Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Trusbak
#37611
(B Ja så fik jeg mit nye METZ Linus 42 LCD TV hjem fra Hi-Fi Klubben. Jeg havde længe gået og lurret på det, har længe været i mail dialog med Sony, Pioneer, Phillips og Samsung, og bedt dem og at komme med at bud på hvilken model de ville mene jeg skulle vælge som sammenligning til Metz Linus. Ingen vendte tilbage med noget konkret. O_O
Nu er det kommet op og hænge i rette højde, Van Del Hul HDMI kablerne er forbundet til min PS3, som kører 1080P og min HD-Harddisk boks fra Canal Digital, som desværre kun kører 1080i (dårligt af Canal+ og boks producenten)
Tv blev tændt og jeg røg straks i den 100% danske menu og gik igang med at søge efter kanaler igennem DVB-C som det også selv valgte som standard. Hold da lige :s det var vildt. 150 digital kanaler i bedre kvalitet end den digitale HD boks fra Canal Digital leverer. Nå men videre til det søgning på det analog net, gik fint, men kun som test. JEG ER FÆRDIG MED ANALOG TV.
Bemærk lige at dette her TV kører med ægte D65 i farvedybden, og det er uhyggeligt at vælge over på den.
Så kom turen til PS3, som lige skulle sættes op til 1080P (mit gamle tv kunne kun kører 1080i) - Nu blev det med et skide træls, altså på den 100% positive måde - Hold nu fast.. se DET er opløsning, Det er billedkvalitet - DET ER SOM MAN BØR SE TING 8)
Jeg glæder mig nu til det har brændt et par 100 timers tv af, så skal jeg have besøg af monitor-guryen fra Hi-Fi Klubben, som skal lave en dybde gående kalibrering af mine skræm-
Du tror du set alt, du tror du har set meget.. Men det har du ikke.. Tag en tur til Roskilde, tag en forbi Hi-Fi Klubben dér, de har et Metz Linus hængede.. se det.. prøv det,,, se det igen.. Hvad kan sige... ingenting (B
Af zyckelmaster
#37615
Tillykke med skærmen. Jeg har set det (i Roskilde), og jeps det er en super lækker skærm :) - ikke mindst fordi det gode billede kombineres med et godt udvalgt i indbyggede tunere...

Men, men, men hvad angår billedkvaliteten, så kan den i mine øjne stadig ikke leve op til plasmaskærmene fra Panasonic og Pioneer. Jeg valgte selv en Panasonic PX80 (42") i stedet og synes, jeg har fået et bedre billede og sparet 16K. Og jeg havde uden problemer kunnet hævet niveauet endnu engang til PZ85 eller Pioneer 428XD og forsat ha' sparet ca. 10K. - Jeg kan godt leve med 1 ekstra fjernbetjening til den eksterne HD-tuner ;)
Af Trusbak
#37617
At begge disse producenter nægtede at stille op i kampen da jeg bad dem og deres top model,, jeg kiggede ikke på pris,, men deres bedste bud.. Men det ville de ikke.. Men fedt at du er tilfreds, det er det vigtigste :)
Af zyckelmaster
#37629
Trusbak skrev:At begge disse producenter nægtede at stille op i kampen da jeg bad dem og deres top model,, jeg kiggede ikke på pris,, men deres bedste bud.. Men det ville de ikke.. Men fedt at du er tilfreds, det er det vigtigste :)
Ville du have dem hjem i stuen eller hvorfor stejlede de :o ? Jeg mener, hvor svært er det at pege på topmodellerne og så lade dig se dem i butikkerne!!!

Hvad angår mit valg, ja så er jeg ganske tilfreds (B , og du har fuldstændig ret. Det vigtigste er, at man selv er godt tilfreds...