Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af moooi
#3443
En lille guide og info.

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=159843

1 del.
Besøgte en af mine venner som netop har købt dette tv. Jeg havde længe selv kigget på dette tv, men som så mange andre har jeg ikke kunne se det live, i nogle butikker, så derfor var jeg lidt skeptisk omkring tvét. Min ven manglede akut et tv til sit nye hus og derfor anbefalede jeg det pga 2 tunere og 1:1 som han gerne ville have. Han var lige ved at købe LG RZ37 modellen i elmutanten til en pris som lå en del over det man ser på nettet, så jeg fik odre til at finde tvét på nettet så han dels kunne spare lidt og få et langt flottere tv.

Vi fik en ok pris af Godpris.dk med både levering og væg ophæng.

Da tv ankom fik jeg hurtig et opkald fra min ven om at jeg måtte se dette tv med det samme og hjælpe med at få sat tv op, så hurtigt som muligt og dette kunne ikke gå hurtigt nok. Tvét er bestilt med sorte højtalere !

Da jeg så tvét stå ved siden af den store papkasse må jeg indrømme at jeg kiggede en ekstra gang. Tvet er SUPER flot. Det virker lidt stort men højtalerne i siden gør også at det bliver det større end selve billed rammen. Højtalerne kan tages af hvis dette ønskes men jeg måtte bestemt ikke teste prøve dette, så det må vente lidt for tvét skulle hurtigt op og så testes lidt. I forhold til RZ modellen er dette meget flottere. Lækkert sort lak og rimelig elegant.

Vi fik sat tvét op og sat alm kabel tv til uden selecter for at buste signalet. Igen her må jeg indrømme at jeg måtte kigge en ekstra gang. Vi satte tvét til at finde alle de programmer der nu var og det med at sætte dem i orden måtte lige vente lidt. Jeg fik rodet lidt med indstillingerne så brightness blev dæmpet lidt og farverne blev mere naturlige, men ang. billed kvaliteten står tvét rigtigt godt. Jeg brugte et gammel alm tv i deres soveværelse som prøve billed hvis signalet stod dårligt på LCD tvét så jeg kunne se om det var ens for dem begge. Med i godt signal stod tvét klart og jeg kunne ikke rigtig se de store fejl. Nogle gode test former her ???

Et minus ved tvét er at det er lidt langsom til at skifte kanal, men ved ikke om dette også gælder andre LCD tv. :o

Et plus mere er de 2 tunere i tvét via 1 antennestik. Der kan vælges 1 stort og 1 lille billed i et hjørne. Split screen så de begge er lige store. Til sidst kan man få et billed på 3/4 og så 3 små billeder på det sidste 1/4 som opdatere de andre kanaler med 5 sec interval. Lidt forvirrende men så kan man se hvad der ellers er på andre kanaler men hvis man har mange kanaler som vi havde tager det et stykke tid at komme dem alle sammen igennem. :p

Fjernbetjeningen er flot og virker ikke billig på nogen måde. Er måske lidt stor og i starten uoverskuelig men tvét kan en del så dette skal der taster til ;)

Jeg fik lige lov at tage en stationær pc hen til tvét men kendte ikke så meget til det grafikkort som sad i, så dette må jeg rode lidt mere med næste gang jeg kommer forbi, da jeg der vil tage en bærbar pc med. Fik sat vga fra pc til DVi porten i tv´et. dette kabel fulgte med samt dvi-dvi kabel var med. Et lydkabel fra tv til pc udgang var også med i parken. Jeg nåede ikke at teste så meget her men fik sat det til og fik lige et glimt af 1:1 som fungere. Det blev en lille smule mørkere end normal billedet men dette kan skyldes opsætningen af grafikkortet som jeg ikke kender til. Første opløsning var 800 x 600 som stod stort og flot på tvét. Dvs man kunne nemt læse på internettet også langt fra (3-4 meter) Da vi satte opløsningen til maks 1366 x 768 ( tror jeg nok) blev teksten en del mindre men man kunne stadig se tydeligt hvad der stod på de enkelte hjemmesider.

Nåede lige at få sat en film på og her stod billede også godt selvom test computeren nok burde opgraderes da den kæmpede lidt, så dette testes med en meget kraftigere pc næste gang (bærbar) :p

Havde dog et lille problem med lydkablet ved film da den spillede meget lavt også selvom alt var skruet på pcén, men igen ikke min egen pc så jeg orkede lige at kigge så meget på dette til næste gang.

Der kommer derfor en del 2, hvor jeg tester lidt mere selvom jeg ikke er så stærk i alt det med 1:1 osv men fif og andre ønsker fra jer omkring info på tv modtages gerne. Glemte mit kamera, så jeg vil tage nogle billeder næste gang som vil blive lagt ind. Håber at denne anmeldelse kan bruges lidt, men jeg kan varmt anbefale tvét :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3472
Mht. lyden så er der ofte en eller anden form for codec der kan justeres, så du får mere gain. Hvis det ikke var en DVD film, men derimod f.eks. en divX kompilering, skal I nok kigge i de lydcodecs der benyttes for at finde det håndtag der skal hives i.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#3475
Vi vil meget gerne se lidt billeder =)

Har I mulighed for at prøve med et rent DVI kabel til skærmen? Var der for resten korrekt 1:1 mapping ved VGA-DVI? I kan eventuelt teste det ved at hente vores testprogram her på siden. Kør det i 100% (vælges oppe i indstillinger) og fang cursoren. Her vælger i så moiremønstre og tjekker om der er uregelmæssigheder i dem. Sammenlign eventuelt med en computerskærm (f.eks. den bærbare som i brugte).
Af rane1229
#4235
Hejsa jeg har fået mit LG 37 lp1R for 2 mdr siden og kan kun sige at det er så fedt et tv :p
Med hensyn til 1:1 pixel mapping via dvi porten så står det bar klokke klart. Har sluttet min pc til med et geforce 5600 med dvi ugang og sat opløsingen til 1360x768 så slukker tvét 3 pixel i hver side og det ståe så insane skarpt at du skulle tro det er løgn!
jeg kan side 2.5 meter fra skærmen og stadig læse text på dette forum :D
Har sat min xbox360 til via komponet og køre 720p har så down loadet nogle HD klip over xbox live og jeg kan love dig for at det er til at komme i bukserne over ;)
Så jeg kan varmt anbefalde dette tv
Af Fenris
#8811
Har dette TV samme problem med at billedet står og rykker sig fra side til side som LG 32 LB1R?