Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hundebol
#16041
Samsung LE-32S71B – anmeldelse og vurdering

Så fik jeg mig taget sammen til at skrive en lille anmeldelse eller vurdering af mit ”nye” tv. Det er nemlig ikke helt nyt mere, så vi tager lige lidt baggrundshistorie først:

Jeg havde længe kigget på et fladskærms-tv men priserne havde ikke lige været så langt nede at jeg havde råd til det. Men endelig kom der så en Samsung S71 til omkring 6500 kr. Lige en pris der passede til hvad jeg max ville give! Jeg ved godt at de fleste på dette og andre fora siger: ”Brug minimum 15.000 kr. på et tv. Det er spild at købe noget der er billigere!” Eller i hvert fald udtalelser i den stil. Det kan man bare ikke bruge til noget, for det er meget fordømmende og unuanceret – så derfor gik jeg hurtigt fra at spørge om til råds i fora. Man må ud og se på sagerne.

Jeg fik kigget på Samsung’en og efterfølgende bestilte jeg ved Laptops.dk. Jeg har så siden fortrudt at jeg købt der, for det og 3 uger inden jeg fik mit tv, og der stod ”1-2 dage levering” på deres side. Det ødelægger lidt ens humør, og generelt var deres service elendig! Men nok om det, for da jeg endelig fik tv’et var jeg glad.

Og jeg har været glad for det siden. For grunden til jeg ville have en flad, var fordi jeg rodede meget med mediacenter – og der skal faktisk en flad til før det spille 100 %. Men det gør det så til gengæld også, og med et Nvidia grafikkort og de nyeste drivere kan jeg spytte ud i 1366x768 som jo er panelets opløsning. Det hjælper stort på kvaliteten.
Udover media center så er det også fantastisk at tæske vennerne i Fifa 2007 på storskærm!

Billedkvalitet
Overordnet synes jeg billedkvaliteten er bedre end jeg havde regnet med (Havde jo hørt på alle de kloge udtalelser om tv under 15k). Men problemet med analogt tv bliver virkelig udstillet når man slutter det til en LCD skærm. Det må man leve med, eller anskaffe sig en digital modtager. Jeg kører dog videre med analogt tv fordi det er længe nok til mig forbrug, og jeg kan sagtens se Danmarks bedste ide og endda fodbold uden problemer. Og jeg sammenligner mit tv med et Samsung 40M61B som mine forældre har. Jeg undrer mig nogle gange over, hvilket tv der er det dyreste. Men mit er lidt mere grumset som oftest.

TV: Kvaliteten af tv er fint til mig, men ville klart være noget bedre ved digitalt tv. Jeg må få anskaffet mig en modtager!

DVD er til gengæld rigtigt flot, og det er en nydelse synes jeg. Selvom springet fra en 28” crt til en 32” skærm måske ikke er noget stort hop, så får man bare en helt anden oplevelse alligevel! ”Batman Begins” var i hvert fald skøn at gense.

Lyden er som den nu engang er på tv. Ikke noget man falder i svimlende ekstase over, men det virker til formålet. Når der ses film, er anlægget sat til og det fortjener både film og skærm også. Til nyhedsudsendelser (og fodbold) er lyden ganske udmærket, og er ikke genstand for klager.

Betjening: Samsung har virkelig oppet sig i forhold til fjernbetjeningen på M61 serien. Det var en stor grim klods, som vejede godt til. Til dette fjernsyn er det en rigtigt lækker fjernbetjening som ligger godt i hånden og stort set ikke vejer noget. Knapperne er placeret fornuftigt, og det er en rigtigt zapper-betjening for når den holdes i én hånd, ligger kanalskifter op-ned lige til tommelfingeren! Lækkert.
Der kan selvfølgelig også siges nogle mindre gode ting om dette tv, for eksempel kan hudfarver altså være svære at styre, men jeg synes det ser pænt ud når man lige har indstillet lidt. Derudover har jeg kun positive ting at sige: Designet er lækkert, størrelsen passer til mit behov og til et mediacenter er det perfekt!

Håber det lille input kan bruges, jeg anbefaler i hvert fald dette tv til low-end budgettet.

/Hundebol