Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MadMartigan1978
#123433
Hej alle samen.

Her kommer en lille anmeldelse og et par spørgsmål.

Jeg har købt et Samsung UE46C8705, og er ovenud tilfreds med købet indtil videre. Der er lidt småting, men det perfekte tv findes ikke tror jeg. Det har udelukkende været takket være Flatpanels (mange tak alle sammen), at mit valg faldt herpå. Jeg har nu alle dage været Sony-mand, men optagelses funktionen og prisen, gjorde forskellen denne gang.

Først lige mit setup. Fra TV til Onkyo TX-SR608 har jeg HDMI 1,4. Jeg har PS 3 med HDMI 1,4 til receiver. Denon DVD 1940, alm. 1,3 HDMI til Receiver. (Højtalere er 5.1 Boston Acoustics Soundware XS) Audio return er virkelig kanon, og uden at skulle gøre noget, kan jeg skrue op og ned for receiveren med min TV-fjernbetejningen.

Refleksioner er virkelig begrænset, jeg har en lampe, der kan genere, men når jeg ved jeg skal se på Tv’et længe slukker jeg den bare, så det er ikke noget problem.

Nettet kører fint, jeg vidste ikke hvad jeg skulle forvente, så det er nok godt nok. Jeg vender mig nok til at skrive de titler på youtube jeg skal bruge, men det tager sin tid lige nu. Håber der kommer en smartere måde, at skrive på det TV.

Spil fra PS3en kører upåklageligt.

Jeg har ikke kalibreret det endnu, da jeg som sådan er godt tilfreds med billedet. Det skal dog siges, at jeg har oplevet en DVD-film, afspillet fra PS3en, hvor jeg syntes at billedet så alt for falsk ud, det så ud som om, de rendte rundt i et studie hele filmen igennem. Det har været den eneste, så derfor har jeg ikke gjort mere ved det. (National Treasure 2) Min DVD med The Dark Knight faldt heller ikke i så god jord, da jeg afspillede den fra PS3en, der manglede simpelthen det nederste af underteksterne, og man kunne ikke skifte skærmtilstand så det passede, så efter 5 min smed jeg skiven over i Denon DVD-afspilleren.

Det bedste billede jeg til dato har set på der, er fra min BBC Blueray Planet Earth, det er simpelthen for godt, der føler man det hele er alle pengene værd.

DLNA delen har jeg brugt lidt, men kun til billeder og .avi filer, hvor jeg syntes det heller spiller perfekt.

Optagelse har jeg endnu til gode, da jeg ikke har fået mig en ordentlig HD. Men her kunne jeg godt tænke mig at høre andre erfaringer, med hvad en optagelse fylder, og om det er der samme, om det er fra DR HD eller fra fx TV2 Zulu? Kan man optage en time, på en 4 GB USB stick?

3D briller har jeg ikke fået med. Jeg købte mit TV i Lyd og billede i Frederikshavn, og der var ikke nogen med. Det var nok fordi jeg købte 3 fjernsyn samtidigt, så forhandlingerne endte med lidt billigere TV (UE46C8705, UE32C4005 og UE22C4015) og 0 briller.

Jeg kommer fra et KDL-32S2530, så der er mile vidt til forskel. Det kan på ingen måde sammenlignes. Alt er bare bedre på 8705.

Jeg er især vild med billedet på SD-Kanalerne, de står helt kanon, ved almindelig tv kiggeri. Jeg har tv fra boxer.

Jeg har ikke oplevet det ujævne lys, som jeg har læst nogle steder. Jeg har dog nogle ting, som jeg ikke helt kan få styr på selv, og her er det måske nogle der har lidt erfaringer.

Dvd’en bliver brugt til alle mine Reg. 1 dvd film, fra de gode gamle Axel dage. Men så kommer et af spørgsmålene. Til mine Reg. 2 Dvd’er, hvad vil så give det bedste billede, vil PS3 det, eller vil Denonen det? Jeg har læst et sted, Onkyo TX-SR608 kan opskalere billedet selv, men hvordan mon det foregår, og er det noget man skal slå til?

Sidste spørgsmål, er til Tekst-tv delen. Kan det være rigtig, at man skal trykke så mange gange for at komme ud af Tekst-tv igen? Jeg slår Tekst-tv til, på den knap lige under 7 tallet (TTX/MIX), og det er for mig at se, også den eneste knap, man kan komme ud af det på, ved at trykke 3 gange på den. Kan det være korrekt?

