Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Anders1101
#4655
Hehe du kan tro jeg ikke kommer fra gudeskærmen ;) Og tillykke med det nye grafikkort, der er nogen der kan!

Edit: (Havde et spørgsmål her hvis nogen nåede at læse det, men nu er problemet løst ;))
Af seb
#4756
Hej,

Har lige 2 spørgsmål...

Kræver det et større grafikkort at køre med en 20.1 widescreen skærm? Tænker her på den førnævnte phillips model.

Jeg har et radeon 9800pro, og spiller ik så forfærdelig meget, men vil da gerne have muligheden uden at det hakker helt vildt. Har en 17" nu, og det kører fint.

En anden ting, er størrelsen på en 20.1 widescreen, så i MaD's indlæg på flatpanels.dk, at den var samme højde som en 17" skærm, hvor stor er en normal 20" og 19"???

På forhånd tak.
Af MaD
#4809
Spillene bliver som sådan ikke mere krævende af at få en større skærm. Men hvis du VIL køre i den native opløsning, så får dit 9800 Pro nok en del problemer!

Men du kan jo vælge fra menuen hvordan skærmen skal håndtere programmer og spil i lavere opløsning end 1680*1050, fx med sorte kanter rundt om. Men så udnytter man jo desværre ikke det brede format...

Uhmm hvor kører spil bare langt bedre med mit nye 7900GT end med det gamle x800GTO. *savle* *savle*

Det andet spørgsmål må du have en anden til at svare på. Men en 19 og 20" er selvfølgelig højere end min 20" widescreen.
Helhedsindtrykket er dog, at denne Philips virker en del større end min 19" Dell på arbejdet - hvorfor kan jeg dog ikke sige...
Af espeneppi
#5084
Hvordan er det med 4:3 dvd film?
Brugeravatar
Af klh
#5104
espeneppi - Der er flere muligheder af hvad jeg kan forstå på oplevelser fra skærmen, da den kan vise lavere opløsninger med sorte kanter.
Så det burde ikke være noget problem at få en 4:3-film til at se ordentlig ud på denne skærm.
Det kan også afhænge af hvilken software du anvender til afspilning af dvd :)
Af espeneppi
#5129
Vil skjærmen fungere med en Scart to VGA kabel?
Af MaD
#5135
espeneppi - videoklip fx fra digitalkamera viser den automatisk med sorte kanter i siden.
Almindelige DVD'er i 16:9 fylder naturligvis så meget af skærmen som mulig. Der er stadig en sort stribe i bunden og toppen, men man udnytter langt det meste af skærmen.

Det sidste spørgsmål kan jeg ikke svare på!
Brugeravatar
Af klh
#5176
Umiddelbart vil jeg sige ja, men det er uden at vide noget som helst om hvordan kablet fungerer.
Så jeg tager mig lige mit forbehold. Men hvis det virker med en alminelig CRT skærm eller andre fladskærme burde det også virke her.
Af Dyg
#7111
Så har jeg fået min nye skærm - og der er ingen pixelsfejl! Først var jeg dog ret irreteret over bunden af skærmen som buer ganske lidt, men efter et par timer, så er det ikke noget man lægger mærke til i praksis. Det kan godt være, at jeg ikke er så kræsen, men har prøvet skærmen i CS:Source, Oblivion, FarCry og GTA: San Andreas - og jeg kan ikke se noget der irreterer mit blik eller trækker slør :D

Havde også forventet at højtalerne ville være dårlige, men faktisk er de "okay" - bedre end de fleste højtalere man finder på en bærbar.

Vil dog gerne høre ad hvordan andre ejere af denne skærm har indstillet farverne?
Af MaD
#7114
Det lader desværre til at modellen har et problem med en skæv bund, men som du siger, så er det heldigvis til at leve med.

Jeg har sat min skærm op som følger:
Opløsning 1680*1050
Brightness 0
Contrast 50
Preset til Userdefine, RGB på 50 hver.

