Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pipper
#97993
Har haft mit Sony 46HX700 i 14 dage nu. Efter lidt start vanskeligheder er jeg nu i gang.

Det startede med at panelet led af clouding. Jeg brugte indstillingen ”lige op af kassen” men efter jeg har justeret på billedet fremtræder clouding ikke mere. Det er lidt sværere at justere HX700 end det Panasonic G20 jeg havde før. Der er langt flere indstillingsmuligheder
på HX700 end på G20’eren. Om det er generelt for LCD frem for plasma ved jeg ikke.
Nu står billedet på tv’et rigtigt rigtig godt. Det viser SD bedre en G20 og det er jeg glad for,
da det var en af grundene til at jeg solgte G20’eren. Jeg har ikke bluray så ved ikke hvordan den er her.

Der er rigtig mange gode ting ved HX700 og her er lidt af dem.
Den har som skrevet ovenfor et rigtig godt billede. Der er heller ikke flimmer i billedet som jeg oplevede på G20’eren.
Tv’et er meget støvsvag (siger faktisk ingenting), og nej jeg er bestemt ikke døv.
Hurtige bevægelser klarer det uden problemer. Her gør de 200 HZ det super godt.
Man kan desuden vælge forskellige ”scener” såsom sport, musik foto o.s.v
Flot design især når tv’et er slukket. Ikke at forstå at det ikke er flot når det er tændt, men rammen som er under glaspladen er rimelig bred efter min mening. Det syner dog ikke så slemt på 46" som det gør på 40" IMO. Glasset går helt ud til hjørnerne så det er nemt at gøre rent.

Så er der fjernbetjeningen som jo nok er smag og behag. Jeg kunne godt tænke mig at den havde været lidt mere fiks, men den virker fin.

Der er jo også minusser ved skærmen.
Tv’et tager ca 8-10 sek om at tænde. Dette kan dog ændres i menuen så det starter hurtigere op.
Jeg har valgt at lade være da standby forbruget går fra 0,2 W til 16 W hvis man bruger hurtig start.
En anden ting der går langsom er selve menu’en på tv’et. Den er ret langsom men det vender man sig vel til.
En anden ting jeg savner som var på G20’eren er muligheden for USB recording. Dette er en skam at Sony ikke har det i deres 2010 modeller.
En anden lidt irriterende ting er EPG guiden. Her skulle der komme et lille billede frem med lyd af den kanal man er på mens man er i guiden, men sjovt nok viser den et ur i stedet for billede og der er heller ikke lyd på. Dette problem opstår fordi Sony ikke kan håndtere signalerne fra STOFA.
Jeg har talt med Sony’s support og de forventer ikke en løsning på det. Dette er ikke acceptabel på
et tv til 14.000 kr.
Der bliver talt meget om genskin – dette har skærmen, men det generer ikke mig.
Jeg vil tro at det er det samme som på f.eks. Panasonic X10.
Til sidst kan jeg slutte med at fortælle at HX700 har en dybde på knap 11 cm.

Jeg har bestemt ikke fortrudt at jeg solgte mit Panasonic G20 til fordel for Sony HX700.


Plusser:
Design
Flot billede
Roligt billede – uden flimmer
Støjsvagt panel
200 HZ
Tekst tv og billede samtidig

Minusser:
Ca. 10 sek om at starte
Langsom menu
Mangler USB recording
Tykkelsen på skærmen
Af darth nissan
#98005
Tak for det, den har jeg ventet på. Nu havde jeg ellers lige besluttet mig, og så kommer du her og skriver pæne ting om HX700´eren......
O_O
Af pipper
#98006
Jeg undskylder mange gange :p

SL8500 som du har set på er også et godt tv. Tror også at det er noget billige end HX700
Af darth nissan
#98009
Åh jo, SL8500 er da lidt billigere. Men HX700 er inden for rammen, så..... Spørgsmålet er vel, om HX700 er 1500 kroner bedre end SL8500..... De 1500 kunne jo bruges til f.eks en BD-afspiller, eller noget andet grej. Måske et sæt Dali Concept 1, til mit stereo-setup. (Ja, ikke noget med surround her, du).

Men tak for dine ord om HX700. Sad virkelig og ventede på dem.
Brugeravatar
Af phn2
#98103
Hvordan er lyden på den? Fin anmeldelse ellers...

mvh. Per
Af pipper
#98157
jeg syntes lyden er fin.

Den er bedre en på LED skærmene, men HX700 er
jo også noget tykkere.
Af lemontree25
#98398
Har du prøvet at smide en xbox eller en playstation til endnu ?

Hvis ja, er der nogen input lag?
Af pipper
#98428
jeg har ikke nogen PS3 eller lign. Så kan ikke hjælpe dig.
Af Muffey
#98447
Jeg overvejer kraftigt at købe en HX700, skal bruge TV'et til hvad der svarer til et Tv i kategorien "TV - HTPC / Mediecenter / spilkonsollen", især er det vigtigt at den er stærk til konsoller og ikke viser nogen ghosting der.

Da jeg ikke rigtig kan finde nogen fyldestgørende reviews af HX700'eren, vil jeg høre om der er nogen grund til at TV'et ikke kan udfylde de krav der kræves for at være et Tv i kategorien "TV - HTPC / Mediecenter / spilkonsollen". Lige pt er Sony 40EX500 repræsenteret kategorien, men HX700'eren kunne vel lige så godt være der?
Brugeravatar
Af KristofferA
#98456
Det anderkendte avforums.com har en anmeldelse på vej. :)
Af Muffey
#98874
Fik i et Sony Center snuset mig frem til at HX700 udgår og bliver erstattet engang til sommer af en lignende model i samme kvalitet-/prisklasse der er 3D ready. Det er sikkert også derfor at der ikke er nogen online forhandler der har nogen hjemme lige nu.
Af juhler
#98878
Hvad til samme pris?

Det ville da være et tåbeligt træk af sony ::l
Af enfen
#98879
Lyder meget usandsynligt. Den eneste model, der måske kunne ligge i samme prisklasse, er HX800. Men den model er LED men uden Monolithic design.

Jeg tror personligt ikke på det.