Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.
Af Morten_J LG
#100828 @ Lars E: Jeg forstår selvfølgelig, hvor du vil hen og kan se det virker mystisk med SÅ mange fejl, men pixelfejl er ikke noget man kan teste for 100 % inden TV’et forlader fabrikken, da en sådan oftest viser sig indenfor ret kort tid efter TV’et er taget i brug. Hvad man derimod kan gøre noget ved er efterfølgende at vende den om og sige: hvad er det i produktionen som gør, at der pludselig viser sig en række pixelfejl, og det er naturligvis en tilbagemelding jeg har tænkt mig at give videre til vores bagland.

Dog vil jeg endnu engang gerne garantere, at vi har undersøgt om der er tale om epidemiske fejl på både PS8000 og PK950N, hvilket ikke er tilfældet.

@ Westahn: Der burde ikke kunne indtræffe forskellighed i sortniveauet, hvad enten der er tale om en 50” eller 60” – her vil jeg (med frygt for at anbringe en vis legemsdel i klaskehøjde) tillade mig at stille spørgsmål ved forskelligheden i måleudstyret der er brugt i de to forskelligt tests. Der har været andre tråde her på forummet, med henvisninger til bl.a. forskellighed i målingerne af sortniveauet fra engelske sites kontra danske osv.

Skærmene bliver produceret efter nøjagtigt samme princip og testet netop for disse ting inden de forlader transportbåndet – det er en del af at få THX-certificeringen.
Af Denner
#100857 @ mbmahs
Jeg havde intet plasma buzz, ud over det man kan forvente pga teknologien, jeg har haft 6 forskellige plasma tv igennem tiderne og min PK950 larmede ikke i forhold til mine andre skærme.

@ Morten_J LG
Ang målingen af sort, så kan du sagtens have ret og jeg vil som sagt ikke "lægge hovedet på blokken" på min sort måling, da det meste consumer måle udstyr har problemer under 0,1 cd/m2.
Gør også opmærksom på dette i mit første indlæg, dog er der på de fleste skærme en variation mellem de forskellige eksemplare og oftes også melle me forskellige skærm størrelser
:)

@ Alle andre der læser med.
I min bog er PK950 et super køb og der er intet andet der slår det lige nu i den prisklasse, når vi snakker bilede kvalitet / design.
Snakker vi sort gengivelse så tæver Panasonic fra G20 serien og op, PK950, men så har Panasonic det forfærdelige "floating Blacks" problem der efter min mening gør tv'et ubrugeligt i et mørklagt rum og hvad skal man så bruge kanon sort gengivelse til ::l

Har ikke set Samsungs nye serier endnu, men efter de førte tests at dømme så har de samme problemer som sidste år, sådan mere eller mindre.

MVH
Dennis
Af Lars E
#100880 @ Morten LG

Det er ikke rigtigt det du skriver, alle mine skærme har haft pixelfejl fra det øjeblik de blev tændt ergo burde en eventuel kvaliteskontrol af skærmene også fange dem allerede på fabrikken.
Jeg er jo ikke den eneste med pixelfejl på helt nye skærme i har et generelt problem her! indrøm det dog en gang for alle istedet for alt det udenoms snak.
Beklager jeg er nød til og skrive det så hårdt, men kommende købere af skærmene skal have en reel udmelding angående skærmene og det får de ikke fra dig.
Jeg gentager, jeg har haft fire af jeres topmodeller hjemme alle med fejl fra første sekundt de blev tændt, det er ikke iorden.
Har endda en stående lige nu som venter på afhentning som er den klart ringeste af alle fire skærme.
Af mbmahs
#101107 Så blev der lidt stille fra Morten igen :)
Men ok, hvad skal han også sige?

Jeg tror jeg ryger på en ikke-N model, i håbet om det er fra et andet batch, hvor der ikke er pixelfejl..

