Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HrLaursen
#121968
Hej alle!

Brugeranmeldelse af Sony LX900

Dette er min første anmeldelse på Flatpanels.dk og min første anmeldelse af et TV nogensinde.
Jeg håber den kan være nogen behjælpelig med at finde det ”perfekte” TV til hjemmet.
Der bliver gået i dybden med de gode og de dårlige sider. Og det bliver en LANG anmeldelse. :-)

NB: Når I læser denne anmeldelse, har jeg ca. brugt 2-3 måneder på at færdiggøre den og lave div. tilføjelser. Jeg har læst den igennem flere gange, så jeg minimere stavefejl og uforståelige sætninger. Hvis der alligevel er nogen stavefejl eller uforståelige sætninger, så vil jeg godt på forhånd beklage. I er altid velkommen til at stille spørgsmål. Jeg har rimelig godt styr på dette TV, da det har været en lang proces.

Da jeg besluttede mig for at skifte det gamle CRT 20” Prosonic TV ud med et nyt, var jeg helt lost og fuldstændig i vildrede over, hvad jeg skulle købe. At købe et TV nu om dage, er ikke ligesom dengang der blev investeret ca. 2.000kr i et 20” Prosonic CRT TV. Det vildeste et TV dengang kunne, var texttv. I dag er et TV ikke altid blot et TV, det kan også være et multimediecenter, der kan alt muligt forskelligt teknisk gejl. Så hvis man ikke bare vil nøjes med noget tilfældigt, så kræver det lidt indsigt, før man kommer hjem med det ”rigtige” TV.

Da jeg skulle vælge et nyt TV, var eneste kriterier, at det skulle være LED 200Hz (40-42”), der skulle være MPEG 4 dekoder i, Youtube via wifi og der skulle være glasplade monteret, så det kunne holde til børnenes fingre og legetøj. Lynhurtigt fandt jeg ud af, at det skulle være en antireflektiv glasplade, så det ikke bare er et spejl i dagslys. (Vi har et vindue lige bag sofaen).
Senere blev jeg enig med mig selv om, at 3D godt måtte være en del af pakken, selvom der stadig er lang vej for det helt perfekte 3D TV (Med mindre man vælger Plasma, hvilket ikke harmonere med mig).

Jeg brugte alt min fritid på research i en uge, og endte med et Sony 40LX900. Den kunne imødekomme disse krav. Sony’s LX900 TV er ikke det perfekte TV, men det er et godt TV med nogle MEN’er, som jeg kommer nærmere ind på.

Design:
LX900 serien er meget elegant og flot. Sony skriver selv på deres hjemmeside at det er smukt. Man kan ikke rigtig pege fingre af selve designet, det er godt fuldendt, men problemet er at der er sparet. Det er ærgerligt, for det er ikke ligefrem et billigt TV. (Det er dog faldet en del i pris de sidste måneder). Den tynde formstøbte bagplade knager og i starten brager det også. Dette er dog først noget der sker, når det har været brugt i nogle dage. Efter lidt research fandt jeg ud af at dette er normalt i starten. Sony Danmark siger selv, at det skulle være ovre efter 14dage, men efter 2 måneder knager det stadig. Dog lidt mindre end før. Selvom jeg af Sony Centeret er blevet lovet et nyt TV, hvis det ikke holdt op, så gider jeg ikke bøvle med en ombytning, for jeg tror ikke på at det er anderledes med et nyt. Jeg har kontaktet Sony Danmark, og den historie vender vi tilbage til.

Selve TV’et er ikke tyndt ligesom Samsungs LED TV. Sony’s LX900 har en rigtig god lyd (synes jeg, men andre vil helt klart mene noget andet), selvom det er skruet højt op. Derfor er det ikke et problem at se film med lyd fra højtalerne. Det er klart, at der ikke er den vilde bass effekt, men lyden er ikke kun ren diskant. Og det er faktisk godt.

Fjernbetjeningen er kun lidt bedre end den der fulgte med til mit gamle Prosonic TV. Den er stor med et hav af knapper. Den er lavet af kedelig plastik, og bagsiden er blank. En kæmpe design fejl i mine øje, ikke mindst forbi den blanke side bliver ridset som bare pokker. Det er for kedeligt. Knapperne er gode at trykke på, og der er mulighed for at få lys bag knapperne. Det hjælper dog ikke med at finde den rette knappe en mørk aften, for selve funktionstegnet bliver ikke oplyst. De mange knapper er både godt og skidt, og hvis det skal gøres om, så kan 20% af knapperne sagtens undværes, da Sony har lavet et ret godt menu system som tilgås med knappen option.


