Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NOS-XR
#19826
Silent Sniper skrev:
NOS-XR skrev:
Silent Sniper skrev:Så er der rettet i reviewet, så det skulle passe.
Sig endelig til hvis i mangler flere ting :)
Har du forsøgt at anvende en højere opløsning end skærmens native?

Tænker på godt skærmen vil klare afspilning af HD-film i eksempelvis 1920x1080. Idet opløsningen ligger forholdsvis tæt på skærmens native, burde den teoretisk set kunne fremvise 1080p indhold ganske glimrende...
Det er desværre kun muligt at sætte opløsningen til 1650x1050 ::l
Hmmm ok skærmen burde vel egentlig bare nedskalere opløsningen, hvis den er højere end native; men det kan godt være Windows på en eller anden måde forhindrer det...

Krydser under alle omstændigheder fingre for at det er muligt, da 1080p umiddelbart er den bedste opløsning sammen med en Xbox360... O-O
Brugeravatar
Af Silent Sniper
#19827
Er ikke lige klog på HDCP, fandt følgende fra deres side:

High-Bandwidth Digital Content Protection (HDCP)
If your monitor supports HDCP, it can receive high-definition content. High-definition content is available in many
sources, such as HD-DVD and Blu-Ray devices or HDTV air or cable broadcasts. If you do not have an HDCP-enabled
monitor, you may see a black screen or a lower resolution picture when playing high-definition protected content.
Your computer graphic card and monitor must both support HDCP to display protected content.
Link http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00834092.pdf


Måske fordi mit X1950XTX ikke understøtter HDCP ::l
Af NOS-XR
#19840
Silent Sniper skrev:Er ikke lige klog på HDCP, fandt følgende fra deres side:

High-Bandwidth Digital Content Protection (HDCP)
If your monitor supports HDCP, it can receive high-definition content. High-definition content is available in many
sources, such as HD-DVD and Blu-Ray devices or HDTV air or cable broadcasts. If you do not have an HDCP-enabled
monitor, you may see a black screen or a lower resolution picture when playing high-definition protected content.
Your computer graphic card and monitor must both support HDCP to display protected content.
Link http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00834092.pdf


Måske fordi mit X1950XTX ikke understøtter HDCP ::l
Tjaeh måske, har heller ikke helt styr på hvordan HDCP fungerer... Men det vil tiden vise, har fået en ordrebekræftelse på skærmen så den burde komme her en af dagene. 8)
Af NOS-XR
#19919
Kan foreløbig tilslutte mig anmeldelsen 100%.

Har haft skærmen et par dage nu, og den er ganske enkelt sublim! 8)
Brugeravatar
Af Silent Sniper
#19927
NOS-XR skrev:Kan foreløbig tilslutte mig anmeldelsen 100%.

Har haft skærmen et par dage nu, og den er ganske enkelt sublim! 8)
Cool :)
Brugeravatar
Af yksa
#19928
det er bare æv bæv at næsten ingen forhandlere har den på lager
Brugeravatar
Af Silent Sniper
#19931
yksa skrev:det er bare æv bæv at næsten ingen forhandlere har den på lager
Købt min i Computercity, de skulle vist gerne have en del på lager.

Ellers prøv den lokale TDC
Af NOS-XR
#19932
yksa skrev:det er bare æv bæv at næsten ingen forhandlere har den på lager
Købte også min hos Computer City - leveringstiden blev overholdt og har 0 pixelfejl... :)
Brugeravatar
Af yksa
#19949
ja hos coputercity får jeg en fejl når jeg skal til at gå til kassen
så det bbliver hos tdc.

siger mange tak for hjælpen til nogen super flinke personer som jer (B
Brugeravatar
Af Silent Sniper
#19951
Var fysisk nede i butikken og købe den, så jeg kunne få den med hjem med det samme :D
Af biostud
#19976
Er også glad for min, købte den også hos TDC dog med en sort pixel nederst i venstre hjørne, men den ses kun hvis man sidder og stirrer efter den.
Af UlrikC
#21756
Jeg kan tilslutte mig skaren af tilfredse brugere.
Dette er en rigtig fed skærm. 8)
Af Shadout
#21769
Modtog endeligt min skærm for et par dage siden (12 dages "levering", yeah. Endte med at måtte hente den i stedet).

Umiddelbart også godt tilfreds.
Subjektivt bedre farver pga. glossy-skærmen, som ikke irriterer mig personligt.
Man kan godt se f.eks. gråtoner ikke er perfekte, pga. TN-panellet, men til almen brug er det ikke slemt imo.

Virker ikke til at være inputlag på skærmen (kørte tællerprogrammet i clonemode på w2207 og min gamle crt) (tror dog heller ikke jeg er følsom over for den slags :P)

Betragtningsvinklen nedefra, og til en hvis grad oppefra er ganske forfærdelig, men andet bør man vel heller ikke forvente med en TN-skærm.
Det er ikke noget man ligger mærke til ved film, spil osv, men farveforskelle kan nemt antydes mellem top og bund på ensfarvede baggrunde (kommer også an på hvilke farver) på f.eks. internetsider, selvom man ser på skærmen i normal højde.
For mig er det det mest irriterende ved skærmen, men er som sagt overordnet godt tilfreds indtil videre på trods af dette. Og betragtningsviklen var jo en forventelig svaghed ved skærmen.

Tog nogle billeder af betragtningsvinklerne nedefra, men farvene kameraet opfatter i den vinkel er langt værre end de reelle farver, så det siger ikke meget.

Betragtningsvinklen til sidderne er derimod rimeligt gode, som anmeldelsens billeder viser, og bedre end jeg forventede. Farverne forvrænges selvfølgelig meget hvis man ser skærmen fra siden, men man skal alligevel ud i en rimeligt urealistisk vinkel før det er tydeligt.


Har tilgengæld lagt mærke til, hvis man henter en gråskala frem, og skifter skærmens farveindstilling til sRGB, så bliver gråtonerne virkeligt fucked up (meget skarpe og forkerte spring i skalaen). Kan ikke rigtigt gennemskue hvorfor, den ser fin ud med andre indstillinger (og hvis man sætter den til sRGB, og derefter ændrer andre indstillinger på skærmen, går den væk fra sRGB igen :S)
Ikke et problem som sådan, da det jo er nemt at lade være med at sætte skærmen på sRGB, blot underligt.


Og så virker "Gaming"-forudindstillingen ret forfærdelig, ved ikke hvad det er HP regner med spillere gerne vil have af farver, men det er selvf. også frivilligt at bruge den :)
Text, photo, movie virker rimeligt fornuftige, selvom jeg nu blot kører i custom (som med mine indstillingere er 98% magen til Text)
Senest rettet af Shadout 27. jul 2007, 22:04, rettet i alt 1 gang.
Af canislupus
#21774
Så denne skærm hos TDC i sidste uge på tilbud til 2499,- og det var billigere end på edbpriser.dk. Så jeg ringede til dem for at få fingrene i en... men tilbudet var udløbet :((

Spurgte samtidig til deres pixel politik - de fortalte at der er nul-tolerance - mao. at man får ombyttet hvis der er pixelfejl. Nul-tolerancen skulle gælde alle former for pixelfejl. Så må man jo håbe at reglen også holder i praksis - HP's egen politik er vistnok op til 3 fejl afhængig af typen.