Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rod1983
#108164
Hviid Gruppen skrev:Hej gutter.

har haft et kig på denne plasma skærm og skal lige høre omkring forholdet at der står på hifipriser at den klare computer opløsning på 1980x1080.

Vil det sige at man kan bruge den som en computer skærm som var det en computer skærm med 1980x1080.

kan se dens data som TV skærm skriver 1024x 768 (1366) eller ihertfald kun HD ready.

Hvad måler inpug lag cirka på sådan en forholdsvis billig plasma skærm.?
(har aldrig haft en plasma skærm tidligere, kun LCD)
Ligeså er den brugbar i relation til en PS3 ?

Skærmen skulle i givet fald bruges som en sekundær computerskærm og til at oplyse / fremvise realtidsstreamet børskuser gerne i den aktuelle 1980x1080 opløsning..

er der ellers nogle +/- forhold jeg skal havde in mente i relation til plasma..?

på forhånd tak..
Hej velkommen.

Jeg ville nok være påpasselig med at bruge en plasma som decideret computerskærm da retention kan være issue. Især LG's plasma lider af dette (havde selv en fra sidste år - so I know!) og dette kan føre til burnin. Til PS3 over et par timer ser jeg det ikke som et problem. Men som med alle plasmaer gælder det om at ikke have en masse ikoner, logoer olign hængene i den første stykke tid(=de første 100-200 timer brug). Mht. til input signalet. Så er skærmens opløsning 1024X768. Alle andre inputs med en højere opløsning end denne vil med udgangspunkt blive nedskaleret til skærmens native opløsning :) - eks. hvis du se BD film på den :)
Af Hviid Gruppen
#108170
Rod1983 skrev:
Hviid Gruppen skrev:Hej gutter.

har haft et kig på denne plasma skærm og skal lige høre omkring forholdet at der står på hifipriser at den klare computer opløsning på 1980x1080.

Vil det sige at man kan bruge den som en computer skærm som var det en computer skærm med 1980x1080.

kan se dens data som TV skærm skriver 1024x 768 (1366) eller ihertfald kun HD ready.

Hvad måler inpug lag cirka på sådan en forholdsvis billig plasma skærm.?
(har aldrig haft en plasma skærm tidligere, kun LCD)
Ligeså er den brugbar i relation til en PS3 ?

Skærmen skulle i givet fald bruges som en sekundær computerskærm og til at oplyse / fremvise realtidsstreamet børskuser gerne i den aktuelle 1980x1080 opløsning..

er der ellers nogle +/- forhold jeg skal havde in mente i relation til plasma..?

på forhånd tak..
Hej velkommen.

Jeg ville nok være påpasselig med at bruge en plasma som decideret computerskærm da retention kan være issue. Især LG's plasma lider af dette (havde selv en fra sidste år - so I know!) og dette kan føre til burnin. Til PS3 over et par timer ser jeg det ikke som et problem. Men som med alle plasmaer gælder det om at ikke have en masse ikoner, logoer olign hængene i den første stykke tid(=de første 100-200 timer brug). Mht. til input signalet. Så er skærmens opløsning 1024X768. Alle andre inputs med en højere opløsning end denne vil med udgangspunkt blive nedskaleret til skærmens native opløsning :) - eks. hvis du se BD film på den :)

Hel Rod1983.

I relation til burnin, går ud fra at det er en slags bræningsmærker på´skærmen i jvf. plasma teknologien. (er som nævnt novice omkring plasma).
Og at faste lysningskilder dermed laver spor. i relation til eks. med ikoner og lign.

Hvad menes der med 1980x1080 computer support.
Kan da næppe bare være at den nedskallere billedet til 1024x768 for så er man da lige vidt. (kan selvfølgelig også være en fejlinfo)
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=796449


Hvordan er inpug-lag forholdet på en plasma skærm, er det bedre end eks. en tilsvarende LCD.?

Og kan se den kun køre med 720P men da de fleste ps3 spil ´som udgangspunkt er i 720P er man vel ligeså godt stillet i disse spil som hvis skærmen kunne klare Full HD, eller hva.
Kan se den kører med 600HZ (100HZ) de 600 HZ kommer det til sin ret på en PS3 og spil iforhold til eks.LCD som jo ofte ligger lavere på disse værdier.

Tak for hjælpen Rod1983.. :)
Af Hviid Gruppen
#108245
Ref. computer 1980x1080 opløsning.?