Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ChrisJJ
#113886
Her kommer lige mine settings for min HDMI 1 indgang hvor min media center pc er sat til. Det er disse settings jeg burger til DVD og Blu-Ray afspilning.

Billedefunktion: Biograf
Baggrundslys: 6
Kontrast: 90
Lys: 40
Farvemætning: 60
Farvebalance: 0
Farvetemp: Neutral
Skarphed: 6
Støjreduktion: Fra
MPEG-støjreduktion: Fra
Motionflow: Standard
Film-tilstand: Auto 1

Avancerede indstillinger
Sort-korrigering: Fra
Avanc. kontrastforbedring: Lav
Gamma: -1
Auto light limiter:
Klar hid: Fra
Levende farver:

Hvidbalance
0 hele vejen ned
Af fmaagaard
#114142
ChrisJJ skrev:Her kommer lige mine settings for min HDMI 1 indgang hvor min media center pc er sat til. Det er disse settings jeg burger til DVD og Blu-Ray afspilning.

Billedefunktion: Biograf
Baggrundslys: 6
Kontrast: 90
Lys: 40
Farvemætning: 60
Farvebalance: 0
Farvetemp: Neutral
Skarphed: 6
Støjreduktion: Fra
MPEG-støjreduktion: Fra
Motionflow: Standard
Film-tilstand: Auto 1

Avancerede indstillinger
Sort-korrigering: Fra
Avanc. kontrastforbedring: Lav
Gamma: -1
Auto light limiter:
Klar hid: Fra
Levende farver:

Hvidbalance
0 hele vejen ned
Hvordag er så dine digitale & analog indstillinger.. har lige fået et 46EX500 og skal have det justeret..
Af ChrisJJ
#114148
Se på side 3 i den tråd (næsten nederst). Disse settings er for digital TV via Yousee.
Analog kanaler ser jeg ikke.
Af fmaagaard
#114176
ChrisJJ skrev:Se på side 3 i den tråd (næsten nederst). Disse settings er for digital TV via Yousee.
Analog kanaler ser jeg ikke.
Ok takker jeg er ikke så hård i det tekniske men jeg kan se en forskel på før og efter dine indstillinger.. :)
Af ChrisJJ
#114180
Så lidt. :)

Du skal blot huske på at det er "mine" indstillinger. Det betyder ikke nødvendig vis at andre syntes godt om dem. Håber bare de kan inspirerer.........

Har lagt mærke til at andre ynder at bruge varm (1 og 2) i Farvetemperatur, men jeg syntes det tager sig best ud med neutral. Man er bare nød til at prøve sig frem. På et eller andet tidspunkt finder man noget der passer ens øjne ;)
Af ChrisJJ
#114232
Nej, nej, nej!!!!! Fik sat en Blu-Ray (Book of Eli) på i går aftes. Slukkede alt lyset og var klar til den fede filmoplevelse.

Men ak! I de mørke scener der er i filmen kunne jeg pludselig se tydeligt backlight bleeding fra de to øverste hjørner strålende ned mod midten af skærmen.

Det er nu pakket same igen og venter på at blive returneret til Computersalg.dk hvor det er købt. De 14 dages returret udløber heldigvis først på fredag.

Nå men hvad så nu? Sony igen?

NEDEREN!!! !:(
Brugeravatar
Af KristofferA
#114235
Træls! Troede det var et mindre problem på ikke LED modellerne...
Af epo555
#114249
ChrisJJ skrev:Nej, nej, nej!!!!! Fik sat en Blu-Ray (Book of Eli) på i går aftes. Slukkede alt lyset og var klar til den fede filmoplevelse.

Men ak! I de mørke scener der er i filmen kunne jeg pludselig se tydeligt backlight bleeding fra de to øverste hjørner strålende ned mod midten af skærmen.

Det er nu pakket same igen og venter på at blive returneret til Computersalg.dk hvor det er købt. De 14 dages returret udløber heldigvis først på fredag.

Nå men hvad så nu? Sony igen?

NEDEREN!!! !:(
Er der andre der har lignende problemer? troede lige jeg endelig havde fundet en fornuftig fladskærm O-O
Af ChrisJJ
#114255
Ja, jeg er temmelig frustreret. Troede også lige at jeg havde fundet det fedeste TV :((

Jeg er helt på bar bund nu. Ved ikke om jeg skal kaste mig over endnu et EX500 og håbe på at det var en mandagsmodel eller prøve noget helt andet - men hvad??????
Senest rettet af ChrisJJ 13. sep 2010, 13:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af KristofferA
#114256
Har du prøvet Samsung 650 LCD?
Eller måske et Panasonic LCD? Et LG?
Af ChrisJJ
#114258
Jeg er åben for hvad som helst. Går seriøst og overvejer LG eller Samsung. Det skal blot være min. 52".
Af epo555
#114260
går stadig efter 46ex500, det er på tilbud denne uge i Bilka...burde slå til, har en formodning om det er lettere at komme og brokke sig hos dem ;)
Af ChrisJJ
#114273
Kan også være at jeg lige giver EX500 modellen en chance til. Kunne jo være en mandagsmodel. ;)
Af mlj
#114566
Har lige hentet et stk 46" EX500 i Bilka... fin tilbudspris!

Prøver at checke for backlight bleeding i aften. Lagde ikke mærke til noget igår hvor jeg så "The Dark Knight".

Valget stod mere eller mindre imellem EX500 og G20... og med alt den snak der har været om buzz fra G20 sprang jeg det over... og så Blue Ray via en gammel PS3 O_O
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7