Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Theeq
#16818
Hej Alle,

Jeg købte denne skærm, faktisk jeg købte to stk. den 25/8-2006.

Jeg vil holde med om at det er en billig skærm (1196.-dkr stk. i Sverige), og at man derved får mere for pengene, end dyre skærme, og da jeg købte disse skærme følte jeg da også at jeg fik meget for pengene, og havde gjort et rigtigt godt køb, men sådan har jeg det ikke mere.

Denne skærm er elendig til at gengive "farven" sort og derved de sorte/grå nuancer. Og derfor elendig til at se film på, samt fotografier med mørke nuancer. Dette er noget jeg med tiden har fået meget svært ved at leve med, og skal jeg købe skærm i dag, vil jeg holde mig langt væk fra VideoSeven og andre billige skærme uden bekendte navne.

I hvert fald skal man som det mindste lave sin lektie før man køber et ubekendt navn.

Uddybelse:
Hvis jeg sætter et billede på skærmen der kun er sort, står billedet fint i midten, ude i kanterne får jeg meget lyse nuancer der går ind mod midten i en trekant.

Dette er et resultat af tilbage kastning af lyset fra lysstofrøret mod LCD panelets kanter, dette er simpelthen ikke afstemt godt nok, som på de lidt dyre skærme.

Ser jeg film, så er den helt gal, der går den lyse nuance fra kanterne af siderne (Højre-venstre) helt ind mod midten i en trekant, altså horisontalt ind mod midten, ikke så meget vertikalt, nogle få cm..

Jeg havde Medion 19" skærm før jeg købte disse Videoseven skærme, og Medion stod bare kniv skarp og perfekt.
Men jeg ville opgradere, og samtidig skifte til bredformat 16/9, og ville jo selvfølgelig spare penge samtidigt. Men aldrig igen Videoseven.

Skulle jeg engang igen købe et ukendt navn, bliver det ikke før jeg har testet dette ukendte navn meget grundigt.
Det er måske lidt besværligt for et kort eller længere øjeblik, men det er bedre end som nu, hvor jeg er ked af det hver eneste gang jeg kikker på mine skærme (Dual monitor), som er omkring 8timer, eller mere hver eneste dag {:0(

På plus siden… De køre endnu!

Med venlig hilsen
Tariq