Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bliss
#117659
Mine erfaringer indtil videre

Alle erfaringer med tv er baseret på canal digital med optimalt signal.

Analogt signal:
Flot billede, men ret uinteressant da de fleste med fladskærme har digitale signaler nu

SD digitalt:
Fantastisk billede, ingen støj som kan opfattes, hvis man er mere end 1 meter fra skærmen.
Jeg er en af dem som har ventet med at købe nyt panel, fordi jeg ikke ville betale for 50" vt20 og kunne se flimmer på alle andre plasmaskærme, det kan jeg ikke på den her. Billedet er roligt og skarpt, sort kunne være en anelse dybere, og der er lidt redpush som jeg ikke har kunne fjerne helt, dog primært på DR 1???
THX-profil er standard for mig nu, efter 20 min ser de andre indstillinger ud som om de er optaget med et billigt videokamera...skal lige siges at de andre indstillinger også er fantastiske, men thx giver kanon billede når man har vænnet sig til at det er lidt mørkere.

HD:
Helt fantastisk, retention er helt i bund. Her har jeg også tidligere været irriteret over scener med panorering, hvor jeg synes billedet hakker for meget, det er næsten 0 på VT20.
Sad og gloede på en rådden Gibon-abe i 30 min på einsfestival HD (1080i 50Hz), ikke fordi aben var speciel, men fordi billedet var så skide flot.

3D:
Begrænset erfaring til lidt videoer fra youtube. Prøvede at lægge filmene over på en harddisk og tilslutte direkte, det virker ikke. Man kan sagtens afspille almindelige rippede film (helt lovlige naturlivis...host) uden problemer, men det kunne ikke vise 3D-filmene. Kørte så filmene fra min pc med et HD5870 grafikkort og fik det til at virke ved de fleste film.
Her oplevede jeg en smule crosstalk, men tør ikke sige om det skyldes kildematerialet, som er rippet fra youtube, samtidig kan jeg kun køre max 60Hz, hvilket undrer mig lidt. Hvis andre skal prøve dette, så anbefales det at køre 50Hz da det mindsker crosstalk i forhold til 60Hz.
Regner med, at kommende driveropdateringer til mit gfx vil lade mig køre højere Hz, ellers må jeg sku skifte til konkurrenten.

Negativt, rent subjektivt:

Plasma summer, det gør det altid, men det kan ikke høres 1 meter fra panelet.
Panasonics menusystem og manual er håbløs. Der skal stå med store fede bogstaver et sted, at man skal holde tændknappen nede i 3 sek på remoten for at tænde tv'et kunne fandme ikke forstå ,hvorfor lortet ikke ville tænde :P
Æsken til 3D-brillerne er nærmest umulig at åbne, tilgengæld følger der 2 briller med. Brillerne er lidt hårde at have på, og passer ikke specielt godt til mit hoved.
Wifi-donglen er tåbeligt udført, hvis man sætter den direkte i tv'et rager den 1cm udenfor panelet, den kunne ligeså godt være indbygget eller vinklet. Panas løsning er et adaptorkabelm så man kan gemme den bag tv'et, men det er sku ikke elegant.
Stik vender bagud og strømstikket er klodset.
DNLA er håbløs, jeg har allerede droppet det og bruger media center.
Reflektioner er faktisk ikke så slemt som frygtet, men de er der. Har en lampe over stuebordet som kan ses, men man skal kigge efter den.

Generelt er jeg dog ekstremt tilfreds. Jeg gik efter billedkvalitet og ikke så meget ekstrafunktioner da jeg har media center som klarer det.
Ser dog frem til at der kommer noget mere 3D-materiale op mod jul.
Af Bliss
#117660
Ville lige gøre opmærksom på at hvis man har planer om at rippe Blu-ray film i H og X264 så kan panelet ikke selv decode det. Bruger man mediecenter skal man have fat i sharks codec pack. Har lavet et par tråde under mediecenter om emnet.
Af Kundeservice
#117788
Har selv et VT20 dog i 50" men går ud fra, at indmaden er den sammen, i forhold til nedenstående mangel.

Jeg savner så meget en ekstra tuner indbygget, som fx mit gamle CRT Sony havde. Ikke kun for at gøre brug af PIP (uden AUX indgange), men især når jeg optager, hvor tuneren låser. Det er altså ikke godt nok til et tv i "top of the line". !:(