TV på TV’et
Analog TV ser ikke fantastisk ud på TV’et. Surprise.

Digital TV ser rigtig fint ud, taget i betragtning af, af det stadig udsendes i lav opløsning. DR HD (720p) ser til gengæld flot ud. Specielt når de sender ting ud der ikke kun er opskaleret. Sort er sort og blåt er blåt. Det ser godt ud. Betragtningsvinkelen på LX900 ved visning af digital TV, er god. Man kan som på de fleste LCD TV se, at billedet bliver lidt lysere. Det er ikke et større problem, i hvert fald ikke for mig. Vores sofa står også lige foran, så i virkeligheden er det slet ikke et problem, da vi altid sidder foran TV’et (som de fleste).

Bluray(1080P): uha… her kommer Prosonic til kort. Det er bare flot. Troede ikke at billedkvalitet kunne imponere mig så meget, men fordævlen det er godt. I hurtige scener kommer de 200hz også til nytte. Det er tydeligt at se, hvor 100hz og derunder bliver let gnidret, så står LX900 skarpt (min erfaring, men ved godt at der kan være andre ulemper. Jeg synes god det fungere godt). Jeg købte sammen med TV’et en Sony BDP-S570 Blu-Ray afspiller, og med HDMI kommer Bravia Sync virkelig til syne. Jeg har endnu ikke sat batterier i S570’es egen fjernbetjeningen, men det skal så også siges, at man ikke kan pause en film, kunne hoppe ud i menuen. (Jeg har i hvert fald ikke fundet ud af det endnu). Nogle ting kan pauses ved at trykke Option > Pil Ned > Enter. Ikke helt gennemført.
Der er ingen tvivl om at 720P og 1080P er mega flot på LX900. Mærkelig nok bliver betragtningsvinkelen også bedre når man ser 720P/1080P film/tv. Det er i hvert fald min oplevelse. Det er som om billedet holder sin kontrast.

Profiler: Jeg vil lige indskyde at LX900 har flere forskellige billede profiler. TV’et indstiller automatisk den mest rigtige kontrast, farve m.m., op efter om det er film, spil eller nyheder man ser. I mine øjne fungerer theater profilen rigtig godt til film. Billedet bliver mere virkelig i stedet for poleret, som gør billedet lidt falsk. Om en teknisk måling er enig, ved jeg ikke, men hvis man ikke ved bedre, så er det rigtig godt. Det er specielt fedt at TV’et selv skifter profil.

DVD: S570 kan opskalere alm. DVD film, og det ser også rigtig flot ud. Jeg havde frygtet at det fremover kun hed Blu-Ray, men DVD står også rigtig godt. Og hvis man har en Simpson DVD, så er introen sjovt nok anderles på LX900, dvs. den står mere skarpt. Det blev jeg lidt overrasket over første gang jeg så.

3D: 3D. Ja, det er nok en af de funktioner der aldring kommer til at slå igennem hos et kæreste par. I hvert fald ikke så lang tid man skal benytte briller. Sammen med TV’et medfulgte Sony egen produktion ”Det regner med frikadeller”. Selve filmen er for griner og i 3D får man en ny fornemmelse at unik dybde og meget lidt udfarende objekter. Nu er det jo filmen der afgør hvor meget der skal springe ud, men det er faktisk fedt at se 3D film. Det er mega flot, og jeg opdagede ikke crosstalk og alle disse sygdomme LCD 3D TV tit har. Der medfølger i pakken også en test 3D skive, og der er bla. en trailer fra Open Season, og her var det tydeligt at se crosstalk (det hvor der er skygge rundt en et objekt). Jeg har senere fundet ud af, at Hollywood er gået amok i at lave ”gamle” film om til 3D, så er ikke klar over om en film som Avatar vil have dette problem. Jeg ved at det teknisk set er fordi fjernsynet ikke kan opdatere hurtigt nok, men om det er et problem med 3D konverterede film som Open Season eller det bare er et almindeligt problem, det ved jeg endnu ikke. De andre trailere som Alise I Eventyrland, Toy Story 3, og div. andre tests har ikke dette problem. Der er faktisk et klip med nogle luftballoner, som får objekterne til at svæve ude i stuen, det er ret fedt.
Selve brillerne er rimelig store. Om det er meget værre end andre (Samsungs er mindre), kan jeg ikke ordentligt svare på, men det er vigtigt at de bliver indstillet korrekt, ellers er de træls at sidde med. Man kan se at det flimre lidt i starten, men efter et minut i mørke, ligger man ikke mærke til det. Jeg gør i hvert fald ikke. Husk at 3D med sådan nogle briller ikke virker når man tilter hovedet.
Det gode ved LX900 er at 3D transmitteren er indbygget. Så slipper man for ekstra ting og sager der skal være koblet til og stå fremme.

