Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Buffas
#97059
Til Neck

Det sjove er at alt efter hvem der er signal pusher i dit område får du forskellig kvalitet signal. Har hørt og set at Canal digitals signal er dårligere end det du hiver ned fra luften via DVB-T. Det lyder lidt utroligt, men har vist sig at være sandheden de steder jeg har set det.
Samtidig syntes jeg at der er stor forskel på kvaliteten af de signaler jeg får på de forskellige kanaler. TV3 og 3+ er generelt dårligere end DR og TV2 selvom det er samme 576i det bliver sendt i. Helt galt går det hvis man kommer til at se Zulu om eftermiddagen med et gammelt afsnit af "venner". Hér kan det godt se ud som om at skærmen er blevet sandblæst, men det er altså signal og programkvaliteten der gør det. Den gamle billedrørsslave var mere taknemmelig hvis der var et halvskidt signal. Der er stor forskel på en SAS-liga kamp på kanal9 og 3+ og så til den billedkvalitet der er på en fodboldkamp på DR og TV2.
Forudsætningerne for signalet er forskellige fra sted til sted via parabol, antennelaug etc. etc. Men med en fladskærm er det nok bare noget man skal vende sig til. Samtidig er jeg gået fra en 32" til en 46, men med samme afstand til skærmen. Det betyder jo også en del da det jo kun er i 576i udsendelserne er. (de fleste)




Med hensyn til at presse prisen i et SONY center. Det kommer vist bare an på dit købmandskab. Det du får hos den ene eksedient, er ikke sikkert man får hos den anden. Men ja, det er muligt! Om ikke andet så få et vægbeslag eller udviddet forsikring med i købet. Ved godt der er 5 års garanti, men det gælder ikke hvis ungerne kommer til at stikke en Ben10 figur eller en Power Ranger gennem skærmen. Det gør forsikringen!
Af Duzze
#97092
Jeg har købt et 46 EX500 i dag hos SHG. Jeg var i SONY center odense først for og høre om han var til at handle med. Det stod til 11.000. Jeg har så (mener jeg selv) undersøgt markedet rimelig grundigt og vidste at SHG havde samme TV til knap 8.000. Jeg spurgte om han var til at handle med og forklarede ham mit kendskab til markedet. Han gik så lige op og regnede på det og gav en pris på 9.500 med 5 års garanti. Jeg takkede godt nok nej og kørte til Århus og hentede samme fjernsyn til ca. 8.200-8.300 inkl. benzin. Men de er altså til at handle med.

Med hensyn til kvaliteten. Jeg har ikke kunne finde en opsætning specifik til denne model, men satte det op efter samme som på mit SONY W5500 og synes det ser kanon ud. I HD er det i mine øjne perfekt til prisen. Jeg vil klart anbefale det. Det eneste minus for mit vedkommende er den lidt langsomme menu og kanalskift.
Af Klein87
#97095
Jeg prøvede at få prisen lidt ned i sony center idag og fik ham ned fra 6000,- til 5000,-.

Det er stadig omkring 500 kr dyrere men overbeviste mig selv om at det var for de 5 års garanti :p

Så jeg har lige sat mit 32ex500 op og sidder og ser nogle dvdfilm med drengene.

Har endnu ikke kalibreret det og det står bare helt perfekt!

:D
Af pipper
#97096
Hvis i går i EPG guiden får i så et lille billede frem af den kanal i er på, eller får i et ur istedet.

Jeg havde et billede i starten men nu er uret der :o
Af bjarnelund
#97113
Håber det er ok at skrive det her.. Er der nogen som ved om der her på flatpanels kommer en test af ex500.
Nogen som kan henvise til andre test af ex500

Mvh
Bjarne
Af FriisN
#97151
Har umiddelbart slet ikk kunne finde nogle test, hverken her eller via google... Men venter SPÆNDT og må meget gerne være snart!

