Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Larsdk
#111522
Sap skrev:Hej LarsDK

har lige et spørgsmål ang. PVR funktionen over USB på plasma tv'et

er det muligt at optage på 1 kanal og se en anden.
Nej det er samme måde som på LED modellen.
Af BlackBandit
#116306
LarsDK: Tak for en gennemgående og fin personlig "test" af de to nye hotte tv. Havde læst din gennemgang inden indkøbsturen..

Véd ikke hvormange herinde som kan nikke genkendende til nedenstående:
Havde truffet beslutning om at udskifte det gamle tv.. Finder Flatpanels og gennemtygger relevante emner.. Næste step, hvor kan jeg SE de tv's.. Turen, en heldagsudflugt, gik til Elgiganten, Fona og Expert, vil ikke kommenterer sælgernes niveau men derimod udtrykke beklagelse over selve miljøet de forskellige tv var anbragt i.. Postulerer det umulige i, at vurdere billedekvaliteten i omtalte forretninger..
Havde, i modsætning til mange andre, min absolut bedre halvdel med på shoppingturen.. Ved nærmere eftertanke burde jeg have sat hende af i en tøjbutik :p Hun har en forunderlig evne til at dæmpe min entusiastiske attitude og forblomstret ordvendinger mens mine fingre kærtegnede det ene tv efter det andet..
Alle mine, synes jeg selv, rationelle argumenter prellede af som kal.45 på en 2 meter tyk panserplade.. "Jeg synes det tv er pænest" hvorefter jeg nervøst følger den pegende fingers retning...
"Synes du billedet er pænest på det tv" - ligner Anders And fastholdt af Bjørnebanden.. "Nej - synes det er det pæneste tv" replicerer hun ufortrødent.. "Desuden vil jeg ikke have det store skrummel (50" plasma) indenfor døren"

Og så var den diskution og indkøbstur - færdig og overstået..
Indrømmer jeg er en tøffelhelt og langtfra utilfreds med hendes valg af tv (B

Blot en beretning fra den virkelige verden
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#118144
Jeg sad netop lige og kiggede lidt statistisk for FlatpanelsDK, og bemærkede, at denne tråd faktisk er den andenmest læste forumtråd i hele 2010, kun overgået af den forumtråd der er dedikeret til Samsungs 2010 Tv.

Det beviser bare hvor værdifulde disse brugeranmeldelser er for de andre brugere, og jeg kan kun opfordre til, at brugere herinde skriver lidt om deres erfaringer. Godt gået LarsDK :)
Af Insignia
#119944
Har lest igjennom den test du har gjort..og du skriver at du ikke hadde noen bilder av logoer eller noe annet når du hadde sett på tvn en stund.
Jeg har kjøpt en slik TV nå..og har masse retentioner på min tv..de blir borte etter noen minutter...
Bekymret over at det kan være noe feil på min tv..??
Af trykkertor
#119958
Det jeg kan si Insignia er at mye tyder på store forskjeller i Samsung sine Plasmapaneler.
Vi har brukere her inne som har fått byttet sitt tv.
Første tv hadde godt sortnivå men mye retention.
Andre tv de fikk kunne være omvendt. Altså lite retentin, men de slet med dårligere sortnivå.

Noen melder om mye buzz, noen har ikke buzz.
Mitt Samsung plasma har så og si IKKE retention.
Selv etter 2-3 timer med spilling på PS3, så ser jeg knapt snevet av retention, og det er raskt borte.
Jeg har flott sortnivå, og middels mengde buzz.
Men jeg har SYKT mye linebleed på mitt tv. Og andre melder om tv som ikke har linebleed.

Så konklusjonen blir at det virker til å være forskjell fra panel til panel. Særlig siden noen har fått byttet tv og melder om forskjeller fra tv1 til tv2.
Af JaizEdelmann
#119988
Rigtigt fedt og få lov til at se en masse billeder og høre fra en anden bruger omkring begge typer tv, jeg afventer selv på at få mit PS50C7705 fra samsung, i henhold til en RMA sag, jeg gik fra LCD/LED over til plasma , og denne anmeldelse bekrafter bare at jeg virkelig har gjort det rigtige valg til mit behov.
Af ThomasD
#120113
Hvordan er Plasmaet til brug ved spil ?
jeg spiller en del om dagen og endnu mere i weekenderen,
og vil gerne ha et nyt fjernsyn og synes plasmaet er det bedste,
men er bange for burn in, ved stort forbrug af spil,
kan det stadig andbefadels eller er det andet bedre til spil ?
Af Insignia
#120678
trykkertor skrev:Det jeg kan si Insignia er at mye tyder på store forskjeller i Samsung sine Plasmapaneler.
Vi har brukere her inne som har fått byttet sitt tv.
Første tv hadde godt sortnivå men mye retention.
Andre tv de fikk kunne være omvendt. Altså lite retentin, men de slet med dårligere sortnivå.