Det var lidt om Digital TV og Film.
Fysisk har TV’et en masse indgange som jeg ikke vil komme yderligere ind på, det er dog en lille detalje man ikke husker at sørge om, inden man kører dankortet igennem. Kan jeg komme til indgangene bag på TV’et, når jeg har monteret et vægbeslag? Måske!  Sony har et fint vægbeslag til ca. 2500kr. Jeg har et rigtig fedt og simpelt (8mm fra vægen) beslag, til 69kr. Dette beslag har 2 ”stænger” som man skruer i TV’ets Vesa huller på højkant. Det forhindrer mig i at få adgang til stikkene, da de er gemt bag en plade lige op af den ene stang. Derfor skal den skrues af, for at dette kan lade sig gøre. Så hvis du skal pille og teste ligesom mig, så vær opmærksom på dette, hvis du hænger det op. Jeg tror ikke dette gælder alle beslag, men nu ved I det. Det er ikke et problem, når man først har pillet, det man vil pille. Det fede er at stikkene er inde i skærmen/undersænket, så det er ikke en problem at få skærmen helt ind til vægen. Hvis man synes TV’et er for stort, hvis man bruger den medfølgende fod, så hæng det op på vægen, så virker det nemlig markant mindre. Dette er et godt salgsargument til kæresten/konen, hvis du ønsker et 60”.  Et andet spørgsmål jeg fik nej på, var om man kunne slukke lyset i Sony logoen nederst på skærmen. Det kan man heldigvis godt, det er nemlig ikke så fedt at have lysende mens man ser film om aftenen.

Menu: Menu systemet er Sony’s fancy PSP/PS3 (XMB). Det er nemt at finde ud af, og helt igennem fedt. På LX900 modellen er det også OK hurtigt. Dvs. det reagerer ikke zap zap, men i forhold til de ældre modeller, kører det godt. Når man lige tænder for TV’et, så går der ca. 10-15sek, inden fjernbetjening og TV reagere ordentligt sammen. Det er lidt trælst, men ikke det værste. Jeg ved ikke om Samsung m.fl. har samme problem. Selve menuen spiller helt efter. ca. 20-25sek. Hvis man trykker hurtigt på fjernbetjeningen, så vil man også opleve at TV’et ikke når at reagere på alle tryk.
Der er ikke så meget at sige, end at menuen giver adgang til alle de funktionen TV’er nu engang har. Det er delt op i kategorier, så alting er let at finde. Den reagere fint, men håber alligevel at en fremtidig opdatering er på vej, der gør tingene lidt hurtigere.

Internet/widgets: Som nævnt er der internet adgang på dette TV og derfor bla. mulighed for Youtube. Dette fungerer rigtig fint. Det tager efter min mening lidt for lang tid at åbne de forskellige internet kanaler, men når de er startet op, så kører det rigtig godt. Der er i Youtube delen ikke mulighed for Youtube Movie eller ændring af kvaliteten, så det er endnu ikke lykkedes mig at se noget i HD. Det er meget ærgerligt. Der er mange forskellige internet kanaler på TV’et, også kanaler med HD indhold. Fælles for dem alle er, at de starter lidt sløvt, men kører rigtig godt efterfølgende. Hvis der ikke er noget på TV, så kan man nemt finde noget spændende at se på internet delen. Det skal lige nævnes, at Youtube er en genial funktion hvis man har børn. Søg Anders And. Tryk afspil. Værsgo. Timers underholdning på kort tid. 
LX900 har også mulighed for widgets. Dette er dog langt fra brugbart. Først og fremmest kan man ikke kombinere TV kiggeri og widgets, så de fungerer ikke sammen. Dernæst er det mega meget langsomt, så efter få minutter gider man faktisk ikke bruge det. Jeg installerede tidligere en Facebook widget, og siden har widgets ikke fungere (dog virkede det efter en nulstilling). Jeg kan simpelthen ikke indlæse funktionen. Så her er plads til forbedringer.
Det skal også nævnes at Sony har planer om Sputnik på deres TV. Og derudover bliver Google TV lanceres i Danmark foråret 2011 mener jeg. Min frygt er dog at det kun kommer til nye TV, så som deres kommende Google TV; TV. Men vi kan da håbe. Inden jeg købte det, sagde de i Sony Centeret at Sputnik ville komme på LX900.

