Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Morten_J LG
#100828
@ Lars E: Jeg forstår selvfølgelig, hvor du vil hen og kan se det virker mystisk med SÅ mange fejl, men pixelfejl er ikke noget man kan teste for 100 % inden TV’et forlader fabrikken, da en sådan oftest viser sig indenfor ret kort tid efter TV’et er taget i brug. Hvad man derimod kan gøre noget ved er efterfølgende at vende den om og sige: hvad er det i produktionen som gør, at der pludselig viser sig en række pixelfejl, og det er naturligvis en tilbagemelding jeg har tænkt mig at give videre til vores bagland.

Dog vil jeg endnu engang gerne garantere, at vi har undersøgt om der er tale om epidemiske fejl på både PS8000 og PK950N, hvilket ikke er tilfældet.

@ Westahn: Der burde ikke kunne indtræffe forskellighed i sortniveauet, hvad enten der er tale om en 50” eller 60” – her vil jeg (med frygt for at anbringe en vis legemsdel i klaskehøjde) tillade mig at stille spørgsmål ved forskelligheden i måleudstyret der er brugt i de to forskelligt tests. Der har været andre tråde her på forummet, med henvisninger til bl.a. forskellighed i målingerne af sortniveauet fra engelske sites kontra danske osv.

Skærmene bliver produceret efter nøjagtigt samme princip og testet netop for disse ting inden de forlader transportbåndet – det er en del af at få THX-certificeringen.
Af Denner
#100857
@ mbmahs
Jeg havde intet plasma buzz, ud over det man kan forvente pga teknologien, jeg har haft 6 forskellige plasma tv igennem tiderne og min PK950 larmede ikke i forhold til mine andre skærme.

@ Morten_J LG
Ang målingen af sort, så kan du sagtens have ret og jeg vil som sagt ikke "lægge hovedet på blokken" på min sort måling, da det meste consumer måle udstyr har problemer under 0,1 cd/m2.
Gør også opmærksom på dette i mit første indlæg, dog er der på de fleste skærme en variation mellem de forskellige eksemplare og oftes også melle me forskellige skærm størrelser
:)

@ Alle andre der læser med.
I min bog er PK950 et super køb og der er intet andet der slår det lige nu i den prisklasse, når vi snakker bilede kvalitet / design.
Snakker vi sort gengivelse så tæver Panasonic fra G20 serien og op, PK950, men så har Panasonic det forfærdelige "floating Blacks" problem der efter min mening gør tv'et ubrugeligt i et mørklagt rum og hvad skal man så bruge kanon sort gengivelse til ::l

Har ikke set Samsungs nye serier endnu, men efter de førte tests at dømme så har de samme problemer som sidste år, sådan mere eller mindre.

MVH
Dennis
Af Lars E
#100880
@ Morten LG

Det er ikke rigtigt det du skriver, alle mine skærme har haft pixelfejl fra det øjeblik de blev tændt ergo burde en eventuel kvaliteskontrol af skærmene også fange dem allerede på fabrikken.
Jeg er jo ikke den eneste med pixelfejl på helt nye skærme i har et generelt problem her! indrøm det dog en gang for alle istedet for alt det udenoms snak.
Beklager jeg er nød til og skrive det så hårdt, men kommende købere af skærmene skal have en reel udmelding angående skærmene og det får de ikke fra dig.
Jeg gentager, jeg har haft fire af jeres topmodeller hjemme alle med fejl fra første sekundt de blev tændt, det er ikke iorden.
Har endda en stående lige nu som venter på afhentning som er den klart ringeste af alle fire skærme.
Af mbmahs
#101107
Så blev der lidt stille fra Morten igen :)
Men ok, hvad skal han også sige?

Jeg tror jeg ryger på en ikke-N model, i håbet om det er fra et andet batch, hvor der ikke er pixelfejl..

NemoIT har en pk760 til 7100,- og så er der masser af plads i budgettet til en blu-ray og vægbeslag...
Nu har 760'eren samme panel som pk950 right?
Og det er kun Trublack filteret der er forskel?
Af malke
#101110
mbmahs skrev:Så blev der lidt stille fra Morten igen :)
Men ok, hvad skal han også sige?

