Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sharders
#99294
Har nu haft dette TV i en uge.
Hentede det hos shg.dk i Højbjerg formedelst kr. 5.600,-

Foreløbige erfaringer:
Design: Elegant. Jo mere man tænker over detaljen med aluminiumsbarren i bunden, jo mere logisk virker den. (B
Billede: Ingen genskin - og jeg mener ingen overhovedet!. Til gengæld ikke nær så smukt og naturligt billede som mit sidste TV - Panasonic 42G10. Skarpheden og farverne mangler en del, men det var nok at forvente af et LCD-TV. Ud af boksen er der endvidere en forholdsvis tydelig blåforskydning af farverne som jeg endnu ikke har haft tid til at justere.
Lyd: Lige så ringe som på alle andre skærme.
Buzz: 0 - dvs. at fjernsynet er fuldstændig tavst.
Pris: Lige i øjet hvis man skifter skærm relativt ofte (sædvanligvis hvert 3. år).
Konklusion: Ikke noget prangende TV, men til gengæld et rigtigt best buy.
Foreløbig :) :) :) :) :)
Af Mikkel Andersen
#99310
Har du prøvet, at slå ambient sensoren fra? Jeg har ikke selv det pågældende tv, men har læst i forskellige fora, at det kan hjælpe en del på farverne.
Af Kozz
#102370
Mikkel Andersen skrev:Har du prøvet, at slå ambient sensoren fra? Jeg har ikke selv det pågældende tv, men har læst i forskellige fora, at det kan hjælpe en del på farverne.
Jeg har slået ambient fidusen fra på mit og kunne ikke drømme om, at tænde den igen ;)

Og man kan blive VED :D ... Men at indstille sådan et tv. Der er 1000 milliarder måder at finjustere på. Så held og lykke 8) 8)

Fedt tv by the way :)
Af Kozz
#103051
Så de mest negative sider af 40EX500:

- Laaangsom menu (gab) ;)
- En smule backlight bleeding kan forekomme
- Ghosting. Ses mest med eksempelvis tennis.
- Ikke særlig "flad" Kun de nyere LED skærme, kan vel kalde sig FLADskærme :p

Flere punkter til NOT listen?