Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ivandahl
#105166
Dette vil kun være en meget kort anmeldelse/anbefaling.

Da mange kigger efter billigt tv (børne/soveværelse/sommerhus/forældre m.m.) eller bare genereelt et billigt tv og det er rimeligt svært at finde anmeldélser af disse billige modeller har jeg valgt at forfatte et par ord.
(Min personlige reference er et Pioneer kuro plasma samt panasonic x10y)

Købte via nettet et LG pj350n på tilbud til 3333,- da jeg ønskede at have de 14 dages returret, da tilbuddet næsten lød for godt ;o), og jeg ikke var sikker på billedekvaliteten.

Tv'et skal kun bruges til dvb-t signaler samt dvd

"kalibreret" via tv'ets egen guide med sparefuntion sat til

Billedet er måske ikke 100% perfekt m.h.t. farver , men det er "smooth" lækkert og meget behageligt, kan personligt godt lide de lidt varme farver.

Genskin, positivt overrasket, der er lidt men i forhold til mange andre plasmapaneler er der ikke meget.

Sort ikke meget at klage over, absolut acceptabel.

Dvb-t modtagelse, kan ikke gøres meget bedre.

Dvd via scart ok

Epg fin

Lyd ok

Design, et meget flot og forholdsvis tyndt tv

Remote controller, ikke lige så overskuelig/nemt betjent som sidste års model (knapperne rundt om navigeringspilene ikke ok placeret) men ellers ok.

En vm-fodboldkamp vises enddog meget fint ;) heller ikke her er noget at klage over

At det "kun" er hd-ready har absolut intet at sige

Til en pris på under 4000,- er det absolut et rigtigt godt køb, måske endda bedste pris/value tv

Man skal tage højde for antallet hdmi indgange 2 stk, men skal man bare have en afspiller (dvd/blueray) tilkoblet og se tv er der ingen ko på isen.

Der er både dvb-t og dvb-c modtager

Finder billedet på LG'en bedre end panasonic x10y

Pt kan det købes til 3300 incl levering

Købte det første tv til min aldrende svigerfar og da jeg så tv'et blev nr 2 straks bestilt til mine egne forældre som deres nr 2 tv
Af Tucker
#105203
Super fedt med lidt brugererfaring. Jeg har selv tænkt mig at forslå det tv til min mor, der mangler et billigt et, men turde ikke uden nogen som helst ide om billedet.
Af ivandahl
#105232
Min svigerfar på 82 var meget betænkelig ved et tv i denne størrelse da han gik fra et 28" crt til denne, vi sagde at nu skulle han give det en chance da man hurtigt ville vænnes sig til størrelsen, da tv'et var tilsluttet og billedet justeret samt dvd afprøvet var konklussionen - jow da det kan jeg vist godt vænne mig til ;o)

Pt er det på tilbud i elgiganten
Af Makaus
#106021
Fedt fedt fedt, at du har lavet sådan en lille anmeldelse, jeg så selv tv'et i tilbudsavisen idag, og jeg skal ned og købe det imorgen.

Mit tv pt: samsung le32a465(lcd).

Jeg har aldrig haft plasma, så dette er mit første, er der noget jeg skal være specielt opmærksom på, måske mht retention/burn in?

og.. hold k*** jeg glæder mig til at tv'et bliver dét større :D Især her under vm!!


Mark
Af ivandahl
#106132
medmindre du bruger den som pc monitor eller ser vm på den samme kanal 24/7 resten af slutrunden tror jeg ikke burnin bliver noget problem.

Hvad jeg har læst mig til rundt omkring er burn-in ikke noget man skal være bange for ved normalt brug af nye skærme idag.

Brug den indbyggede guide til opsætning af farver kontrast m.m. den gør det faktisk temmeligt godt.

Glæder mig til at høre om dit køb og håber du bliver tilfreds ;)
Af Makaus
#106155
Så er fjernsynet blevet købt og sat op..

Wow.. Det er jo noget helt andet end det lille LCD-tv.
Farverne er bare mums! Og så er det jo pænt ;)

Men.. Hold da op det bliver varmt oppe i begge hjørner, bag på, det er på grænsen til, ikke at kunne holde hånden der.

Et andet lille problem jeg har er h/v-skarphed.. på mit Samsung var den på 0 på dtv, men det er noget helt andet her på, hva står jeres på? :)


Jeg skal nok lige få Smidt nogle billeder op senere ;)
Af ivandahl
#106199
Varme er noget man ikke helt slipper for ved plasma vs lcd/led

Har desværre ikke lige pt adgang til de 2 fjernsyn jeg har sat op så kan desværre ikke give dig tallene for den h/v skarphed jeg har sat, vil desuden mene at det bare er en måleskala og derfor ikke umiddelbart sammenligenlig på tværs af fabrikater, men stil den hvor du finder billedet bedst ;)

Men jvf. linket fra cortezco står H sharpness på 46 og V sharpness på 43, vil dog mene at dette kan svinge lidt fra skærm til skærm - og fra øje til øje
Af Makaus
#106202
Jeg har bare svært ved at se mig til det skarpeste synes jeg.
Af ivandahl
#106226
Det kan jo være både positivt og negativt at du ikke syntes du kan ramme det skarpeste, kan du se forskel på selve billedet, eller er det kun testmønsteret der "driller", syntes selv det var svært at forskel i testmønsteret så lod det endelige billede være målestokken.

Syntes ikke genskinnet var så kraftigt i de skærme jeg har sat op, ingen af dem har dog skærmen direkte vendt mod vinduet, den ved mine forældre står i et endog meget lyst rum med store vinduer med siden til vinduerne, men det kan snildt være kameraet der snyder lidt, men nu er den form for lysindfald også det mest generende, håber ikke at det er så generende som det ser ud.
Af Makaus
#106241
Det er langt fra generende :)

Jeg har prøvet at tage et billede fra kampen igår, jeg stoppede billedet med pause knappen nederst, så fryser billedet :D - Jeg synes det burde være slået fra den funktion, medmindre man har en usb/ekstern eller andet lg udstyr sat til... For det giver ingen meningen at lyden fortsætter.. Kan man egentligt optage med tv'et? ned på en usb/ekstern?

Nå, men her er billedet ;)
(ps. Billederne er taget med den ældste iPhone, beklager kvaliteten.)

Billede
Af cortezco
#106538
hej Ivan, Markaus og evt andre

Jeg har fået købt tv'et, hvilket jeg er super tilfreds med. Jeg har dog problemer med at koble min pc til. Jeg har en bærbar med dvi udgang, og her har jeg efter søgen her i forummet købt en adapter til hdmi, og hdmikablet går i hdmi 2 på siden. Lydkablet(2xPhono/Minijack) går i av3 ligeledes på siden. problemet er dog, at lyden ikke kommer med, når jeg vælger hdmi2 og omvendt kommer billedet ikke med når jeg vælger av3... Ved squ ikke lige hvad jeg gør galt, men jeg kan ikke vælge begge signaler på én gang.. har I prøvet at tilkoble en pc til tv'et? Eller har I et godt råd?