DLNA: Inden jeg fik mit LX900 vidste jeg ikke rigtigt hvad DLNA var. Det har jeg efterfølgende fundet ud af, og det er ret smart, og dog utrolig simpelt. Med DLNA kan man se film, billeder og høre musik på sit TV, fra en PC, NAS boks m.m. der har en DLNA server installeret. Funktionen svaret til at man deler en mappe på sin computer, og så kan andre tilgå den og åbne indholdet. Meget smart hvis man har en NAS boks kørende, for så kan man jo ligge film/hjemmevideo på den, og tilgå dem direkte på TV’et. Problemet er bare… at Sony ikke har prioriteret denne funktion overhoved. Billede og musik delen fungere fint, men videodelen er til at græde over. For det første understøtter DLNA delen kun mpeg 2 og AVCHD (.ts filer). DivX/AVi , MKV m.fl. virker gangske enkelt ikke. Dette er på trods af at selve TV’et understøtter DivX m.fl. Så man er nød til at konvertere sine film til MPEG2 eller AVCHD. Herefter kan man se dem på TV’et. Næste problem er så, at enten er softwaren ikke optimeret ordentlig, eller også er TV’er ikke kraftig nok, for LX900 har problemer med at vise enkelte scener i 720P og i 1080P kan det vise sig at være helt håbløs. Dette er selv over 100mbit, hvilket jo er rigeligt til 1080p. Billedet og lyder hakker simpelthen. I 720p er det dog oftest kun i enkelte scener i kort tid, så det er ikke det helt store problem. Man skal dog ikke vælge LX900 for dets DLNA funktion. Efter kontakt til Sony Support, siger de blot at man skal benytte en PC og en DLNA server der understøtter transcoding. Jeg synes personligt selv, at det er tosset at have en PC til at snore mens man ser film på sit nye moderne TV. Man kunne håbe at Sony fiksede dette i en fremtidig firmware eller blot indbygget en Samba service i TV’et, for så ville DNLA være helt overflødig. Det tyder dog bare ikke til at det sker. Det skal lige nævnes at de film der hakker, ikke hakker når de afspilles fra en DVD skive på blu-ray afspilleren. Denne understøtter f.eks. DivX men ikke MPEG2, så Sony er ikke helt med på DLNA fronten.

De smarte funktioner: Intelligent billede. Det er hvad Sony bla. sælger deres LX900 på. Intelligent billede? Det er så meget sagt. LX900 har et indbygget ”webcam”, som registrere personer der sidder foran TV’et. Jeg vil ikke komme dybere ind på dette, men det er muligt at få skærmen til at slukke efter x antal minutter hvis der f.eks. ikke er noget ansigt eller noget bevægelse foran TV’et. Det lyder smart, men det fungerer ikke 100% i praksis. Jeg har ikke ordentligt gennemtestet dette, men det er faktisk muligt at indstille det sådan, at hvis man drejer ansigtet væk fra TV’et, så slukker skærmen og hvis man så kigger igen, så tænder skærmen igen efter nogle sekunder. Disse funktioner ser umiddelbart ikke ud til at virke ved anden end alm. TV visning. Men som sagt, så er det ikke 100% gennemtestet.
TV’et skulle også kunne registrere hvor seerne sidder og indstille lyd og billede optimalt efter dette. Det må jeg indrømme at jeg endnu ikke har bemærket. Om jeg sidder midt for eller helt ude i siden, så ser billedet ens ud, så måske det bare er det. En standard funktion på Sony’s TV er passiv time-out. Dette er en funktion der slukker TV’et efter 1 eller flere timer, hvis man ikke har trykket på fjernbetjeningen. Man får en besked kort inden TV’et slukker, så man kan trykke på fjernbetjeningen inden TV’et slukker. Denne funktion virker til gengæld som den skal.

Før du svinger dankortet: Hvis du er interesseret i at købe et LX900 eller andet Sony TV, så vil jeg foreslå at man starter pristjekket i en Sony Center butik. Selvom prisen i butikken er høj, skal man blot bede om en bedre pris og man skal ikke holde sig tilbage. Min erfaring viste at der er massive avancer på TV og Blu-ray afspillere m.m. Så pres prisen og husk at få 5 års total forsikring med oveni. Ellers kan jeg foreslå pristjek på Pricerunner og Hifipriser.
Derudover skal man ikke åbenlyst lade sig imponere. Jeg vidste f.eks. først da jeg tændte for mit TV hjemme, at der er noget der hedder butiksindstillinger. Dette er en indstilling der i 40LX900 tilfælde bruger 50% mere strøm og skruer op at alle tænkelige WAUW indstillinger. Hvis du vil være 100% sikker på hvad du køber, så sig til sælgeren at du vil se TV’et med alm. hjemmeindstillinger. Der er forskel, men ikke så meget at man bliver total skuffet. Men jeg kan nævne at butiksindstillingerne umiddelbart giver en bedre betragtningsvinkel (nok pga. den højere kontrast). Husk også at prøve 3D fra Blu-ray der ikke er tegnefilm, så får du nemlig en bedre idé om hvordan det virker. Tegnefilm og 3D er meget taknemlig.

