Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AndreasThomsen
#2109
Hey, så har jeg fået min kære lille baby..hehe... Jeg har ikke rigtig fået testet det særlig meget endnu, men skriver lige første hånds indtryk, mens det er frisk.

Design/Størrelse: Lige når man pakker det ud af kassen tænker man...fårk det er egentlig stort, og fårk det er egentlig flot. Et 32" synes ikke af meget i en kæmpe butik som El Giganten, men når de kommer hjem på værelset virker det altså noget større. Så falder man self over designet. Skærmen er sygt flot...det er helt vildt, jeg havde godt nok set skærmen i El Giganten, men da den så kommer hjem på værelset syner det da bare endnu bedre. Jeg beundre skærmen, det tager sig godt nok godt ud i rummet.

9/10

Fjernbetjening: Det er den man hader alle mest ved fjernsyn der ikke hedder B&O. Den er heller ikke ved dette TV fantastisk, men faktisk er den heller ikke total nedren. Jeg vil sige at den er middel, den kunne være federe, men kunne lige så godt have været grimmere også. Den fungere godt, og det fedeste ved den er at den vejer godt i hånden.

8/10

Alm TV: Det er endnu et punkt hvor LCD Tv ikke plejer at få ros, og det ser da heller ikke så godt ud som på et CRT tv. Men faktisk blev jeg stadig lidt overrasket. Når jeg normalt ser TV signalet i butikker synes jeg det ligner endnu mere pis. Nok fordi signalet er delt mellem skærme. Men faktisk er det alm TV signal til at holde ud at kigge på.

7/10

iBook via DVI: Min iBook er sluttet til via et VGA>DVI kabel, og det giver faktisk et rimelig godt resultat, det står meget skarpt på afstand, men går man helt tæt på (40cm), så kan man se billedet ryster en smule. Det skal lige siges at opløsningen min bærbar sender hedder 1024x768, og tror ikke PixelMapping er i aktion og så er det jo et analog signal min bærbar sender, så det er vel retfærdigt det ikke står helt stille.

5/10

Tilbehør: Der er en del med som tilbehør, ved dog ikke om der altid er det. Men der er ihvertfald alle mulige kabler til at tilslutte ting med, der er:
3.5 minijack lydstik
VGA>DVI kabel
DVI>DVI kabel


...havde ihvertfald ikke forventet at se et DVI kabel som tilbehør.

9/10

Det er lige hvad jeg har at sige i første omgang, jeg vender tilbage med test af Alm computer tilsluttet med DVI og Xbox360 tilsluttet med Komponent, og DVD kiggeri tilsluttet med Komponent.

Spørg hvis i har spørgsmål...Jeg tager også lige et billede af min setup så folk lige kan se hvordan det tager sig ud.
Senest rettet af AndreasThomsen 23. dec 2005, 16:32, rettet i alt 1 gang.
Af AndreasThomsen
#2111
Alm Computer: Det her er virkelig sygt...speak about a sharp picture. Jeg har sluttet min computer til med DVI>DVI. Grafikkortet er et GeForce FX5600. Opløsningen er sat til den rigtige, og pixel mapping er aktivt. Altså, det er skarpere end billedet på min normale CRT skærm...Det er fuldstændig sygt...Og det med at billedet sejlede da den bærbare var sluttet til er der overhovedet ikke noget af...det er insane sharp.

10/10
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2117
Tillykke med dit nye TV. Jeg tog mig friheden at flytte tråden til "Brugeranmeldelser" i stedet...
Af icewind
#2136
Ja tillykke med dit tv. Vil lige vente til efter nytår med at bestemme om det skal være et LG
Af rane1229
#2152
hejsa hvordan er det med xbox360 da jeg selv har en og skal ud og ha et hd-tv til den.....

jeg har kikket på den her model LG RZ-37LP1RS 37

http://www.godpris.dk/shop/default.asp? ... D=RZ32LX2R

Det er den "nye" version af din skærm ik?

og hvad med resons tiden er den hurtig nok til xbox360 med 8 ms?

mvh. Rane
Af AndreasThomsen
#2155
Jo, det er den nye model af det jeg har købt...Den har dog samme specs så vidt jeg kan se...har aldrig fanget hvad forskellen var ?

