Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af roadrage
#34856
Så fik jeg langt om længe min 2493HM (B !! Som et lille barn til jul flår jeg kassen op hiver vidunderet frem! OG hold kæft hvor er den flot!! Billeder gør den ingen retfærdighed!! Jeg for den pakket helt ud og og tilsluttet... ja den er jo noget større end min gamle 19" 970p'er så WAF faktoren er trukket lidt ned i forhold til udseendet... men konen er stadig glad! jeg tænder computeren og.... der sker ikke noget!! ;;) jeg checker alle kabler - bander lidt - og kommer i tanke om at der er noget med nogen "touch" knapper nederst til højre(970p'eren har ingen knapper på sig så det er lidt nyt for mig), men de er dælme svære at se i den belysning jeg har ... fat i mag-light'en - AHAAAA der var de! hmmm de kommer til at volde mig problemer at bruge... nå men der sidder så power knappen og wuppti der er nu en lille blå dioder der tænder!! IT's ALIVE!! Og hold da ferie hvor er der meget liv i den!! der kommer dælme meget lys fra den! men med maglight'en i hånd for jeg justeret den ind så jeg ikke føler mig som i et solarie!
Jeg må sige at efter at have siddet foran(bagved?) i en times tid er jeg meget positiv. Jeg har ikke bemærket/set nogen pixel fejl. eller nogen form for bleeding. Men de der "knapper" kommer nok til at skabe visse problemer for mig indtil jeg for installeret softwaren til den, hvor jeg kan justere den i. Heldigvis er det sjældent man skal bruge knapperne udover volumen knapperne.(højtalerne har jeg ikke fået prøvet endnu...)

jeg gi'r den 4,5 af 5 stjerner (knapperne trækker ned)

en prof test:
http://www.overclockersonline.net/?page ... 631&pnum=0

hos samsung:
http://www.samsung.com/dk/products/moni ... 2493hm.asp

mvh. RoadRage aka.noob skribent
Af Wired
#37790
Lækker skærm og lækker pris! Jeg har selv en aldrende Dell 2407WFP og når først man har siddet foran en 24 tommer skærm er man solgt med det samme!
Af tamilboy
#38404
Har selv haft den her skærm i snart 2måneder... og er super tilfreds.. jeg vil dog give den 5/5 :)... knapperne på skærmen bruger jeg ikke... når jeg skal slukke skærmen rør jeg bare ved siden af led-lyset hvor power knappen er....

De indbyggede højtaler kan nok ikke bruges til musik :P
#41849
Jeg har netop købt omtalte SyncMaster 2493HM, og den er jeg i det store hele glad for. Eneste hage er det nævnte betjeningspanel, der er nærmest ubrugligt i alt andet en skarp belysning: Gæt en knap! Det er en skam, for produktet eller ganske udemærket. Samsung er i dette tilfælde er gået i design-frem-for-funktionalitet-fælden.

Jeg har skrevet til Samsungs hotline og fået et hurtigt svar. Min henvendelse gik på at gøre opmærksom på problemet, samt et forslag til på denne model at finde en fiks nødløsning, som brugerne eventuelt selv kan eftermontere. Men det er åbenbart slet ikke meningen at panelet skal bruges i praksis, for jeg fik følgende svar:

"At knapperne ikke er dig tilpas, kan vi ikke gøre noget ved, de er designede efter andre menneskers behov og ønske, en gruppe som du ikke er medlem af. Det findes skærme med den effekt du taler om, de fleste skærme har det. Desværre kan vi ikke lave om denne skærm, for at opfylde dine ønsker."

Tak for kaffe!

Jeg er ikke i Samsungs målgruppe, men det vidste jeg bare ikke. Og det kunne jeg ikke læse mig frem til af deres produktbeskrivelse. Jeg har ellers hidtil primært købt Samsung både privat og i min virksomhed. Det kunne i øvrigt være meget interessant at vide hvilke menneskers behov og ønsker skærmen retter sig imod at tilfredsstille.

Samsung har været hurtige til at komme med en tilbagemelding, men den havde jeg helst været foruden. Jeg håber, at Samsungs garantiservice ikke kører efter samme design, for så bliver det næppe en behagelig oplelvelse, skulle produktet gå i stykker.
Af WoT
#42693
Ikke særlig venlig kundeservice.. men jeg synnes dog ikke det er et stort problem med de lys-svage touch knapper, du kan jo bruge deres magic bright utility's og justere alt det du behøver. uden at bruge den indbyggede OCD..
Af MikkelM
#51996
Hvor højt kan foden justeres?