Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dyg
#7111
Så har jeg fået min nye skærm - og der er ingen pixelsfejl! Først var jeg dog ret irreteret over bunden af skærmen som buer ganske lidt, men efter et par timer, så er det ikke noget man lægger mærke til i praksis. Det kan godt være, at jeg ikke er så kræsen, men har prøvet skærmen i CS:Source, Oblivion, FarCry og GTA: San Andreas - og jeg kan ikke se noget der irreterer mit blik eller trækker slør :D

Havde også forventet at højtalerne ville være dårlige, men faktisk er de "okay" - bedre end de fleste højtalere man finder på en bærbar.

Vil dog gerne høre ad hvordan andre ejere af denne skærm har indstillet farverne?
Af MaD
#7114
Det lader desværre til at modellen har et problem med en skæv bund, men som du siger, så er det heldigvis til at leve med.

Jeg har sat min skærm op som følger:
Opløsning 1680*1050
Brightness 0
Contrast 50
Preset til Userdefine, RGB på 50 hver.

Det ser federe ud med en højere brightness, men synes det trætter øjnene i længden. Prøv dig lidt frem, det er trods alt individuelt hvordan man bedst kan lide skærmbilledet.
Af BrunoB
#9028
Jeg har lige købt en Philips 200W6CS hos midtdata.dk til lige under kr. 3000.
For evt at kunne returnere den ved blot 1 pixelfejl købte jeg den via nettet (hvis man henter den i butikken har man IKKE 14 dages returret).
Midtdata afsendte tilsyneladende skærmen samme dag jeg bestilte den for Post DK kom med den 2 dage efter. Hvabehar? :)
Min tidligere CRT-monitor var en god 17" Sony Triniton så jeg var meget skeptisk mht LCD billedkvaliteten.
Men hvor fanden hvor er jeg glad for Philipsen :D
Der var 1 død lille blå pixel ;;) som jeg kun opdagede fordi jeg havde hentet programmet Dead Pixel Tester fra http://www.dps.uk.com/. Men da den overhelehovedet ikke generer returnerer jeg alligevel ikke skærmen pga det.

Da mit skærmkort (HIS 9800 Pro) ikke kan trække skærmens native opløsning på 1680x1050 var jeg meget spændt på kvaliteten af skærmens skalering til mere dødelige opløsninger. Men for mig at se viser skærmen både ved 1280x1024, 1280x960, 1024x768 tekst knivskarp. Så når jeg engang får et grafikkort der kan trække skærmens native opløsning så må billedet da blive mere end knivskarpt!! :p
Kun hvis man udnytter skærmens 2 muligheder for at strække billedet (FillWithAspect og FullScreen) bliver tekst udtværet/uskarp.
Mht skærmens opdateringshastighed (opgives til både 8 og 16ms) så kan jeg helt ærligt ikke se nogen udtværing eller ghosting ved den slags spil jeg bruger. Det er hovedsagelig en rimelig avanceret racersim (F1 Challenge) som desværre IKKE kan køre i widescreen. Og da jeg synes at billedet virker uroligt/flimrende i de 2 strækmodes (FillWithAspect og FullScreen), så bruger jeg udelukkende 1280x1024. Men denne opløsning udnytter næsten også hele HØJDEN af skærmen. Der er kun 2mm sort kant i top/bund men til gengæld 2x 5.2mm i siderne.
Ved brightness(0) og kontrast(30) viser skærmen pænt sort, hvis man ellers sidder lige for lodret og vandret. Skærmens farver er langt mindre påvirkelige af denne betragtningsvinkel end sortegenskaberne.
Hilsen BrunoB :o

PS.
MaD skrev:Det lader desværre til at modellen har et problem med en skæv bund, men som du siger, så er det heldigvis til at leve med.
Ingen hashrygning her så min skærm har ingen "skæv bund" :(
Af Thomas.N
#9338
Er det korrekt at philips nu bruger P-MVA panel i denne skærm i stedet for s-ips ? Er int. i denne skærm men læste lige ovenstånde på widescreengaming forum

Her angiveligt et billede der skulle bevise det
billede

Jeg har skrevet til philips for at høre om det er korrekt..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9355
Hvis det er en autentisk mærkat, så er den god nok - så er det et P-MVA panel der sidder i den.
Af BrunoB
#9457
Her er en update bl.a for denne Philips skærm :)
BrunoB

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =9456#9456

PS. Jeg vil senere komme med en "tragisk" beretning om hvordan MidtData A/S nægter at man har 14 dages fortrydelsesret på net- og postordrekøb.
For jeg bliver øjensynlig nødt til at gå til Forbruger ankenævnet for at få mine penge for Philips monitoren igen. :o :(( ::l
----
SIDSTE:
Nej sådan kom det dog ikke til at gå:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... highlight=
Senest rettet af BrunoB 4. okt 2006, 16:54, rettet i alt 1 gang.
Af Thomas.N
#9622
Så fik jeg endelig svar fra Philips
Tak for din mail og undskyld det sene svar.

