Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tommyv
#37517
Overvejelser inden køb:

Jeg havde egentlig besluttet mig for et px70 for et år siden, men skulle renovere lejlighed og ville derfor vente. Så kom px80 på gaden og jeg kunne se og læse mig til at det godt kunne afløse mit sony crt med et godt billede. Jeg faldt dog over et godt tilbud på PZ85E og undersøgte herefter de 2 modeller nærmere. Designet på PZ85E tiltalte mig meget.

Fravalg af px80 frem for pz85

Design 60%
Drejefod og HDMI i siden 10%
Forventning om bedre ydelse i kraft af bedre specs fx Kontrast 30%

Billede
Jeg har analogt signal leveret af dansk kabel tv. Den fandt nemt alle kanalerne og det var nemt at tilpasse rækkefølgen. På fjernbetjeningen er en knap "aspect" hvor man kan skifte mellem formaterne. Har den sat til automatisk, men skifter fx til 16:9 i forbindelse med film.
Billedet står rigtig flot og jeg synes også jeg får det bedste med "biograf" og "varm" som med de øvrige panaer.

DVD via scart - flot og skarpt billede

PC via hdmi. Kører med pc'ens opløsning når billedet er på begge skærme og skifter til tv'ets opløsning når den vises alene. Lyden skulle dog lige sættes til "hdmi", så kørte det. Jeg så et afsnit af wullfs magsin via drtv i fuld skærm og det var bare super. Når jeg surfer er det dog det mest brugervenlige, at benytte den mindre opløsning fra pc'en, da tekst bliver meget småt.

Fremtidige kilder:
Blueray og digitalt tv(venter på modellen med indbygget hd-optager)

Positive erfaringer:
God billede savner ikke crt.
Nemt at tilslutte pc og dvd og godt billede her
Tekst-tv split
Design
God lyd via stereo ("kunstig" surround lyder skidt)

refleksioner:
Det er meget bedre end på crt, men et vindue med sol så ses der reflektioner i mørke scener.

Købet er foretaget via et koordineret indkøb hos flegggaard til 11.000 kr. Det er leveret af panasonic i Tyskland og hedder 42PZ85E der er dansk trykt startguide med og dansk guide på cd-rom. Der er også dansk sprog i menuen.
Af Hamletz
#39613
Det er samme tv som jeg har kig på, og med næsten 100 procent sikkerhed køber.

Hvordan har du funden det bedste billed, altså med hensyn til indstilling.
Af jonashansen
#39947
jeg vil gerne høre hvor langt du sidder væk?
#47186
Hvis nogen skulle overveje lignede køb så overvej nøje de garanti betingelser der følger med købet. Det er blandt andet Panasonic's normale pixel politik der er gældene når køb er gjort via andre forhandlere end hos Panasonic Center dvs i værste tilfælde må du leve med 2-3 pixel fejl rundt omkring på skærm, Dog ikke 25% inden på skærm.

Pastanak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#47188
Personligt har jeg endnu til gode at se en pixelfejl på et plasma-TV...
Af pastanak
#47193
Så kan du jo komme hjem og kigge på mit Panasonic 42" PZ 85 og blive forbløffet er nemli pixel fejl i øverste venstre hjørne et par cm inde på skræmen.
Panasonic vil ikke bytte skærm da den ikke er købt i Panasonic Center som er eneste forhandler med Panasonic 0 % pixel garanti.

MVH

Pastanak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#47194
Netop denne garanti er tærsket i gennem i ret mange tråde i forum efterhånden. Vil man have mere garanti, så må man betale for det.
Af pastanak
#47195
Enig var bare forbløffet over at alle "almindelige" detail butikker heller ikke understøtter denne 0 %pixel politik så som Elgiganten, Merlin osv.
Af Rod1983
#50274
jonashansen skrev:jeg vil gerne høre hvor langt du sidder væk?
Hej Jonas.

Har lige købt fjernsynet hos elgiganten :).. jeg sidder omkring 2 m væk :)

mvh,
Rod1983
Af jbroendum
#50294
Jeg overvejer det også - men hvad er egentlig forskellen mellem PZ80 og PZ85?

Spec's ligner meget hinanden - er det designet der koster den ekstra tusse (ca.)?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50306
Der er FRC på PZ85, hvilket er Panasonics version af intelligent frame creation når man benytter 100 Hz. Det er ikke en teknologi der bringer ret mange fordele med sig og ofte så slår man funktionen fra.