Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#140042
Inside skrev:
purtsak skrev:jeg synes jeg kan se på elgiganten at 50" har Scanningsfrekvens (Hz 100 hvor 55-60" har 200hz er der nogen der ved om det er rigtig jeg synes ikke jeg kan se det på panasonic hjemme side
De kører vel begge 50 Hz og så har du mulighed for at slå IFC (intelligent frame creation) til, der interpolerer de ekstra frames. Og IFC kan så sættes på mild, medium eller høj på de nye 2011 modeller mener jeg. Og så har du hvad der svarer til 100 eller 200Hz på et LCD TV :)

Nogen må lige rette mig hvis det ikke er helt korrekt.
Skærmen kører ved 100 Hz når du ser 50 Hz signaler og det er uden IFC. Hvis den kørte ved 50 Hz ville du blive bims af al den flimren. Ved 24 Hz kildemateriale, så kører skærmen enten 72 eller 96 Hz (jeg husker ikke hvilken Panasonic har besluttet sig for). Skærmen kører ikke højere op i frekvens end dette, så når du slår IFC til, så tilføjes der blot ændringer på de sidste billeder, som ellers blot var gentagelser. I modsætning til LCD-varianterne, så boostes opdateringsfrekvensen ikke til mere end 100 Hz.
Af purtsak
#140048
men det var vist det sidste han havde hehe
Af Slot
#140049
Så idag skærmen live for første gang, og dertil må jeg sige ........ hold fast den er flot. Hvis en 55 tommer snart kan fås til 20000 kr, tror jeg, at jeg køber en. Den blir jo også rost af mange.
Af tommyaa
#140051
det kyder godt med alle de positive indtryk, jeg synes også personligt at der er sket et KÆMPE løft siden vt20 og ikke som nogen anmeldere siger at det er et lille skridt men de har vel ikke set dem ved siden af hinanden men danner vel sit indtryk fra hukommelsen...? migselv, har du observeret nogle billedfejl som var på vt20?? stadig INGEN retention eller andre ting??
Af red_martians
#140053
Ved IFC kører panasonic "kun" 60hz, når det er 24p materiale Ellers er det 100hz ved 50hz-signal.
Brugeravatar
Af MigSelv
#140058
tommyaa skrev:det kyder godt med alle de positive indtryk, jeg synes også personligt at der er sket et KÆMPE løft siden vt20 og ikke som nogen anmeldere siger at det er et lille skridt men de har vel ikke set dem ved siden af hinanden men danner vel sit indtryk fra hukommelsen...? migselv, har du observeret nogle billedfejl som var på vt20?? stadig INGEN retention eller andre ting??
Hej
Nej, alt spiller topklasse.
Plasmasvagheden ved ansigtsfarver, der ligner grøn / lilla slanger, som især ses ved hurtige panoreringer, kunne VT20 lide en del af. Problemet var der især ved lidt svage/dårlige SD komprimeringer.
Men VT30, der har man da gjort noget ved problemet, jeg har ikke set det endnu.
Selv hysterisk kontrol af retention, falder positivt ud. Der er intet at se, pixelorbiter systemet gør sit arbejde godt.
Selv den kvindefodboldkamp, jeg så lidt af på ARD HD, stod snorlige.
Jeg kan kun anbefale, at man gør sig ulejligheden og ser dette tv i funktion.
Min 50VT20E var et et godt tv, men den kommer ikke i nærheden af 55VT30Y.
Af Kolvig
#140059
Hej MigSelv og tak for at du lige giver en kort briefing omkring dine iagtagelser af VT30.

Det gør jo heller ikke noget at du har haft VT20, så du har den og sammenligne med.

Nu er jeg i den situation at jeg godt kunne finde på at skifte over fra LED til plasma. Da jeg synes at LED stadig ikke er gode nok.

Jeg har haft en Samsung plasma (sidste års topmodel). Hvor jeg egentlig var rimelig tilfreds med billedet, men hvor jeg slet ikke kunne have med at gøre, at den buzzede så fantastisk meget. Så den røg retur.

Jeg har idag den erfaring at man ikke kan gå ind i en butik og erfare de fejl et givent moderne TV vil give, når det har stået i stuen i længere tid. De fejl TV laver idag, er noget man løbende observerer og derfor går der en rum tid, førend man egentlig kan sige at nu har jeg en fejlbeskrivelse...:-).... Og derfor er det også så vigtigt man får sådanne input fra brugerne - igen tak for det...:-)

Har lige nogle spørgsmål som jeg håber at få lidt hjælp med.