NemoIT har en pk760 til 7100,- og så er der masser af plads i budgettet til en blu-ray og vægbeslag...
Nu har 760'eren samme panel som pk950 right?
Og det er kun Trublack filteret der er forskel?
Af malke
#101110
mbmahs skrev:Så blev der lidt stille fra Morten igen :)
Men ok, hvad skal han også sige?

Jeg tror jeg ryger på en ikke-N model, i håbet om det er fra et andet batch, hvor der ikke er pixelfejl..

NemoIT har en pk760 til 7100,- og så er der masser af plads i budgettet til en blu-ray og vægbeslag...
Nu har 760'eren samme panel som pk950 right?
Og det er kun Trublack filteret der er forskel?


Hvad jeg har fået fortalt så det TruBlack filteret forskellen på de to modeller - men billedet på 760'eren er rigtig godt synes jeg! Desværre led mit af summen, så det er sendt retur.

Har dog bestilt et samsung ue46c6005 i dag, og håber da på det ikke har plasma-summen ;)
Af mbmahs
#101116 Haha, jeg det skulle være mærkeligt hvis din c6005 summede :)
Du må i øvrigt gerne lige skrive lidt om dine oplevelser med c6005'eren når du modtager den..

Jeg kan dog godt leve med plasmasummen, så jeg tror stadig at jeg hælder til en pk760/pk950 til sommerens VM kampe :)
Af Lars E
#101163
mbmahs skrev:Så blev der lidt stille fra Morten igen :)
Men ok, hvad skal han også sige?

Jeg tror jeg ryger på en ikke-N model, i håbet om det er fra et andet batch, hvor der ikke er pixelfejl..

NemoIT har en pk760 til 7100,- og så er der masser af plads i budgettet til en blu-ray og vægbeslag...
Nu har 760'eren samme panel som pk950 right?
Og det er kun Trublack filteret der er forskel?


Jeg ville vælge en PK950 det Trublack filter hjælper en del på reflektioner og giver bedre sort i dagslys troede faktisk ikke det virkede, men det gør det.
Jeg har stadig en ordre liggende på en PK950N venter på en fra en anden produktionsserie som forhåbentlig ikke har fejl, men må indrømme jeg tvivler.
Af mbmahs
#101210 Allright, fedt at høre med TruBlack filteret Lars.
Så hopper jeg også på en PK950N, som bliver bestilt tirsdag :)
Af mjkc
#101471 Fik leveret et 50pk950N fra Justbuyit i torsdags. Jeg har ingen problemer overhovedet med pixelfejl eller summen (med mindre jeg lægger hovedet helt hen bagved skærmen, hvilket ikke er det normale!). Alt er som det skal være.

Det er et super tv og jeg vil ikke være bekymret for at bestille nu.
Af mbmahs
#101584 Nogen der ved om Wifi Donglen følger med pk950n?
Den gør jo ikke på pk760n, men mener at have læst den er inkluderet med pk950n...
Nogen der kan belyse det?
Af Lars E
#101595
mbmahs skrev:Nogen der ved om Wifi Donglen følger med pk950n?
Den gør jo ikke på pk760n, men mener at have læst den er inkluderet med pk950n...
Nogen der kan belyse det?


Den er med.
Lige endnu en dårlig oplevelse med LG service.
Skulle have min skærm afhentet her til morgen ringer til servicemanden for lige og få et ca. tidspunkt(som jeg heldigvis har nr på) og han er meget forundret da han først skal hente skærmen i morgen onsdag.
Igen igen svigter servicen.
Af Denner
#101598 Ja de skal også afhente mit defekte tv i dag, så det bliver spændende at se om de overholder det, når nu de svigter Lars ::l
Af mbmahs
#101599 Nej hvor kan jeg godt sætte mig ind og hvor frustrerende det må være... :(
Og det gør ikke min beslutning lettere, for jeg står overfor at skulle bestille idag, og jeg vil jo gerne have PK950'eren.
Og hvis ikke den, så overvejede jeg Samsungs 850/855'er men den larmer til gengæld som en Jetjager..