En anden ting ved Tekst-tv, hvilken knap, kan man skifte undersider på? Fx Champions Leauge stillingerne, er der 8 under sider, det kan ikke passe, så dyrt et tv ikke kan skifte dem?

Har i spørgsmål (også til de andre ting jeg har nævnt, udover 8705) eller svar, er I meget velkomne til at skrive.
Endnu engang tak, for et fantastisk forum.
Af Mysen
#123452
MadMartigan1978 skrev:Nettet kører fint, jeg vidste ikke hvad jeg skulle forvente, så det er nok godt nok. Jeg vender mig nok til at skrive de titler på youtube jeg skal bruge, men det tager sin tid lige nu. Håber der kommer en smartere måde, at skrive på det TV.
Hej

Hvis du har en iPhone kan du gå på AppStore og hente en fjernbetjening til Samsung Tv. Så kan du bruge tasteturet på den til at søge. Jeg mener også Samsung Galaxy S allerede har en fjernbetjening indstalleret.

Dejligt at du kommer med noget feedback på dit køb. Jeg synes dog du skulle prøve at hente alle indstillinger fra testen på nær hvidbalancen. Det vil give dig bedre farver og endnu flere detaljer, og så vil det fjerne det unaturlige billede fra dine Dvd film.
Af Thure Jensen
#123459
Glem alt om usb nøgler, de er ikke hurtige nok. Køb en transportabel hardisk som for strøm gennem usbkablet og tilslut den til det stik hvor der står hdd på. Jeg bruger selv en 500gb fra Aldi som virker uden oriblemer. Du skal være klar over at den bliver formateret til et specielt filsystem og at du ikke kan læse filerne andre steder og at optagelserne er låst pga drm. til motherboardet i tvet. HD fylder mere en alm. tv. der kan nemt ryge mange gb til en film på 1½ time.
Af lennon
#123521
Godt du er glad for den . Efter min mening markedets flotteste design . Men i diverse test får den høvl for elendig betragtningsvikel samt ujævn baggrundsbelysning . Ikke noget du har bemærket, eller generes af ?
Af MadMartigan1978
#123530
Mysen skrev:
MadMartigan1978 skrev:Nettet kører fint, jeg vidste ikke hvad jeg skulle forvente, så det er nok godt nok. Jeg vender mig nok til at skrive de titler på youtube jeg skal bruge, men det tager sin tid lige nu. Håber der kommer en smartere måde, at skrive på det TV.
Hej

Hvis du har en iPhone kan du gå på AppStore og hente en fjernbetjening til Samsung Tv. Så kan du bruge tasteturet på den til at søge. Jeg mener også Samsung Galaxy S allerede har en fjernbetjening indstalleret.

Dejligt at du kommer med noget feedback på dit køb. Jeg synes dog du skulle prøve at hente alle indstillinger fra testen på nær hvidbalancen. Det vil give dig bedre farver og endnu flere detaljer, og så vil det fjerne det unaturlige billede fra dine Dvd film.
Jeg har desværre ikke en Iphone, med blot en HTC Wildfire.

Tak for info, omkring indstillinger, Rasmus´ kaliberinger, er hermed printet ud.
Af MadMartigan1978
#123531
lennon skrev:Godt du er glad for den . Efter min mening markedets flotteste design . Men i diverse test får den høvl for elendig betragtningsvikel samt ujævn baggrundsbelysning . Ikke noget du har bemærket, eller generes af ?
I går da jeg så lidt film, og lidt mere Planet Earth, kunne jeg godt ligge lidt mærke til det ujævne lys, men det er på ingen måde, noget der genere mig, det er meget kortvarigt, og kun i mørke scener. Jeg ved så ikke hvordan den vil opføre sig i en film, der foregår i meget mørke omgivelser, eller om den vil gøre det i en sort/hvid film. Det vil jeg vende tilbage med, når jeg har set en sådan.

Med hensyn til betragtningsvinklen, har jeg siddet ca. 45° på den, og det har ikke generet mig overhovedet.
Af HrLaursen
#123546
Hej!