Sony Support: Og så til det kedelige. Mens jeg har skrevet denne efterhånden lange anmeldelse af LX900, så nævnte jeg i begyndelsen, at min 40LX900 knager. Dette er tilsyneladende normalt at det gør i begyndelsen. 2 måneder er dog ret lang tid, og problemet er stadig stort. Derfor har jeg da også kontaktet Sony Support, og her er jeg blevet mødt med modvilje og benægtelse. For at sige det kort, så er Sony support slet ikke godkendt. I første omgang forsøgte de at feje mig af bakken, ved at sige jeg skal bruge et originals Sony beslag. Dette måtte jeg så sige ikke havde noget med sagen at gøre, hvilket han tydeligvis godt vidste. Lidt snak frem og tilbage og jeg fik oprettet en sag. Han lovede at sende mig sagsnummeret på mail, og det lød som om han gjorde det mens jeg snakkede med ham. Jeg modtog ikke sagsnummeret og dagen efter rykkede jeg for det og fik det 4 timer senere. Fint nok… dagene gik og jeg fik en mail med flg. besked: Vi har lige fået svar och det er ikke noget kendt felj og TV'et ligger indenfor de specifikationer som den er lavet ifølge.
Med denne besked forsøgte jeg at udbedre problemet med TV’et, men det lykkedes sjovt nok ikke, så jeg ringede til dem, og var lidt knotten. I første omgang fik jeg af vide at de ikke ville hjælpe… så snakkede supporteren med en anden , så efter at jeg havde forklaret, at det absolut ikke var godt nok, så fik jeg af vide, at nu ville de godt se på sagen. Alt sammen indenfor 2-3min. Efter lidt snik snak modtager jeg en mail som jeg skulle udfylde. Den skulle angiveligt være sendt et sted hen og så kunne jeg jo kun vente igen.
Jeg fik god samme triste svar, og hvis jeg var utilfreds, skulle jeg kontakte forhandleren. Det gjorde jeg så, og her har der hele vejen været god support. Jeg fik et nyt TV, der desværre efter 2 dage gik i stykker. Panelet lavede streget og fejl. Dette TV knagede ikke. Efter nogle dage kom de ud med et tredje TV, som desværre begyndte at knage efter 3 dage. Og det har det faktisk gjort lige siden. Det er voldsomt og faktisk mere end det første. Selv 8 timer efter TV’et sidste har været tændt, kan det finde på at knage. Jeg har oplevet at TV’et står og knager konstant i 5min efter det er blevet slukket. Det er ikke godkendt. Jeg kontaktede butikken igen, og fik af vide, at jeg kunne få det hele krediteret. Det har jeg endnu ikke haft tid til, men regner med at gøre det meget snart. Herefter vil jeg købe et Samsung TV, da det har markedets bedre internet/DLNA funktioner. God er det mega træls, at dette Sony TV er så dårlig lavet, for det er virkelig fedt. Samsung har problemet med lyset og det har Sony LX900 ikke. Ikke hvad jeg har bemærket. Men alt den knagen er virkelig et problem og jeg hører det konstant, specielt hvis jeg ser TV/Film.

Konklusion om Sony Support: Hvis du forventer imødekommende og hjælpsom support, så er Sony ikke det rette valg. Jeg kunne skrive meget mere om dette, for de har været direkte uforskammet, og hvis jeg havde været en alm. Hr. Jensen uden teknisk baggrund, så havde jeg stået med en lang knagende næse.

Endelig konklusion om LX900: Sony LX900 er et fedt TV. Firmware mæssigt er der plads til forbedringer ikke mindst ved DLNA delen og performance. TV’et er flot og viser et flot billede. Billede profilerne er rigtig gode, og farvedybden er god. Bravidia Sync fungere godt, selvom der mangler enkelte funktioner direkte på fjernebetjeningen. Internet delen er godt og det er rigtig nemt at sætte op. Den anti reklektive front er god og ikke mindst hvis man har små unger med legetøj og pille fingre. Jeg vil klart anbefale LX900 hvis det ikke knagede, den det er simpelthen et kæmpe problem, som man først opdager ca. 3 dage efter brug. Det er min oplevelse.

Håber I kan bruge dette til noget, jeg ville i hvert fald havde ønsket sådanne anmeldelser da jeg stod og skulle købe et nyt TV.