Nogen af jer ejere, som har afprøvet afspilning af mkv-filer på jeres tv'er? Det skulle den jo eftersigende kunne klare også mkv-filer på over 4 GB? :D
Af Kozz
#97164
bjarnelund skrev:Håber det er ok at skrive det her.. Er der nogen som ved om der her på flatpanels kommer en test af ex500.
Nogen som kan henvise til andre test af ex500

Mvh
Bjarne
Jeg har et 40EX500 :)

Det er et godt tv. Men ved SD signaler, skal man ca. 3 meter væk, for at få "det rigtige" billede.

Gode "naturlige" farver.
God "smoothness" i panorering.
Rigtig god sort og efter min opfattelse, en god shadow detail.
Jeg ved ikke hvad det hedder på fagsprog, men billedet slører, ved hurtig panorering, som det gøres ved fodboldkampe. Men det er langt fra kritisk.
Lyden er brugbar til TV Avisen, men ikke til film. (mangler fylde og bund)
Rimelig nem menu, som dog er meeeget laaangsooom. (kan måske forbedres med kommende firmware?)
På mit tv, er der, hvis man kigger godt efter, en lille bitte smule backlight bleeding. Men det er ikke noget, som jeg ville fremhæve som et problem. Blot "en mindre perfekt ting", i et tv i det prisleje (forhåbenlig)
Så er der selvfølgelig det med betragtningsvinklerne. Det er jo LCD, så de vinkler er selvfølgelig begrænset.
HD signaler er MUMS 8) Sådan skulle al broadcasting se ud 8) 8)
Jeg kører digital YOUSEE. Det analoge signal, er ikke noget man skal bruge. Det er bare ikke interessant. Ikke godt nok. Glem den del..

For mig at se og set i lyset af prisen (6000,-) er et 40EX500, et kanon tv. Og det er også velegnet til gaming. Jeg har en Xbox 360 og har spillet en del på det nu, og jeg har ikke mødt nogen problemer.

Til prisen: :) :) :) :) :) ud af 6 :)

Med en hurtig menu, ville den sidste :) ankomme...
Af bjarnelund
#97455
Tak for den korte men informative gennemgang af ex500 fra Kozz.
Nej det er ikke mange test der er at finde - men det kommer vel..

Har også overvejet panasonic g20 - men den er dog ca 1k dyre.. men så har den også optagedelen

Svært at vælge i dag men alle de modeller og mærker

Bjarne
Af Kozz
#97463
bjarnelund skrev:Tak for den korte men informative gennemgang af ex500 fra Kozz.
Nej det er ikke mange test der er at finde - men det kommer vel..

Har også overvejet panasonic g20 - men den er dog ca 1k dyre.. men så har den også optagedelen

Svært at vælge i dag men alle de modeller og mærker

Bjarne
Jeg er næsten glad for, at jeg ikke går "for" meget i dybten, med disse "moderne" TV apparater og at jeg bor et sted i landet, hvor det fysiske udvalg ikke er så stort. For som du selv er inde på. Det er MEGET at vælge imellem :p

G20 siger du. Er det ikke plasma?
Jeg kan godt se, at plasma har sine fordele. Men det plasma JEG har fået demonstreret, var bestemt ikke godt. Hakkende billede. Helt vildt endda. Ikke at jeg tror at "sådan er plasma bare", jeg har bare ikke været heldig, med de fremvisninger JEG har fået..... Og så var der det, med alt det irriterende genskin i glasset.

Og så kan min hjerne opfatte "flimmeri". Og her snakker jeg om den gamle V10 (hed den ikke det?) Altså den gamle "billige" Pana plasma? Her synes jeg, at LCD, kan lave et mere "stationært/statisk" billede.

Dette er IKKE ment som en "køb LCD" anbefaling. Mine oplevelser med Plasma skærme, er langt fra optimale. Mine gamle har et Samsung plasma fra 2007, og det er det eneste plasma tv, som jeg har set i privaten, hos nogen... (og hold da op, det er et ringe tv :p :) )
Af xcardman
#97471
bjarnelund skrev:Tak for den korte men informative gennemgang af ex500 fra Kozz.
Nej det er ikke mange test der er at finde - men det kommer vel..