Det ser federe ud med en højere brightness, men synes det trætter øjnene i længden. Prøv dig lidt frem, det er trods alt individuelt hvordan man bedst kan lide skærmbilledet.
Af BrunoB
#9028
Jeg har lige købt en Philips 200W6CS hos midtdata.dk til lige under kr. 3000.
For evt at kunne returnere den ved blot 1 pixelfejl købte jeg den via nettet (hvis man henter den i butikken har man IKKE 14 dages returret).
Midtdata afsendte tilsyneladende skærmen samme dag jeg bestilte den for Post DK kom med den 2 dage efter. Hvabehar? :)
Min tidligere CRT-monitor var en god 17" Sony Triniton så jeg var meget skeptisk mht LCD billedkvaliteten.
Men hvor fanden hvor er jeg glad for Philipsen :D
Der var 1 død lille blå pixel ;;) som jeg kun opdagede fordi jeg havde hentet programmet Dead Pixel Tester fra http://www.dps.uk.com/. Men da den overhelehovedet ikke generer returnerer jeg alligevel ikke skærmen pga det.

Da mit skærmkort (HIS 9800 Pro) ikke kan trække skærmens native opløsning på 1680x1050 var jeg meget spændt på kvaliteten af skærmens skalering til mere dødelige opløsninger. Men for mig at se viser skærmen både ved 1280x1024, 1280x960, 1024x768 tekst knivskarp. Så når jeg engang får et grafikkort der kan trække skærmens native opløsning så må billedet da blive mere end knivskarpt!! :p
Kun hvis man udnytter skærmens 2 muligheder for at strække billedet (FillWithAspect og FullScreen) bliver tekst udtværet/uskarp.
Mht skærmens opdateringshastighed (opgives til både 8 og 16ms) så kan jeg helt ærligt ikke se nogen udtværing eller ghosting ved den slags spil jeg bruger. Det er hovedsagelig en rimelig avanceret racersim (F1 Challenge) som desværre IKKE kan køre i widescreen. Og da jeg synes at billedet virker uroligt/flimrende i de 2 strækmodes (FillWithAspect og FullScreen), så bruger jeg udelukkende 1280x1024. Men denne opløsning udnytter næsten også hele HØJDEN af skærmen. Der er kun 2mm sort kant i top/bund men til gengæld 2x 5.2mm i siderne.
Ved brightness(0) og kontrast(30) viser skærmen pænt sort, hvis man ellers sidder lige for lodret og vandret. Skærmens farver er langt mindre påvirkelige af denne betragtningsvinkel end sortegenskaberne.
Hilsen BrunoB :o

PS.
MaD skrev:Det lader desværre til at modellen har et problem med en skæv bund, men som du siger, så er det heldigvis til at leve med.
Ingen hashrygning her så min skærm har ingen "skæv bund" :(
Af Thomas.N
#9338
Er det korrekt at philips nu bruger P-MVA panel i denne skærm i stedet for s-ips ? Er int. i denne skærm men læste lige ovenstånde på widescreengaming forum

Her angiveligt et billede der skulle bevise det
billede

Jeg har skrevet til philips for at høre om det er korrekt..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9355
Hvis det er en autentisk mærkat, så er den god nok - så er det et P-MVA panel der sidder i den.
Af BrunoB
#9457
Her er en update bl.a for denne Philips skærm :)
BrunoB

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =9456#9456

PS. Jeg vil senere komme med en "tragisk" beretning om hvordan MidtData A/S nægter at man har 14 dages fortrydelsesret på net- og postordrekøb.
For jeg bliver øjensynlig nødt til at gå til Forbruger ankenævnet for at få mine penge for Philips monitoren igen. :o :(( ::l
----
SIDSTE:
Nej sådan kom det dog ikke til at gå:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... highlight=
Senest rettet af BrunoB 4. okt 2006, 16:54, rettet i alt 1 gang.