Jeg tror jeg ryger på en ikke-N model, i håbet om det er fra et andet batch, hvor der ikke er pixelfejl..

NemoIT har en pk760 til 7100,- og så er der masser af plads i budgettet til en blu-ray og vægbeslag...
Nu har 760'eren samme panel som pk950 right?
Og det er kun Trublack filteret der er forskel?
Hvad jeg har fået fortalt så det TruBlack filteret forskellen på de to modeller - men billedet på 760'eren er rigtig godt synes jeg! Desværre led mit af summen, så det er sendt retur.

Har dog bestilt et samsung ue46c6005 i dag, og håber da på det ikke har plasma-summen ;)
Af mbmahs
#101116
Haha, jeg det skulle være mærkeligt hvis din c6005 summede :)
Du må i øvrigt gerne lige skrive lidt om dine oplevelser med c6005'eren når du modtager den..

Jeg kan dog godt leve med plasmasummen, så jeg tror stadig at jeg hælder til en pk760/pk950 til sommerens VM kampe :)
Af Lars E
#101163
mbmahs skrev:Så blev der lidt stille fra Morten igen :)
Men ok, hvad skal han også sige?

Jeg tror jeg ryger på en ikke-N model, i håbet om det er fra et andet batch, hvor der ikke er pixelfejl..

NemoIT har en pk760 til 7100,- og så er der masser af plads i budgettet til en blu-ray og vægbeslag...
Nu har 760'eren samme panel som pk950 right?
Og det er kun Trublack filteret der er forskel?
Jeg ville vælge en PK950 det Trublack filter hjælper en del på reflektioner og giver bedre sort i dagslys troede faktisk ikke det virkede, men det gør det.
Jeg har stadig en ordre liggende på en PK950N venter på en fra en anden produktionsserie som forhåbentlig ikke har fejl, men må indrømme jeg tvivler.
Af mbmahs
#101210
Allright, fedt at høre med TruBlack filteret Lars.
Så hopper jeg også på en PK950N, som bliver bestilt tirsdag :)
Af mjkc
#101471
Fik leveret et 50pk950N fra Justbuyit i torsdags. Jeg har ingen problemer overhovedet med pixelfejl eller summen (med mindre jeg lægger hovedet helt hen bagved skærmen, hvilket ikke er det normale!). Alt er som det skal være.

Det er et super tv og jeg vil ikke være bekymret for at bestille nu.
Af mbmahs
#101584
Nogen der ved om Wifi Donglen følger med pk950n?
Den gør jo ikke på pk760n, men mener at have læst den er inkluderet med pk950n...
Nogen der kan belyse det?
Af Lars E
#101595
mbmahs skrev:Nogen der ved om Wifi Donglen følger med pk950n?
Den gør jo ikke på pk760n, men mener at have læst den er inkluderet med pk950n...
Nogen der kan belyse det?
Den er med.
Lige endnu en dårlig oplevelse med LG service.
Skulle have min skærm afhentet her til morgen ringer til servicemanden for lige og få et ca. tidspunkt(som jeg heldigvis har nr på) og han er meget forundret da han først skal hente skærmen i morgen onsdag.
Igen igen svigter servicen.
Af Denner
#101598
Ja de skal også afhente mit defekte tv i dag, så det bliver spændende at se om de overholder det, når nu de svigter Lars ::l
Af mbmahs
#101599
Nej hvor kan jeg godt sætte mig ind og hvor frustrerende det må være... :(
Og det gør ikke min beslutning lettere, for jeg står overfor at skulle bestille idag, og jeg vil jo gerne have PK950'eren.
Og hvis ikke den, så overvejede jeg Samsungs 850/855'er men den larmer til gengæld som en Jetjager..

Utroligt at det skal være så svært at købe et 50" plasma idag - selv topmodellerne er der bare mange problemer med :/
Af Lars E
#101675
Denner skrev:Ja de skal også afhente mit defekte tv i dag, så det bliver spændende at se om de overholder det, når nu de svigter Lars ::l
Fik du hentet skærmen 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8