Har også overvejet panasonic g20 - men den er dog ca 1k dyre.. men så har den også optagedelen

Svært at vælge i dag men alle de modeller og mærker

Bjarne
vent til testen af ex500.

en bruger som selv har købt et tv, vil stort set altid sige køb det er hammer godt.
men en g20 og ex500 vil vise et meget forskelligt billede og det skal man være klar over. hvad man så synes selv er bedst er op til en selv.

men tror du bliver en smule klogere når du kan sammenligne testen af de to her på siden

en g20 er noget det bedste du kan få i rå billedekvalitet i øjeblikket.
om det så lige er dig er en anden ting
Af Rod1983
#97489
bjarnelund skrev:Håber det er ok at skrive det her.. Er der nogen som ved om der her på flatpanels kommer en test af ex500.
Nogen som kan henvise til andre test af ex500

Mvh
Bjarne
Hej Bjarne.

Her er et par mindre gode anmeldelser (som jeg nok ville tage med et gran salt):

http://www.trustedreviews.com/tvs/revie ... -LCD-TV/p1

http://www.whathifi.com/Review/Sony-KDL-40EX503/

Og en af de "seriøse" dog af EX400'eren, der er skridtet ned, men som jeg tror bære mange af de samme egenskaber som EX500'eren:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl ... 418346.htm

8)
Af bjarnelund
#97649
Tak til rod1983 for links til test. Ja de er både og - men ser jo ud til at være ok fjernsyn til prisen.

Ja det bliver fint med et test her på siden så man kan sammeligne de to.

Det med det rå og lidt anderledes billede på en pana g20 var netop min mening. Forklaring herpå er at jeg i stuen har en 46w5500 som jeg er rigtig godt tilfreds med. Da jeg skulle vælge den , var mit valg mellem panag10 eller sony w5500. Jeg valgte w5500 primært fordi jeg har 5x2 mtr vinduer lige foran fladskærmen og var bange for det genskind som dette kunne give i g10, samt at jeg via flere demoer syntes den hakkede vildt ved panoreringer. Derfor w5500.
Nu skal vi så have fladskærm i soveværelset og her kunne jeg godt tænke mig et plasma - for netop at se det andet type billede som et plasma jo giver, mere naturligt og mere dybde (mener nogle). Her i soveværelset har jeg ikke problemer med genskin fra vinduer og samtidig håber jeg at panoreringer er blevet beder på g20 end på g10 (nogen som måske kan be/afkræfte den påstand). Jeg får mit signal fra tagantenne og regner med at fortsætte med dette, så i g20 får jeg samtidig en optagefunktion...
Jeg har også kikket lidt philips 8404h...
Pyha hvorfor er det så svært at vælge....

Bjarne
Af Rod1983
#97667
jamen det var da så lidt :) .. :D Ja det er sgu svært at vælge :D. Mht. "hakken" som du nævner er der ingen problemer med på G20'eren. Overordnet set får du fantastisk meget tv for pengene i G20'eren. Du kan da evt. læse min brugeranmeldelse ;)

PS: Nu skal det også nævnes at G10'eren havde problemer med 24p afspilning, men dette blev dog rettet senere med en firmware update.
Af bjarnelund
#97691
Ja ikke nemt !:( Din brugeranmeldelse på g20 - hvor ligger den?.

Med hensyn til dlna og internet delen kan g20 "æde" mange formater (billed-lyd-musik) og vise det i en flot kvalitet. læste at den vist havde problemer med mp3 filer?
I stuen har jeg en ps3 og ps3 media server på min computer, denne løsning gør jo at jeg kan streame stort set alt i kanon kvalitet til mit sony i stuen - perfekt løsning syntes jeg da jeg redigerer lidt hjemmevideo og bare kan gemme det på computeren og meget overskueligt kan se det hele på fladskærmen i fuld HD - smart.

Bjarne
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7