Utroligt at det skal være så svært at købe et 50" plasma idag - selv topmodellerne er der bare mange problemer med :/
Af Lars E
#101675
Denner skrev:Ja de skal også afhente mit defekte tv i dag, så det bliver spændende at se om de overholder det, når nu de svigter Lars ::l


Fik du hentet skærmen 8)
Af Denner
#101676 Ja den blev afhentet, men først efter jeg ringede til "fragtmanden" som var på vej hjem og ikke havde tænkt sig at afhente hos mig i dag, selv om det var aftalen :o

Jeg flippede ud ( set i dagen lys efter at alt det med tv afhentning er overstået, er denne formulering nok lige skarp nok ) da dette nu er den 3 hele fridag jeg er blevet nød til at holde i forbindelse med ombytning af min PK950 og han vente bilen om og afhentede hos mig i dag ::l
(rette i dag 26-05 da jeg er kølet lidt ned og jeg nok lige var lidt hurtig på tasterne i går )

Jeg er mundlam og ved slet ikke hvad jeg skal sige over den manglende service :s
Senest rettet af Denner 26. maj, 10:47, rettet i alt 5 gange.
Af mbmahs
#101680 Det er fandme utroligt..
Det er trods alt et high-end produkt, til mange tusinde kroner, og der bliver jo ikke sparet på løfterne omkring den påståede fantastiske nordiske service...

Jeg var på rundtur i diverse butikker idag, inkl. Pana center i odense (Hvor der i øvrigt var rigtig god service), men har besluttet mig definitivt for at prøve PK950'eren, så den bliver bestilt imorgen tidligt, og jeg har fået lovning fra butikken om levering om torsdagen, så det bliver bare godt! :)

Så blir det spændende om jeg får en uden pixelfejl...
Regner med at bede fragtmanden der kommer med det om hans mobilnummer, og så tjekke for pixelfejl med det samme...
Hvis der så er fejl, så kan han lige svinge forbi efter skærmen igen :)
Af Lars E
#101684 Det er under al kritik, måske jeg havde fået hentet min skærm hvis jeg også havde brokket mig nok :) men det var så en halv fridag der blev spildt på ingen ting.
Men Morten fra LG er desværre blevet helt tavs.
Det eneste der er noget værd er deres pixelfejlsgaranti som så også kommer flittigt i brug desværre.
Senest rettet af Lars E 27. maj, 15:01, rettet i alt 2 gange.
Af mbmahs
#101685 Du har ret... Det er også den eneste grund til jeg tør købe den.. altså pga. pixelgarantien :)

Men ja, hvad skal han også sige, Morten? Måske han skulle give deres serviceafdeling et kald, og fortælle lidt om hvordan kunderne ser deres service...

Når jeg får den torsdag, laver jeg lige en unboxing og smider en masse billeder op, til dem der kunne have interesse i det :)
Af Lars E
#101687
mjkc skrev:Fik leveret et 50pk950N fra Justbuyit i torsdags. Jeg har ingen problemer overhovedet med pixelfejl eller summen (med mindre jeg lægger hovedet helt hen bagved skærmen, hvilket ikke er det normale!). Alt er som det skal være.

Det er et super tv og jeg vil ikke være bekymret for at bestille nu.


Ikke for og lyde flabet, men du har tjekket den grundigt med helflade farveskift og bla. kørt white wash funktionen ?
Af Lars E
#101689
mbmahs skrev:Du har ret... Det er også den eneste grund til jeg tør købe den.. altså pga. pixelgarantien :)

Men ja, hvad skal han også sige, Morten? Måske han skulle give deres serviceafdeling et kald, og fortælle lidt om hvordan kunderne ser deres service...

Når jeg får den torsdag, laver jeg lige en unboxing og smider en masse billeder op, til dem der kunne have interesse i det :)


Ser frem til og høre dine oplevelser med skærmen.

Morten burde komme på banen og lave et modsvar og skrive lidt om hvad der gør de har alle de fejl er det bestemte batch der fejler eller ?
Og ja bede serviceafdelingen stramme op.
Senest rettet af Lars E 26. maj, 12:40, rettet i alt 1 gang.