Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kongcola
#2580
Har netop fået en Samsung Syncmaster 930BF hjem.

Købte skærmen ved Getmore og heldigvis blev den leveret uden en eneste pixelfejl.

Tilbehør:
Med skærmen følger normalt analog kabel, DVI-kabel og så selvfølgelig strømstik, software mv. Altså hvad man nu kan forvente skærmen bliver leveret med

Spil og film:
Indtil videre har jeg spillet Need for Speed: Most Wanted, Call of Duty 2 samt Half Life 2. Alle i opløsningen 1280*1024@75Hz. Skærmen er sluttet til et ATI Radeon X800XT PE via DVI. Skærmen må siges at indfri mine forventninger trods det, at jeg har været meget skeptisk for at gå fra CRT til fladskærm. Den kører de nævnte spil meget flydende og uden ghosting. Jeg er derfor enig med tommyv om at skærmen klart kan bruges til gaming og så selvfølgelig til normale programmer (word, photoshop mv..) Skærmen gengiver også film perfekt. Når der forekommer sorte scener vises de også perfekt skønt det at mange fladskærme har problemer med dette.

Ergonomi:
På dette punkt halter skærmen lidt. Man ikke vippe skærmen hvis man ønsker det. Problemet kan dog løses ved at ligge noget under foden. Men det er stadig en smule irriterende at Samsung ikke har forsynet skærmen med nogle vippe indstillinger.

Konklusion:
Alt i alt er skærmen en solid løsning, hvis man øsnker at gå fra CRT til fladskærm. Skærmen kan både bruges til film, spil samt normale programmer. Personligt giver jeg skærmen 9/10. Vil ikke give 10/10, da skærmen har mangler på det ergonomiske område.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2589
Tillykke med din nye skærm =)

Kan du eventuelt prøve at downloade monitorTest har fra siden og køre homogenitetstesten med den sorte farve? Ser du nogen form for gennemskær i top og bund fra baggrundsbelysningen? (testen er nok bedst at køre i et mørkt rum).

Jeg har nemlig selv 730BF inde lige nu - altså 17 tommer modellen - og den har lidt problemer her, hvilket også medvirker ikke helt sort overflade.
Af kongcola
#2596
Jo tak :)

Har lige kørt testen, og der er efter min mening ikke noget at komme efter!

Hverken i top eller bund skærer baggrundsbelysningen igennem. Dog i toppen er det MINIMALT ihvertfald, hvis der overhovedet er noget.