Skriv hvis I har nogle spørgsmål vedr. LX900. Mit nye TV med nok med stor sandsynlighed et Samsung 46C8705. Jeg vil godt have et lidt større TV end 40”, men er ikke sikker på at det er nødvendigt. Desværre tror jeg bare at billedet og lyser på dette TV bliver markant dårligere end på mit LX900, men det er eneste alternativ. Samsung 9 serie er voldsom dyrt og ikke noget specielt. Man får i hvert fald ikke noget af betydning for de sidste 8-10.000kr op efter hvor man køber det henne. Selv fjernbetjeningen er en skuffelse. Den virker god fint, men den er rodet og har ikke en specielt flot grafik. Overførsel af TV til den hakker ind imellem og så skal den ofte lades op. Derudover er det også meget Cross-talk på 3D, så det er ikke derfor man skal købe. Faktisk er det meget mere end på LX900. Så det er lidt trist.

-M
Af lennon
#121970
Tak for en fornem (-og lang) brugeranmeldelse .

Lidt ærgeligt at du kommer fra et gammelt CRT . Det kunne være fedt at vide hvordan denne næsten topmodel fra Sony tar sig ud mod et andet LCD eller plasma set fra en brugers synspunkt .Og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvorfor du havde LED som et købskriterie når nu ikke tykkelsen var så vigtig ?
Af HrLaursen
#121982
lennon skrev:Tak for en fornem (-og lang) brugeranmeldelse .

Lidt ærgeligt at du kommer fra et gammelt CRT . Det kunne være fedt at vide hvordan denne næsten topmodel fra Sony tar sig ud mod et andet LCD eller plasma set fra en brugers synspunkt .Og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvorfor du havde LED som et købskriterie når nu ikke tykkelsen var så vigtig ?
Selv tak.

Ja, det var bla. derfor det var så pokkers svært at vælge. Jeg vil senere lave en anmeldelse af mit nye TV. Jeg regner som skrevet med at det bliver en Samsung C8705. Så vil jeg sammenligne dem, og skrive hvad der er god og skidt i forhold til hinanden.

LED; fordi jeg ville have et TV, der ikke kostede en formue at have kørende. Det er lidt derfor jeg ikke vil have Plasma m.m. Men designet er ofte federe med LED frem for alm. LCD. Dette LX900 er faktisk det pæneste TV jeg endnu har set. Dog følger C8705 godt med. Jeg er bare ikke så meget til alu look, frem for sort look.

-M
Af lrev 1-2
#121997
HrLaursen skrev:
lennon skrev:Tak for en fornem (-og lang) brugeranmeldelse .

Lidt ærgeligt at du kommer fra et gammelt CRT . Det kunne være fedt at vide hvordan denne næsten topmodel fra Sony tar sig ud mod et andet LCD eller plasma set fra en brugers synspunkt .Og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvorfor du havde LED som et købskriterie når nu ikke tykkelsen var så vigtig ?
Selv tak.

Ja, det var bla. derfor det var så pokkers svært at vælge. Jeg vil senere lave en anmeldelse af mit nye TV. Jeg regner som skrevet med at det bliver en Samsung C8705. Så vil jeg sammenligne dem, og skrive hvad der er god og skidt i forhold til hinanden.

LED; fordi jeg ville have et TV, der ikke kostede en formue at have kørende. Det er lidt derfor jeg ikke vil have Plasma m.m. Men designet er ofte federe med LED frem for alm. LCD. Dette LX900 er faktisk det pæneste TV jeg endnu har set. Dog følger C8705 godt med. Jeg er bare ikke så meget til alu look, frem for sort look.

-M
Hej.

Jamen-så køb dog en ue46 c7705 ístedet-der er ingen forskel i billedet efter min mening(og mange andres)

lrev
Brugeravatar
Af Infinity
#122056
@HrLaursen: Flot anmeldelse!

Rasmus ser jo mange nye fjernsyn så han må da vide om de knager. Jeg synes al ny elektronik lugter lidt, men knager har jeg aldrig hørt.

Og ærgerligt at Sony = Sorry Support, men det har jeg hørt før.
Af chrfog
#122064
god brugeranmeldelse, som giver et fint indblik i tv'ets funktioner uden at blive for teknisk. jeg sidder med et sony hx900 og kan forstå, at de 2 modeller minder meget om hinanden.
jeg har dog aldrig oplevet nogen knage lyd, er det fordi tv'et giver sig pga. varme eller lign.?
ud over webcam funktionen og indbygget 3d-transmitter, så skulle hx900 kunne det samme.
jeg har også set et par 3d-film både tegnefilm og grand canyon fra imax, der er altså intet crosstalk, dog kan man godt fornemme, at 3d er væsentlig bedre til animationsfilm end rigtige spillefilm.
jeg vil foreslå dig at kigge på den model, hvis du godt kan lide lx900.
Brugeravatar
Af kwc
#122069
Jeg har nu haft 46pfl9705 i ca 2 måneder og det holder altså hvad det lover - og der har ikke været noget problemer. Jeg har også masser af sollys i stuen - og absolut ingen refleksioner på skærmen.