Lige et par tilføjelser/bemærkninger:

Du kan godt bruge en USB stick. Problemet er blot, at selvom du køber 32gb, så er det kun plads til ca. 4-7 film op efter kvalitet og længde. Jeg bruger pt. en 32gb langsom Kingston, den kører fint. Vil dog købe en af Samsungs egne USB 2,5" diske i Green serien. De hedder vidst noget andet rigtigt. :-)

Betragtningsvinklen er ikke dårligere, end på så mange andre LCD TV. Så det er ikke her der, der er kritik efter min mening.

Der skulle gerne være et sæt briller med i 8705 org. kassen, ellers tror jeg butikken har pillet dem ud. Jeg fik 3D kit med til mit, det burde du også kunne få. Det har butikken fået gratis, og det skulle du også kunne få gratis. Købte mit 46” online til 12500kr inkl. fragt. Så med mindre du har fået dit og de andre markant billigere, så synes jeg du skal forlange brillerne og kittet.

Ellers kommer jeg selv med en anmeldelse. Der er dog lige en ½-1 måned endnu, hvor jeg forhåbentlig kan vende en masse negativt til positivt. Jeg synes også det er et fedt TV, det er desværre bare en beta software der ligger i den. Forhåbentlig når Samsung at lave en ny der spiller bedre inden min anmeldelse. Mht. Design, så er Sony's LX900 federe. :-) hæhæ... Dog er vi alle overraskede over hvor godt 8705 ser ud hjemme på vægen.

Og sidst men ikke mindst, så er der ujævnt lys. Det hjælper dog MEGET at kalibrere TV'er efter Rasmus'es test og evt. pille lidt med sort niveauet. Og ved 3d skal der også pilles. Samsung og standard indstillinger spiller slet ikke. Det skal dog lige nævnes, at ujævn lys HELDIGVIS kun er et problem 5-8% af tiden og mest hvis der er sorte bjælker. Værst ved 3D har jeg lagt mærke til. Ellers ser man det ikke eller ikke så tydeligt. Det er dog skod, at Samsung ikke prøver at hamle op med Sony og lign. producenter. På LX900 oplevede jeg ikke ujævnt lys, andet når jeg tændte for TV'et og der stod Sony midt på skærmen. Ellers er 8705 pt. et OKAY tv med software mangler. Ikke så meget bugs, men der mangler bare en del endnu.

-M
Af selliah
#123713
hmm jeg synes nu ikke at clouding er et stort problem på min c8705 det er faktisk mest hvis den lige skal vise noget helt lyst og resten er sort, men overhovedet ikke noget jeg har problemer med. Jeg har også leget lidt med instillingerne og også prøvet rasmus' indstllinger, synes bare ikke de virkede fantastisk på mit fjernsyn så søgte lidt på nettet og fandt en side med indstllinger hvor de gik helt ned i detaljerne også med 10p hvidbalance og indstillinger til 3D som faktisk fjernede en hel del crosstalk men jeg har desværre smidt linket væk :/ Kan skrive indstllingerne ned i et indlæg senere idag, de er værd at prøve :)
Ellers fin anmeldelse af et godt tv :) Endda pricerunners testvinder selvom den blev stillet op imod HX900 og VT20 fra Pana ;)
Af KaptajnRoevsved
#123737
Datatid har testet 8705TVet imod VT20 og det fik 3 stjerner og VT20 fik fem, så nu er jeg for alvor i tvivl om hvad helv.... jeg skal købe.
Af lrev 1-2
#123754
KaptajnRoevsved skrev:Datatid har testet 8705TVet imod VT20 og det fik 3 stjerner og VT20 fik fem, så nu er jeg for alvor i tvivl om hvad helv.... jeg skal købe.
Hej.

Er det p.g.a 3D egenskaber Pana vinder så klart-eller er det generelt?

For det er vel efterhånden de færreste som ikke er klar over at 3D funker bedst med plasma.

lrev
Af MadMartigan1978
#123836
Mange tak for tilbagemeldingerne.

selliah, det vil være kanon, hvis du kan finde de indstillinger.

Er er slet ikke nogen der kan svare på mine Tekst-Tv spørgsmål, jeg tror det er generelt for alle Samsungs 2010 modeller?
Af Thure Jensen
#123837
det er vidst generelt, har ikke hørt andet.
Af MadMartigan1978
#123838
Det er bare underligt, fordi den skriver godt nok antallet på undersiderne nede i hjørnet.

Fx Tv 2s Tekst-tv side 241 & 242, der kan den godt skrive alle undersiderne, men man kan ikke swuppe mellem dem. Strange.....?