Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#133151
Hej

Jeg skal ud og have et nyt tv - jeg har besluttet mig for at det skal være et Samsung da jeg godt kan lide moddellerne og deres design, brugerflade osv.

Men når jeg hovedsagligt skal bruge skærmen til at se HD tv, spille PS3 og se en film over min PS3.
Hvilken af disse modeller ville så dække mit behov bedst?

Skal lige siges at jeg har en MEGET lys stue og at det self. skal være sådan at man kan se fjernsyn uden at skulle trække for hver gang.
Jeg går ikke op i 3D da jeg syntes jeg får ondt i hovedet når jeg ser det, så det er ligemeget om det er der, + hvis det er der, men vil ikke betale extra for det.

Jeg har læst div. anmeldelser både herinde og andre steder på nettet om de 2 skærme og været ude og se dem begge fysisk... men det er jo som regel noget andet når de kommer hjem og op på væggen

Link til sammenligning af de 2 skærme:
http://www.komplett.dk/k/kcp.aspx?sku=589090&sku=589023

Håber der er nogen der har nogen positive og negative ting at sige om skærmene - da jeg virkelig er i tvivl omkring hvilken jeg skal vælge.
Af Colt
#133154
6005'eren er en rigtig dårlig gameing skærm.. Har selv oplevet krotest in-put lag.. Og set et par andre tråde hvor folk taler om guitar hero og andre spil også lagger alt for meget...

Så vil fraråde den til gameing..

Hvis det ikke er overdreven gameing er 7705'eren jo en kanon skærm som du kan læse mange steder..

Syntes bare lige du skulle vide det med 6005'eren så du ikke endte op med samme skuffelse som jeg.
Af storeo
#133155
Det var nemlig den test der gjorde mig rigtig meget i tvivl... havde ellers besluttet mig for UE55c6005 men efter at have læst den test blev jeg i tvivl om hvilken ville være bedst til mine behov :s
Af Ronni R.
#133157
Der er også reflektioner i c6005 så medmindre du har en voldsomt lys stue tror jeg ikke det har den store effekt på dit billede. Hvis man indstiller c6005 kan den faktisk få et ret pænt billede. Den store forskel for dig vil nok ligge i sort niveauet. Hvor langt har du hen til skærmen? Og hvad er dit budget?
Af Colt
#133158
8705'eren er et langt bedre tv end 6005 så syntes ikke det er helt fair at sætte det sådan op.. 8705'eren er under det halve af 6005'eren alene hvad angår in-put lag også, så på den front er 8705 faktisk en ret habil gamer skærm med kun 34 ms.


Men som sagt.. når du taler gameing og 6005 så går de to på ingen måde i spænd..
Af storeo
#133159
Jeg har 4 meter hen til mit tv...

Mht. til budget så er det sku ikke nogen hindring.. men har bare låst mig fast på de 2 modeller da jeg godt kan lide tykkelsen på under 4cm. og der hvor det skal sidde i stuen er det helt perfekt...
Af Ronni R.
#133162
55c6905.. Den har precision dimming ala c8705 men uden 3D hvilket giver et fantastisk billede.. Det er i mine øjne en af de fedeste modeller på markedet pt.
Af storeo
#133163
Har kigget på 55c6905 men til mit behov så syntes jeg ikke jeg vil betale dobbelt så meget uden at få noget som jeg syntes er dobbelt så godt...

Så heller 2 af de "billigere" :P
Af Ronni R.
#133164
Nu er 21999 vejl. Udsalg ;) jeg kan lige se på det imorgen. Problemet med din sammenligning Af ps50c7705 og 55c6005 er at plasmaen er en topskærm.. Hvor c6005 er en middelmådig skærm.
Af storeo
#133165
Ja det er self. rigtig nok... men syntes ikke jeg vil ofre alt for meget... Men af de 2 skærme ville du/i vælge 7705'eren kan jeg godt hører 8)
Af Colt
#133166
Helt klart. Der kan du ikke gå helt galt i byen.
Af Ronni R.
#133167
Tja hvis man ser bort fra den glasplade der sidder i fronten af alle plasma skærme..:) men snævrer du det ind til de 2 så er c7705 klart at foretrække.. :) og så kan du jo spille i 3D:P
Af storeo
#133168
Hva med Burn In effekt på 7705'eren?

og er Clouding et stort problem på 6005'eren?

Det er de 2 ting jeg frygter mest ved de 2 skærme :s