Mit forslag er at Du lige afventer Rasmus's test af 46pfl9705 - den skulle være lige på trapperne - før Du f.eks. køber et Samsung eller lign.
Af HrLaursen
#122099
lrev 1-2 skrev:
Hej.

Jamen-så køb dog en ue46 c7705 ístedet-der er ingen forskel i billedet efter min mening(og mange andres)

lrev
Det ville jeg også i første omgang. Men efter at have tjekket den ud i Fona og Expert, så er jeg blevet enig med mig selv om, at 8'eren er pænere. LX900 er med fuld glasplade, det ser rigtig godt ud.

-M
Af HrLaursen
#122101
chrfog skrev:god brugeranmeldelse, som giver et fint indblik i tv'ets funktioner uden at blive for teknisk. jeg sidder med et sony hx900 og kan forstå, at de 2 modeller minder meget om hinanden.
jeg har dog aldrig oplevet nogen knage lyd, er det fordi tv'et giver sig pga. varme eller lign.?
ud over webcam funktionen og indbygget 3d-transmitter, så skulle hx900 kunne det samme.
jeg har også set et par 3d-film både tegnefilm og grand canyon fra imax, der er altså intet crosstalk, dog kan man godt fornemme, at 3d er væsentlig bedre til animationsfilm end rigtige spillefilm.
jeg vil foreslå dig at kigge på den model, hvis du godt kan lide lx900.
Hej!

Ja, HX900 minder meget om LX900. Desværre koster den noget mere end Samsung's. Derudover reagere Samsungs noget hurtigere, ja, og så er det lige DLNA delen. :-) LX900 er den eneste det er bygget som den er. De andre modeller er lavet lidt anderledes. Det er i hver fald det jeg har kunnet se i butikken. Men ellers er der kun rosende ord omkring designet og glaspladen med få refleksioner. Jeg vil dog have 3D transmitteren indbygget, nu når der er 3D mulighed i TV'et.

-M
Af lennon
#122115
Det der gør Sonys topprodukter lidt spændende er,at de kun producerer LCD .Hvor både Samsung og Panasonics plasma modeller er bedre på rå billedkvalitet end deres top LCD - så må Sonys HX900 og til dels LX900 jo afspejle hvad Sony reelt formår .
Ingen tvivl om at LX900 er en af årets bedste LCD.Håber dog stadig at Rasmus får HX900 indover, så vi kan se hvor tæt den er på PanaVT20 og Samsung PS50C7705 .
Af johns
#122322
Jeg har et 52LX900 og kan faktisk genkende alle punkterne i din anmeldelse - både de positive og negative.
Dog har jeg ikke registreret nogen knagelyde fra TV'et grundet opvarmning/afkøling eller i det hele taget andre mærkelige lyde.

Jeg giver dig ret i, at DNLA funktionen er mere for sjov end egentlig nyttig til noget fornuftigt. Men internettet synes jeg virker OK rimelig hurtigt.

De forprogrammerede fabriksindstillingerne synes jeg specielt i Sport og Standard er lidt "hårde" sat op. I f.eks. Standard har jeg nedjusteret kontrast og baggrundslys og sat farvetemperatur til "Varm1". Forbruget er nu 90 - 100 watt afhængig af mørk eller lys stue, da jeg har lyssensor slået til. Denne lyssensor synes jeg faktisk virker endog meget fint.

Som du også skriver, så er funktionen med nærhedssensor, der registrerer personer, noget tvivlsom. Jeg har den i position "Fra". I position "mild" virker den dog OK, hvorimod i position "Moderat" og "Kraftig" har jeg konstateret, lysstyrken svinger i tilfældig takt, uanset personers bevægelse eller mangel på samme foran skærmen. Jeg opfatter mest denne nærhedssensor, som skulle formodes at spare strøm, som noget gøgl. Når man har set på det flimmer et stykke tid, tror jeg, de fleste vil slå den fra. Jeg tror dens virkemåde er meget afhængig af stuens belysning.

