Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jespergl
#25685
Hej!

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en HP w2207h skærm. Så jeg synes da lige, at jeg ville dele min begejstring med jer!

Som I jo nok ved er skærmen stort set magen til w2207. Forskellen ligger i et nyt panel eller noget nyt software der giver en dynamisk kontrast (hvad det så end er) på 2000:1 i stedet for w2207's kontrast på 1000:1. Og så er DVI-indgangden skiftet ud med en HDMI indgang.

Da skærmen jo næsten er magen til dens forgænger, kan i også kigge i denne glimrende anmeldelse:
HP w2207 review
Jeg købte min skærm på en tysk hjemmeside elektro-plus.de, da de havde den billigst. Her er to tyske pris-sammenligningssider:
idealo.de
SchottenLand.de
Jeg måtte slippe 321,90 € (2.423,74 kr.) inkl. porto, som jeg betalte med Visa gennem Paypal (i paypal valgte jeg at betale i €, da deres kurs var lidt pebret). Jeg bestilte den fredag. De sendte den mandag med DHL og jeg modtog den i morges (onsdag).

Det er en super lækker skærm! Og jeg kan oplyse, at der på mit eksemplar ikke er nogen pixel-fejl :).

Indtil videre har jeg kun prøvet at sætte den til min bærbare via VGA. Jeg tro at jeg vil købe en dvi til hdmi konverter eller kabel, til min stationære, fra: AV-Cables.dk

Den kan klart anbefales!
I er selvfølgelig velkommen til at stille spørgsmål...

Her er en masse billeder:
BilledeBilledeBilledeBillede
BilledeBilledeBilledeBillede
BilledeBilledeBilledeBillede
BilledeBilledeBilledeBillede
Billede
Af Dane
#25720
Nice :) Jeg er stadig i tvivl om jeg skal gå efter en 22" eller tage springet til 24". Det er primært den højere opløsning jeg er interesseret i. Måske skulle jeg vente på de 22" skærme der er på vej ud i 1920x1200 ? Egentlig venter jeg også på, at teknologien forbedres ala LED o.a. men så kan jeg måske vente 1 år eller længere endnu.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#25840
Jeg har flyttet din tråd til et andet forum, så den ikke drukner i alle de mange andre tråde der oprettes under "Computermonitors".
Af KingGuru
#31632
Men er billedekvaliteteten så lige så god som på den alm 2207 ?
hvis de har smidt andet panel i
Af jespergl
#32360
KingGuru skrev:Men er billedekvaliteteten så lige så god som på den alm 2207 ?
hvis de har smidt andet panel i
Som jeg har forstået det, skulle billedkvaliteten mindst være lige så god. Jeg tror netop, at det er gjort for at forbedre skærmen. Men jeg er ikke sikker på, at de har skiftet panel-type. Det kan også bare være noget de har ændret softwaremæssigt.
Af Lars85
#32492
Har du prøvet at kalibrere skærmen Jesper?

Hvis ja, hvad er du nået frem til? :)