Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af koenigs
#103707
Det har faktisk været muligt at spille i stereoskopisk 3D på alm. monitorer i rigtig mange år, så det er ikke noget nyt. Det nye er sådan set bare at LCD skærmene er blevet så hurtige at man kan bruge dem til formålet. Derfor er det lige pludseligt også interessant for producenterne at sælge 3D briller ;)
Minii skrev:Fedt at min gamle Sony analog skærm kan følge med, i 1024x768 :o.

- Man kan undre sig lidt engang imellem.
Af jingle
#103709
Fedt at man "IGEN" har fundet 3D frem til gamer verdenen efter godt 10 års stilhed, men teknikken er jo den samme ;)

Fordi ja det er jo absolut ingen nyhed Invidia har skabt her ;) det er en gemmel kending fra fortiden, jeg ved ikke om der er så mange der husker det, men G-Fororce 2 GTS udgaven fra ASUS kom jo med 3D briller af samme type og samme teknik som dette kit gør i dag og til langt mindre penge.

Teknikken i sig selv er ikke super krævende og kræver ingen hard core PC ellers kunne jeg da godt tænke mig at vide hvorfor man allerede dengang med G-Force 2 GTS og de daværende computere kunne køre selv 3D mark i 3D og div. andre spil som ikke var lavet specifikt til 3D, men som var understøttet af kortet og det virkede altså lige super godt vil jeg lige have lov at sige, jeg har stadig mit kort i en af de gamle maksiner og grint lidt af al den snak om denne "nye" teknologi som absolut ikke er ny :p

Det svære i dag er bare at flad skærme generalt ikke kan køre i de Hz. som vi kunne dengang med de alm. CRT skærme hvor de fleste kunen køre 120Hz. hvorfor jeg selvfølgelig også har en 24" CRT skærm til denne PC som virker upåklageligt i 1600X1200 :) hvilke mange af de første fladskærme også havde et problem med og nok er derfor at vi har skulle vente så længe på at teknikken kom på banen igen.

Men tjek selv den gamle kending, det er nøjagtig samme teknologi og jeg kan godt fortælle at nu har jeg både set på det nye Panasonic 3D og Samsungs 3D TV og det er samme dybte og funktionalitet og virke.

http://www.tomshardware.com/reviews/vid ... 223-2.html

Så når jeg høre folk har købt det nye 3D haløj, så siger jeg altid, ok har du først fået det nu, jeg har haft dit i de sidste 10 år :D hihi...
Af Hemanse
#103759
Nu bruger jeg briller til hverdag og tænkte på om det enlig er muligt for en som mig at bruge det sammen med det her kit, kan ik forestille mig det ville være særlig behageligt at tage dem indenunder, er det noget der er blevet testet?
Af jingle
#103827
Jeg kunne forstille mig det er meget induviduelt og sikkert også en god portion tilvending, ligesom for os der ikke pelejer at bruge briller skal vende os til at side med dem på.
Jeg havde en kammerat som også bruger briller og han havde også lidt bøvl med det, men han sagde når først man så har prøvet det, så kunne der hænge 5 skrigende børn i ærmerne på ham uden at han ville lægge mærke til det, eftersom 3D spil er så fedt at man helt glemmer man næsten har dem på :)

Men det er helt sikkert ikke nogen nem eller optimal løsning O-O
Kontakt linser er vejen frem, men ikke for alle.
Brugeravatar
Af koenigs
#103863
Brillerne er lavet sådan de passer over eksisterende briller. Det er faktisk derfor de er lidt klodsede, da der er meget plads under dem.