Når man ser bort fra disse efter min mening ubetydelige "finesser", som man nok heller ikke alligevel vil benytte sig af, er der kun positive ting at sige om LX900, som det jo også fremgår af anmeldelsen. Ikke mange TV i denne størrelse ser pæne ud på en væg, men LX900 er flot både tændt og slukket, hvilket skyldes glaspladen foran. Jeg har ikke været generet af refleks i glaspladen, som man måske kunne formode.

Et flot TV med et meget flot billede.
Af HrLaursen
#122342
johns skrev:Jeg har et 52LX900 og kan faktisk genkende alle punkterne i din anmeldelse - både de positive og negative.
Dog har jeg ikke registreret nogen knagelyde fra TV'et grundet opvarmning/afkøling eller i det hele taget andre mærkelige lyde.

Jeg giver dig ret i, at DNLA funktionen er mere for sjov end egentlig nyttig til noget fornuftigt. Men internettet synes jeg virker OK rimelig hurtigt.

De forprogrammerede fabriksindstillingerne synes jeg specielt i Sport og Standard er lidt "hårde" sat op. I f.eks. Standard har jeg nedjusteret kontrast og baggrundslys og sat farvetemperatur til "Varm1". Forbruget er nu 90 - 100 watt afhængig af mørk eller lys stue, da jeg har lyssensor slået til. Denne lyssensor synes jeg faktisk virker endog meget fint.

Som du også skriver, så er funktionen med nærhedssensor, der registrerer personer, noget tvivlsom. Jeg har den i position "Fra". I position "mild" virker den dog OK, hvorimod i position "Moderat" og "Kraftig" har jeg konstateret, lysstyrken svinger i tilfældig takt, uanset personers bevægelse eller mangel på samme foran skærmen. Jeg opfatter mest denne nærhedssensor, som skulle formodes at spare strøm, som noget gøgl. Når man har set på det flimmer et stykke tid, tror jeg, de fleste vil slå den fra. Jeg tror dens virkemåde er meget afhængig af stuens belysning.

Når man ser bort fra disse efter min mening ubetydelige "finesser", som man nok heller ikke alligevel vil benytte sig af, er der kun positive ting at sige om LX900, som det jo også fremgår af anmeldelsen. Ikke mange TV i denne størrelse ser pæne ud på en væg, men LX900 er flot både tændt og slukket, hvilket skyldes glaspladen foran. Jeg har ikke været generet af refleks i glaspladen, som man måske kunne formode.

Et flot TV med et meget flot billede.
Hej Johns

Er glad for at høre, at 52" ikke knager. Dem i Sony Centeret havde heller ikke hørt om det før (eller det sagde de :-) Se virker meget reelle og yder en rigtig god servie (SHOPPEN Aalborg)) Dog som jeg har skrevet, kunne jeg også høre knagelyde 8 timer efter TV'et sidste havde været tændt. De 40" modeller jeg har haft, var det så kraftigt (undtaget nummer 2 som gik i stykker efter knap 2 dage), at selvom jeg så en action film med gang i, så skulle lyden være skruet "hørt" op, før jeg ikke lagde mærke til det. Træls men desværre virkeligt.

Alle se sensor funktioner LX900 har, vil jeg mene er salgsgas ligesom så mange andre ting hos andre producenter. Dog er afstandsalarmen nyttig hvis man har små børn. Problemer er bare, at den ikke altid fandt ud af at vise billedet igen, når først den var aktiveret.

Har ikke selv pillet med billedindstillingerne, da det var mit første LCD TV ever, og da jeg synes billedet så godt ud som standard.
Men ja, ud over den lidt sløve respons med fjernbetjeningen, DLNA og så i mit tilfælde knagelydene, så er LX900 et fedt TV. Internet delen er kun langsom i opstart, ellers kører det fint. Widget er dog i alfa stadie.

Det skal også lige nævnes, at Sony Support har bekræftet, at DLNA funktionen i LX900 er som den er, dvs. den bliver efter planen ikke bedre. Ja, og så sagde de faktisk, at knagelyde i denne model er helt normalt. hmm... Det burde stå under ekstra features. :-)

Jeg er ked af at være kommet af med det, specielt også pga den rigtig gode 5års ekstra garanti+design, men knagelydene var ikke til at arbejde med. Jeg får forhåbentlig mit nye Samsung C8705 i morgen, så må jeg i løbet af 1 måned eller 2 komme med en lign. anmeldelse.

-M
Af Samson1te
#122344
Sjovt, jeg har faktisk et Sony 40W5500, der er sidste års model af fladskørme, og det laver også indimellem knagelyde. Det gjorde det første jeg havde også, som dog blev ombyttet.
Ved det her sker det dog meget sjældent efterhånden, og det er fint til at leve med. Måske engang i måneden det sker i snit, men stadig underligt!