I denne model bruges der TN paneler.
I mellemtiden har jeg købt mig en LG L204WT :)
Af Stoejer
#9709
Thomas.N skrev:Så fik jeg endelig svar fra Philips
Tak for din mail og undskyld det sene svar.

I denne model bruges der TN paneler.
I mellemtiden har jeg købt mig en LG L204WT :)
Kunne det tænkes, den herre ville være så elskværdig at røbe købsstedet? Det lader jo til, at skærmen er stort set umulig at komme i nærheden af for gennemsnitsdanskeren.
Af Thomas.N
#9717
Stoejer skrev: Kunne det tænkes, den herre ville være så elskværdig at røbe købsstedet? Det lader jo til, at skærmen er stort set umulig at komme i nærheden af for gennemsnitsdanskeren.
Jeg købte den (trods butikkens blakkede ry) hos Føniks Computer A/S , jeg kunne ikke vente længere på at få en skærm og de havde dem på lager. Den kostede også 150,- mere end hos den billigste forhandler men gad som sagt ikke vente XX dage på en skærm.

Jeg er dog ikke 100% tilfreds med skærmen og den blir nok udskiftet inden der er gået 1 år. Har dog ikke nogen pixelfejl og kun minimal backlight bleed men jeg mangler stadig at få indstillet skærmen ordentligt.

Jeg har åbenbart nemt ved at se screendoor/hønsetråd og jeg synes det kan være ret generende på denne skærm. Men til 25-2600 synes jeg det er et godt køb og noget af en forbedring i forhold til min aldrende Orion (bilka) 19" CRT :)
Af Stoejer
#9733
Du skal have mange tak for dit svar. Desværre er jeg nu kommet mere i tvivl om, hvorvidt jeg skal handle denne skærm eller ej. Jeg er nok blevet bekræftet lidt i mine bange anelser om, at den ypperlige skærm ikke hænger på træerne til ca. to et halvt kilo kroner og vil genoverveje, hvorvidt jeg vil lægge et par kilo ekstra i mit køb eller ej.
Af Thomas.N
#9736
Stoejer skrev:Du skal have mange tak for dit svar. Desværre er jeg nu kommet mere i tvivl om, hvorvidt jeg skal handle denne skærm eller ej. Jeg er nok blevet bekræftet lidt i mine bange anelser om, at den ypperlige skærm ikke hænger på træerne til ca. to et halvt kilo kroner og vil genoverveje, hvorvidt jeg vil lægge et par kilo ekstra i mit køb eller ej.
Hejsa
Det var bestemt ikke min mening at afskrække dig fra at købe skærmen, det er (IMO) en god skærm til prisen, men nej, den er ikke perfekt.

Men den perfekte skærm tror jeg sgu ikke findes endnu og da slet ikke til 2500 dask.

Ang. det med hønsetråd, hvis det da er det jeg oplever: Hvis jeg bevæger hovedet/øjnene hen over fx proceslinjen i XP kan især se de på START knappen men det er væk så snart hoved/øjne står stille/fokuserer. Det er sgu lidt svært at forklare :D

Mit råd er: Find en biks der har den udstillet og hvor du gerne må "se" med fingrene :p

Jeg blev sgu træt af at vente på den "perfekte" skærm og at producenterne så oven i købet skifter paneler i skærmene som det passer dem, ja det gør sgu ikke valget nemmere.

Jeg tror jeg beholder denne skærm 1 års tid og håber at priserne falder endnu mere på de bedre paneler.

Held og lykke med at finde en skærm....
Af Toranaga
#15665
Hvor kan man købe den Phillips skærm? Kan ikke finde den på EDBpriser.
Af MaD
#17131
Hey, sorry for det lidt sene svar.

Men jeg tror skærmen er udgået, kan heller ikke finde den på edbpriser.dk mere.

Mit review er desuden omkring 1 år gammelt, så det er næppe så relevant i dag alligevel. Kig på nogle nyere skærme, da der uden tvivl er sket meget på markedet siden da(Bare se 3500 var billigt for en 20" dengang!).
Af Toranaga
#17132
Jeg har købt Dell 2007wfp ;)