her kommer lige et mini review (et større kommer senere) af Panasonic 42PZ8E:

Overvejelser inden køb:
Jeg har længe gået og kigget på et nyt fjernsyn. Mit gamle Philips CRT er ved at dø. Jeg har været i mange butikker og til flere messer og set rigtig mange fjernsyn nu. Jeg har også læst en masse reviews på TrustedReviews, CNET US, CNET UK, HDTV Reviews UK og selvfølgelig her på flatpanels dk, som jeg synes er et rigtig fedt site!
Jeg er kommet frem til at LCD pt ikke er noget for mig. End ikke Sony 46X4500 eller Philips 42PFL9803H. Jeg kan bare ikke li billedet. Plasma er mere naturligt at kigge på synes jeg.
OK. Så Samsung, Panasonic og Pioneer laver plasma med fedt billede. Så skal jeg bare finde et FullHD 42" eller 46" med lavt energi forbrug, ingen blæsere, DVB-T/C MPEG4 og som ser godt ud:
Pioneer ser godt ud men de laver ikke 42" eller 46". Samsung ligeså. Panasonic PZ80, PZ85 og PZ800 har alle disse grimme sølv læber, og ingen DVB-C MPEG4 tunere. Alle sammen med strøm forbrug over 385 watt og med blæsere der sikkert begynder at larme med tiden....
OK så det perfekte tv findes pt ikke, så må man jo vente på OLED eller hvad det nu bliver...
Så faldt jeg over PZ8E som kun kostede 6689,- hos Dustinhome.dk
Det har næsten specifikationer som PZ80/85 og ligner PX80, dvs helt sort i designet. Det perfekte TV indtil dvb-c standarden er faldet på plads og bedre TV er blevet opfundet, tænkte jeg!
Og så viste det sig faktisk at dustinhome kørte en kampagne hvor man får gratis fragt til dør, gratis vægbeslag, gratis hdmi kabel og tilmed 30 dages fuld retur ret! Det kunne ikke blive bedre! TV'et kom 2 dage efter det blev bestilt. Inkl et fedt sort vægbeslag og et 2m hdmi kabel.

Panasonic PZ8E:
Tilsluttede TV'et til min Tvix 6500 og kalibrerede det vha nogle fullHD jpg billedet fundet på nettet. Indstillinger endte med at ligne dem på PZ85 meget. Slog også overscan fra.
Kørte nogle flere test billeder. Helt rødt, helt grønt og helt blåt billede. Desværre viste det sig at på det grønne billede kunne jeg se 2 sorte pixels. Dvs Tv'et har 2 døde grønne subpixels... ØV! Regner med at få det byttet til et uden døde pixels.

Billedet står flot, sort er sort, grå skallaen er god men ikke så god som på PZ80/85. Farverne er flotte. Fik Tint til at stå fint selvom man kun kan vælge mellem 3 indstillinger (kold/normal/varm), hvor denne skulle stå på varm (brugte den blå film strimmel fra Video Essentials DVD'en).
Lyden er overraskende god.

Mangler stadig at se rigtig Blueray og antenne/dvb-t på tv'et, så mere information kommer senere... Men indtil nu kan jeg varmt anbefale dette TV. Der findes pt ikke noget bedre til prisen!
Af Niemi
#49810
Så faldt jeg over PZ8E som kun kostede 6689,- hos Dustinhome.dk
Prisen er i dag opgivet til 7.920 kr host dustin, er prisen steget så meget?
Af KingGuru
#49812
Pz8 føres ikke hos dustin længere, desværre.. for det var sq lidt et knald tilbud..
til dine lige under 8k får du et Pz80.. ikke 8..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#49883
JKay: Jeg har flyttet dit indlæg til brugeranmeldelser, da jeg er sikker på, at andre også kan have gavn af dine oplevelser med skærmen, og vi derved indgår, at det forsvinder i mængden af indlæg.. 8)
Af steffenj
#54788
Hey hey. Da jeg også har tænkt meget over hvad tv jeg skulle ud og købe har jeg også kastet min kærlighed på PZ8 da jeg ikke har råd til PZ80/85 og har fået en super pris op PZ8.

Men gider du skrive lidt om dine indstillinger efter du har kaliberet dit tv?

Jeg er slet ikke nogen nørd på dette punkt og fatter ca minus af det og kan intet finde på denne model med kalibering eller test på nogle daske sites.

Mvh
Steffen
Af JKay
#54805
Hejsa,

Som jeg skrev så ligner de meget de indstillinger som Flatpanels lavede for PZ85E, så læs deres review af PZ85E:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1223277945


Kan fortælle at jeg nu har prøvet DVB-T indgangen, da vi har fået digitale kanaler på vores antenne laug. Billedet er bare super flot!!
Mangler kun at prøve ægte blue ray film. Men jeg har prøvet FullHD film på min Tvix 6500 og de står bare super flot!
Det eneste jeg ikke kan li' ved mit PZ8E er blæser støjen og gråskalla'en måtte gerne være bedre.
Af steffenj
#54869
Okay mange tak.

Har også lige fået min hjem i stuen og stå.

Den køre lige pt på min PVR boks fra yousee og det står virkelig lækkert syntes jeg selv om jeg slet ikke har kaliberet den endnu.

Også for sølle 5000,- tror jeg det er umuligt at finde en bedre skærm end denne. gudskelov for panasonic kommer med nye modeller så nogle butikker så gerne vil af med de gamle.

Men tak for hjælpen! :)
Af steffenj
#54870
Kan det passe jeg har hørt der skal bruges lidt specielle indstillinger de første 200 timer af tv´s bærnde tid?
Af JKay
#54897
Det gjorde jeg ikke. Jeg kalibrerede det da jeg fik det og så har jeg ellers brugt det som jeg gjorde mit gamle CRT. Og jeg har ikke haft nogle problemer med burn-in.