Ifølge andre anmeldere, så har de ikke haft problemer med at bruge dem sammen med deres briller.
Hemanse skrev:Nu bruger jeg briller til hverdag og tænkte på om det enlig er muligt for en som mig at bruge det sammen med det her kit, kan ik forestille mig det ville være særlig behageligt at tage dem indenunder, er det noget der er blevet testet?
Senest rettet af koenigs 10. jun 2010, 09:39, rettet i alt 1 gang.
Af Hemanse
#103958
lyder godt, så er det bare med at finde ud af hvad for en 120hz man skal købe sig, nogen nyheder vedr. Asus PG276H?
Af nesdam
#113593
Er der nogen af jer, der har erfaring med at se 2D film med Nvidias 3D briller? Er 3D-effekten en glidende overgang eller kan der være tider hvor man ser tingene i lag (hvilket jeg har oplevet på et 3D-fjernsyn)? Virker de lige så godt som i spil?
Brugeravatar
Af koenigs
#116472
Hvis man ser 2D film med 3D vision brillerne på, er man, undskyld udtrykket, lidt af en kegle. Spar pengene og køb et par briller med klart glas, så får du bedre billedkvalitet.

Der er ingen som helst grund til at se en 2D film med 3d briller på, heller ikke selvom et TV faktisk skulle have et 3D mode til 2D film. Effekten vil i bedste fald være elendig og i værste fald alt ødelæggende for oplevelsen.

Dette er bare min opfordring til alle om at glemme ALT om at se 2D matriale med 3D briller på. Der er absolut INTET at hente. Overhovedet. Nada. Glem det så.

Forstå mig ret, jeg er stor fortaler for 3D hvis kildematrialet er lavet 100% til formålet, det gælder i øvrigt både film og i særdeleshed spil.

2D til 3D konvertering? Det kan simpelthen ikke lade sig gøre. Det kommer det heller ikke til i den nærmeste fremtid (10-20 år). Det vil kræve computere med så meget regnekraft og i øvrigt mere end almindelig godt kreativitet og fantasi, der det får nutidens PC'ere til at ligne lommeregnere anno 1972. Dermed er det altså 100% rent science fiction, og det vil det være i mange år fremover.
Af arsukfjorden
#120514
Well i teorien kan bruge en hvilken som helst skærm til Nvidias 3D briller. Benytter man en almindelig 60hz monitor er problemet så bare at fps'en halveres og man så kun ser 30hz. Og 30fps er altså i underkanten af hvad de fleste mennesker opfatter som flydende. Derfor 120hz;)


Så lige meget hvad man sidder med så kan man benytte Nvidias 3D briller. Men altså ikke optimalt med 60hz. Nu har jeg ikke selv haft et par Nvidia 3D vision sjov, men jeg lavede lidt research og det viser sig at det er meget vigtigt at man sørger for at have en skærm med meget høj lysstyrke da brillerne gør omverdenen meget mørk.
Så lad lysstyrken være en af de vigtige faktorer når i skal ud og have en 120hz monitor;)
Af egguanines
#121251
Dette er meget flot i at se filmen. Du kan virkelig mærke den intense, spændingen og alle følelser.
Af jonassipsen
#130470
Hej ville lige spørge om noget.

Har en 3d ready Acer GD245HQ med 120hz, der sad nvidia 3d mærke på og det hele


Køber snart en mm-vision pc med disse specs

Intel Core i7-950 4x3.06GHz 4,8GT/
Windows 7 Home Premium 64-bit
GeForce GTX580 1536MB grafikkort og 1000W strømforsyning
Kingston HyperX 12GB DDR3-1600 TriChannel RAM
BluRay Combodrev (Blueray læser og DVD-brænder) uden sw
Gigabyte X58A motherboard (Nu med USB3.0 og SATA3)
8 kanals HD audio codec ALC889a Dolby (SoundBlaster komp.)
+
3d vision kittet.

Vil 3d virke på dette sæt som jeg får?

Mvh. Jonas
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#130478
3D er udelukkende afhængigt af dit grafikkort og man har kunnet køre 3D på Nvidias modeller siden de rimede på 7800GT. Dit setup skulle ikke få problemer.
Af jonassipsen
#130506
Okay tak for svaret :) :)