Ang. repsonstiden: Det er længe fint...jeg downloadede Fifa 2006 demo fra Xbox Live og der var overhovedet ingen trails/ghosting eller noget...Jeg har nu spillet hver dag siden jeg fik x360 den 24. og har aldrig tænkt på ghosting/trails...altså, har helt glemt det kunne være et problem da jeg slet ikke har bemærket det. Jeg plejer at være kræsen ang sådan noget, plejer og sidde og kigge efter det. Men selvom jeg gør det kan jeg ikke se nogen tegn på ghosting...spil jeg har spillet er:

Call of Duty 2
Perfect Dark Zero
Fifa 2006
NBA Live 06
Kameo
Need for Speed Most Wanted

Det var bare lige for at fortælle at jeg har prøvet et rimelig udvalg på skærmen, og i ingen af spillene har jeg bemærket noget. Desuden står X360 satme godt nok klart i 720p :D I Perfect Dark Zero er der brugt utrolig meget pixel shadering (tror jeg det hedder)...og selv på mega lang afstand kan man se dette stå klart. Det kan man slet ikke på et alm tv, og det ser bare sygt ud når man kan...
Af AndreasThomsen
#2156
Her et er pic, håber linket virker...

PS: jeg ved godt mine fronthøjtallere står af lort, men der har ikke været andre muligheder ind til videre...eller, jeg har først lige nu fået en ide. Det har nemlig ikke været muligt at vægmonterer dem, men jeg har fundet på noget jeg kan stille dem på, så de kommer ud i hver side.

http://frip.dk/dazz/Billede%20013.jpg
Af rane1229
#2167
Mange tak for responsen.....

Har lige været ude og kikke på fiels men de have kun den "gamle" lg 32" skærm og der syntes jeg godt nok ikke at tv-sinalet var så godt .... men hvemfanden gider osse glo på DR når man kan nakke nogle i PDZ ;)

men jeg tror jeg smutter en tur rundt i dag og prøver at opstøve den nye skærm så jeg kan få kikket på den.....

Hvor har du købt din hende?

mvh.
Rane
Af AndreasThomsen
#2173
Globama.com, det er fra tyskland.

Nej tv signalet er ikke vildt godt, men så dårligt syns jeg heller ikke det er. Du skal også huske at checke hvordan tv signalet er koblet til, fordi hvis det er delt ud mellem mange skærme, så er det jo klart det er dårligt. Fremfor hvis det er direkte koblet til...
Af rane1229
#2175
Jeg er godt klar over det med tv sinalet......
Jeg har lige været inde og se din model i 37 i fona2000
men jeg syntes at hvis man ikke stod og så på skærmen i 90 grader så blev den blålig i de sorte felter når man kom ud i en 120 grader eller noget.... men jeg har dog en mistanke til at det bare vare "kalibreret" dårligt.....
Har du det omtalte problem? da det faktisk er det eneste der afholder mig fra at købe et LG....

Sorry har lige fundet ud af at ham gutten inde i fona var fuld af lort det var et helt andet tv nemlig et
LG RZ-37LZ55 37" LCD TV HD-ready
Teknologi TFT aktiv matriks

men jeg var også inde og se på det der alfa view men hun kunne ikke engang gi mig noget med de forskelige spec. det havde de sparet værk....?

og ellers virkede det sku som rimelig dårlig service.... så det blir nok LGén.....
Af AndreasThomsen
#2177
hmm, altså...jeg har lige prøvet at kigge...jeg synes ikke farverne bliver blå i det...Men hvis det ikke er samme skærm så er det jo nok derfor. Der er jo ikke en LG med bedre specs end den jeg har så vidt jeg ved.

Men har lige testet skærmen med Project Gotham Racing 3 også til X360 (købte det lige idag :D)...det er også genialt at spille, der er ingen trails eller noget...det kører bare...
Af rane1229
#2180
ok tak jeg er osse rimelig sikker på at det var skærmen der var dåliger plus dårligt sat op.... ville bar lige høre nu da du jo har fået dit tv og det lyder som om du er maget godt tilfreds med den
Mange tak for hjælpen....

Bestiller den sku nok en af dagene ..... da jeg ikke kan vente længere med at game i hd opløsning mere..... ;)

Har dog lige et enkelt spørsmål mere
( hvis du da kan løsrive dig fra xboxén :D )

Du sir du har sat din tv til computeren via gefoce 5600 med dvi....
hvordan fungere det? sætter du så bare opløsningen i windows til 1360*760 ? og laver det der med at fjerne 3 pixels i hver side eller, har jeg misforstået noget......

mvh.
Rane