Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sunech
#22844
Er det meget slemt med farveforskellen fra top til bund, eller kan man leve med det? Er der nogen af jer der laver grafisk design (i photoshop eller lignende), som har denne skærm?

Hvor meget kan den i øvrigt justeres i højden, og fungerer pivot-funktionen fint?

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#22845
Betragtningsvinklerne er som de er på et TN panel. Ovenfra og nedefra er de ret dårlige. Især nedefra!

Pivot har givet nogle problemer på visse maskiner fordi auto-pivot funktionen kun virker med HPs egen software. Man kan dog stadig manuelt vende skæmbilledet, men det skal gøres via din skærmdriver.

Mht. farver så kan et TN panel sagtens benyttes til at redigere dine feriebilleder mv. men hvis du vil lave grafisk design på højere plan (dvs. du får penge for det) så er dette ikke skærmen for dig.
Af Sunech
#22848
Tusind tak for det hurtige svar.
Jeg har i dag en LG 1915SS, som også er baseret på et TN panel - her synes jeg ikke der er noget bøvl med farverne, og det fungerer fint til mit billedredigeringsbehov. Er det bare fordi jeg ikke er kræsen? :)

Eftersom begge er baseret på TN, og den her tilmed er en del ældre, bør jeg vel kunne forvente at HP skærmen som minimum lever op til den jeg har nu?
Af lyf
#22865
yakken skrev:Mht. farver så kan et TN panel sagtens benyttes til at redigere dine feriebilleder mv. men hvis du vil lave grafisk design på højere plan (dvs. du får penge for det) så er dette ikke skærmen for dig.
Kan du uddybe det og eventuelt henvise til andre +22" skærme til billige penge, som du kan anbefale til grafisk brug? Jeg har overvejet denne HP en del, den virker rigtig lækker, men hvis den ikke kan vise rigtige farver, kan den jo ikke bruges.

Derudover er jeg i tvivl om de såkaldte "amatør grafiker" skærme virkelig er det bedre end fx. 2207 her.
Af Fog
#24359
Jeg står og skal investere i 4 skærme, og umiddelbart virker dette som den stærkeste kandidat.
Af Sunech
#24376
Jeg fik min for et par dage siden, indtil videre er jeg rigtigt glas for den - rigtig stilfuld, mange indstillingsmuligheder og så har den et rigtigt godt billede.
Af bluesy
#25132
Et lille spørgsmål, jeg har lige købt denne skærm selv (et part timer siden)

men der er 2 ting der undrer mig og jeg ikke ved om er normalt

1: en enkelt gråtone ser mærkelig ud, som om der er "striber" der løber hen over der hvor den grå farve er (ser det når prøver kalibrerings via html på denne side)

2: min skærm siger at backlight har været brugt i 284 timer, men så lang tid har jeg altså ikke haft tændt skærmen idag

ved nogle af jer om dette er normalt med den her skærm?
Af Sunech
#25134
2) Jeg har haft min i nogle uger og den står på 211 timer, hvilket nok er meget realistisk. Det kan være der er en anden kunde der har returneret skærmen eller lignende før du fik den.
Af bluesy
#25144
Jeg skal ikke kunne sige om en anden kunde har haft den, der var originale plumberinger mm fra HP så det virker underligt :-(

Mit problem med den grå farve viser sig nu kun når jeg sætter min mac til skærmen er kun når jeg sætter min mac til, så det må ligge et andet sted, pyha, så skal jeg da ikke bytte skræmen for det (den har nul pixel fejl og alt ser kanon ud på den)
Af Due
#47327
Har lige været hos TDC og hente en HP W2207H.

Havde egentligt bestemt mig for den nye model W2228H til 2200,-
Men da de skulle af med den gamle model var den sat ned til 1400,- :)

Rigtig fed skærm, kan anbefales
Af hhager
#51635
Nu er det jo lidt tid siden skærmen blev testet - kan den stadig anbefales efter "nutidens" standarder?