Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af THM
#117077
fodbold vil tit stå dårligere end alm. tv da der sker meget i billedet. på lang afstand vil man ikke kunne se spillernes ansigter tydeligt.
Af brouer1
#117359
Jeg forsøgte mig med de indstillinger du nævnte Steen, men jeg er begyndt at tro at THM har fat i noget også selvom LG skriver at dette TV bl.a. er "Ideelt til sportsudsendelser"

Det kan være at de indstillinger jeg allerede havde sat op, fx havde jeg indstillet TV'et som LE850'eren i testen herinde (for så vidt muligt), dog havde LD750'eren en del flere farveindstillinger.

Jeg prøver at nulstille indstillingerne og starte forfra til Cypern kampen i aften.

En helt anden ting er at jeg syntes biograf indstillingen og for så vidt den generelle indstilling jeg har på mil tv nu, virker ret "Dokumentar-agtig", lidt som om det er mig selv der filmer det med et håndholdt kamera (der dog ikke ryster).. det er et rigtig godt billede, men fornemmelsen af at det er blevet behandlet gør at man ikke har en decideret biograf-feel.
Kunne det være 200hz jeg skulle slå fra?

I animerede/computeranimerede film er det som om man til tider kan fornemme de forskellige lag. Det er lidt sært og også lidt svært for mig at forklare og måske også svært at vænne sig til.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#117445
Fornemmelsen af håndholdte udsendelser relaterer typisk til frame-interpolation, dvs. TruMotion.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#117446
Må jeg opfordre til, at du lægger dine endelige erfaringer når du har testet færdig ind i kategorien "Brugeranmeldelser" her i forummet. Så forsvinder de ikke blandt de mange nye indlæg, som løbende bliver skrevet :)
Af Steen Bay
#117454
yakken skrev:Fornemmelsen af håndholdte udsendelser relaterer typisk til frame-interpolation, dvs. TruMotion.
Ja, og det var derfor at jeg foreslog at sætte 'judder' til '0' i TruMotion menuen, da jeg mente at man derved kunne undgå interpolerede frames, samtidig med at scanning backlight stadig var aktiv (men selfølgelig delvis gætteri fra min side).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#117455
Steen Bay skrev:Ja, og det var derfor at jeg foreslog at sætte 'judder' til '0' i TruMotion menuen, da jeg mente at man derved kunne undgå interpolerede frames, samtidig med at scanning backlight stadig var aktiv (men selfølgelig delvis gætteri fra min side).
Ja, den er jeg med på, men det lader ikke til at trådstarter var det. I sidste indlæg står der
En helt anden ting er at jeg syntes biograf indstillingen og for så vidt den generelle indstilling jeg har på mil tv nu, virker ret "Dokumentar-agtig", lidt som om det er mig selv der filmer det med et håndholdt kamera (der dog ikke ryster).. det er et rigtig godt billede, men fornemmelsen af at det er blevet behandlet gør at man ikke har en decideret biograf-feel.
Kunne det være 200hz jeg skulle slå fra?
Af Molsen87
#117500
Hejsa

Jeg har selv erhvervet mig dette tv, virkelig lækkert.
Opsat efter SL8000 anmeldelsen.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1256547199

Prøvede også opsætning fra anmeldelsen på LE850N, men der fik jeg virkelig en dårligt billede.

Når jeg har opsat den efter SL8000, så er det fordi jeg kunne mere sammenligne mig med disse opsætning som rasmus har lavet end med LE850N.
Konklusion:
Nøj hvor blev billede godt med SL8000 opsætning og dårligt med LE850N.
Af Novatic
#117501
Molsen87 skrev:Hejsa

Jeg har selv erhvervet mig dette tv, virkelig lækkert.
Opsat efter SL8000 anmeldelsen.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1256547199

Prøvede også opsætning fra anmeldelsen på LE850N, men der fik jeg virkelig en dårligt billede.

Når jeg har opsat den efter SL8000, så er det fordi jeg kunne mere sammenligne mig med disse opsætning som rasmus har lavet end med LE850N.
Konklusion:
Nøj hvor blev billede godt med SL8000 opsætning og dårligt med LE850N.
Ikke sært taget i betragtning at LG 850 er full-LED hvor D750 er Edge LED og dermed tættere på sidsteårs SL8000 serie.
Af Ven
#117502
Er der en af indehaverne af TV'et der skulle have mulighed for at måle energiforbruget (effekten)? Gerne i en fornuftig indstilling, f.eks. som opsat efter SL8000 hvis det som påstået giver et godt billede.
Af Ven
#117503
Novatic skrev:Ikke sært taget i betragtning at LG 850 er full-LED hvor D750 er Edge LED og dermed tættere på sidsteårs SL8000 serie.
Er LD750 og SL8000 ikke begge CCFL-LCD?
Af Molsen87
#117504
Ven skrev:Er der en af indehaverne af TV'et der skulle have mulighed for at måle energiforbruget (effekten)? Gerne i en fornuftig indstilling, f.eks. som opsat efter SL8000 hvis det som påstået giver et godt billede.
Jeg skal nok se om jeg kan låne en energi måler, så jeg kan finde ud af strømforbruget på LD750N.
Af Molsen87
#117505
Ven skrev:
Novatic skrev:Ikke sært taget i betragtning at LG 850 er full-LED hvor D750 er Edge LED og dermed tættere på sidsteårs SL8000 serie.
Er LD750 og SL8000 ikke begge CCFL-LCD?
Jo begge er CCFL-LCD og ikke LED. Udfra LG´s hjemmeside.
Af Mysen
#117511
Ven skrev:
Novatic skrev:Ikke sært taget i betragtning at LG 850 er full-LED hvor D750 er Edge LED og dermed tættere på sidsteårs SL8000 serie.
Er LD750 og SL8000 ikke begge CCFL-LCD?
LD750 er med lysstofrør, men jeg tror ikke han mente SL8000, men derimod LE850, som er med dioder.