MigSelv, du skriver at du sagtens kan høre blæserstøj. - Skal det forståes sådan at du ikke kan høre buzz?.... For skærmen skulle da vel være højere i buzz end i blæserstøj, eller?

På min nuværende LED skærm. Der synes jeg det er rigtig træls, at når man kører uden motion plus og andet kunstige hjælpepakker og bare kører 50hz fra sin HTPC. Så er billedet ikke smooth, når der panoreres fra side til side eller op og ned. Hvordan tackler VT30 sådanne panoreringer?


Mvh.
Af Kolvig
#140060
Glemte lige et spørgsmål...

Jeg er klar over at der findes nordiske modeller og i VT30's tilfælde skal den hedde Y til sidst, for at den er nordisk og E betyder vist europæisk model.

Men hvad sker der ved at vælge en VT30 E model?.....

Ved Samsung får man jo kun Premium garatien, hvis det er en nordisk model.
Brugeravatar
Af MigSelv
#140062
Kolvig skrev:Glemte lige et spørgsmål...

Jeg er klar over at der findes nordiske modeller og i VT30's tilfælde skal den hedde Y til sidst, for at den er nordisk og E betyder vist europæisk model.

Men hvad sker der ved at vælge en VT30 E model?.....

Ved Samsung får man jo kun Premium garatien, hvis det er en nordisk model.
Jeg har på intet tidspunkt hørt buzz ( afstand til tv ca. 3,5 m, står på tv bord ). Blæserne høres ved total stilhed i stuen, det er ikke et problem. Min Canal Digital HDD boks larmer væsentligt mere ( HDD støj ).
Bagside af tv ( 20 cm. afstand ), kan der anes en svag elektrisk gnistren ). Men hvem h.... står bag tv :-)
Alle mine billedforbedringskredsløb er inaktive, dette medfører ikke problemer ved hurtige bevægelser/panoreringer. BD med 24 hz kører helt gnidningsløst ( gjorde VT20 også ).
Hvor meget man skal lægge i Y og E modeller, ved jeg ikke. Et er dog sikkert, Y modellen garanterer fuld kompabilitet til de standarder der kendes i dag, på det nordiske marked. Jeg siger ikke dermed, at en E model ikke kan.
Garantien er måske bedre ved en Y model, nok nemmere at tale med Panasonic Nordic. En E model skal måske returneres til oprindelsesland.
Af bantam
#140070
purtsak skrev:jeg synes jeg kan se på elgiganten at 50" har Scanningsfrekvens (Hz 100 hvor 55-60" har 200hz er der nogen der ved om det er rigtig jeg synes ikke jeg kan se det på panasonic hjemme side
IFC på Panasonics 2011-modeller, testet på 46G30 og 55VT30 (antager ikke, at der er nogen forskel på størrelserne - men man kan jo blive snydt...):

IFC = FRA (ingen interpolation/oversampling):
50[Hz]-materiale afspilles ved 100[Hz]
24[Hz]-materiale afspilles ved 96[Hz]

IFC = MIDDEL (nogen interpolation/oversampling):
50[Hz]-materiale afspilles ved 100[Hz]
24[Hz]-materiale afspilles ved 96[Hz]

IFC = MAKSIMUM (kraftig interpolation/oversampling):
50[Hz]-materiale afspilles ved 60[Hz]
24[Hz]-materiale afspilles ved 60[Hz]

Har desværre ikke testet 60[Hz]-materiale endnu - men det skal jeg gerne gøre ved lejlighed - altså når vi alligevel skal måle ældning igen på VT30. Jeg antager ikke, at der afspilles ved andet en 60[Hz], selvom 120[Hz] burde kunne lade sig gøre på 3D-modellerne.
Af tommyaa
#140076
hvordan oplever i sort niveauet i forhold til vt20 og evt. kuro?? mit indtryk som jeg ser vt30 er at vt30 er Væsentligt mere sort end vt20
Af basse32
#140079
Jeg har GT30E og det kører 100% ok, dog syntes jeg tv3 ofte er den kanal med det ringeste billede(ringe er så meget sagt nu man er gået fra et 37PX80). Er det fantasi eller kabler eller noget helt tredie? Kan ellers kun synge med på VT30 lovprisningerne, denne gang er der virkeligt noget at hente på alt ved tv'et. Design billede og stik position, tykkelse og bare alt. Men må så sige jeg har aldrig givet så meget for et tv, og nej blæser summen er heller intet problem her(ser selvfølgelig heller ikke tv bagfra) :D .
Af keldp
#140083
purtsak skrev:så nu vil jeg nyde mit 50vt30y til 14000kr dejlig dag idag hehe
Du er jo fuld af løgn HEHE :s