Noen melder om mye buzz, noen har ikke buzz.
Mitt Samsung plasma har så og si IKKE retention.
Selv etter 2-3 timer med spilling på PS3, så ser jeg knapt snevet av retention, og det er raskt borte.
Jeg har flott sortnivå, og middels mengde buzz.
Men jeg har SYKT mye linebleed på mitt tv. Og andre melder om tv som ikke har linebleed.

Så konklusjonen blir at det virker til å være forskjell fra panel til panel. Særlig siden noen har fått byttet tv og melder om forskjeller fra tv1 til tv2.
Takk for inlegget..
Vet ikke hva jeg skal gjøre...holder på å kjøre in "break-in DVD"...så skal jeg kjøre noen tester snart...for å se om deg har hjulpet
Har en eldre Pana....type PV60...men..denne har et mye bedre bildet...bedre sortnivå...eneste..den buzzer litt..men ikke mer en at det kan jeg leve med
Af trykkertor
#120687
Jeg kom også fra PV60 til mit nye PS63C7705.
Og i mit tilfælde er der en del bedre sorniveau på Samsung end mit tidligere PV60.

Mit PV60 havde så og si ikke buzz. (mini-mini-minimalt).
Det havde ikke linebleed.
Det havde ikke retention der var nævneverdigt.

For mig føles det som om der her "sygdomme" som linebleed, buzz og retention er noget der de nye generasjoner af plasma bøvler med.
Måske fordi panelerne præsses til det ytterste af hvad teknologien kan klare.
Af cwitt
#121098
Tak for super anmeldelse uden for megen måleteknik og "science" snak, men ren og skær brugeroplevelse 8)

Jeg vakler pt. mellem netop disse 2 Samsung modeller (og Pana 50" VT20), og har idag selv et ældre Pioneer PDF-427XD.

Da jeg er lige dele film-freak og foto-freak, er jeg lidt i tvivl om jeg stadig kan gå "plasma-vejen", fordi mit gamle Pio er så fyldt med urolige pixels/sne (dithering, tror jeg det hedder), når jeg ser fotos fra mit MCE via HDMI kabel.

Er dette fænomen stort set bortelimineret på 2010-plasmaen idag eller er jeg nødsaget til at vælge LED og så til gengæld måske gå lidt på kompromis med filmoplevelse?
Af red_martians
#121112
trykkertor skrev:Jeg kom også fra PV60 til mit nye PS63C7705.
Og i mit tilfælde er der en del bedre sorniveau på Samsung end mit tidligere PV60.

Mit PV60 havde så og si ikke buzz. (mini-mini-minimalt).
Det havde ikke linebleed.
Det havde ikke retention der var nævneverdigt.

For mig føles det som om der her "sygdomme" som linebleed, buzz og retention er noget der de nye generasjoner af plasma bøvler med.
Måske fordi panelerne præsses til det ytterste af hvad teknologien kan klare.
Man PV60 havde purple-snakes.... Husker det som var det igår. Alle mente det var verdens værste plasma-skærm. Faktisk er det en af de bedste gennem tiderne :-) billedet er stadig bedre end på hovedparten af de nuværende LCD-LED'er
Af Shutdown
#121215
HEHE Hej martian ven, sjovt at møde dig herinde istedet for på hwt, nå men jeg har stadig min pv60, den skal dog ind i soveværelset til fordel for en ny LG Pk760N. Men jeg er godt nok også blevet lun på kompletts nye tilbud med samsungs 50" 3D PS50C685 inkl bluerayafspiller 15 bluerayfilm, 7 af dem 3D og 3 par briller. Alt sammen til 7990kr :s ;;) Sindsygt tibud hvis den skærm er bare af nogenlunde kvalitet. Rasmus har skrevet den ville blive testet herinde men der er desværre ikke sket noget.
Af baun666
#121229
Hejsa har lige købt dette tv og er helt tilfreds med det

MEN....Har indstall alle digitale kanaler på og det er fint på nær af tv3

Det pixelere og kan ikke ses imens de andre kanaler er i top??

Har tjekket antenne stik fra dåsen til fjernsyn og prøvet med et nyt kabel

uden held...Nogen som har nogen gode ideer..??


Synes bare det er så træls når man har fået nyt tv!!!


På forhånd TAK

Hilsen Morten
Af Shutdown
#121311
Hvilket har du købt. 7705 eller 685 ?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11