Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rod1983
#99206
Hey folkens.

Jeg skal lige have opklaret noget. Er det muligt at tilslutte en harddisk og optage? :o :o

MVH
Af Holm86
#99434
enfen skrev:
Holm86 skrev:Min fætter har lige købt et 40EX501 og det har et ganske fint billede med godt sort niveau. dog syntes jeg std indstillingerne er ret mørke i det.

men når vi spiller FIFA på PS3 på det så trækker spillerene tit ret tydelige spor efter sig og det syntes jeg ikke er særligt fedt.
i loading skærmen inden kampen styrer man f.eks kun en enkelt spiller og når han løber henover græsset opstår der en masse fnidder nederst i billede. dette kan måske skyldes 100hz systemet?
Har i prøvet at deaktivere 100 Hz for at se, om der stadig er slør?

Det kunne tænkes, at det bliver elimineret ved aktivering af Game Mode.
Har prøvet at slå 100hz fra og det fjerner lidt af det fnidder der opstod ved græsset. Dog har det ikke fjernet sløret. Tror ikke han har prøvet at aktivere gaming mode det må jeg lige prøve at kigge på næste gang.
Af stranger007
#107707
Hey, jeg vil bage spørge om der er nogen der kender til en hjemmside, der kan hjælpe med at justere billedkvaliteten på ex500'eren?
Eller er der nogen der kan skrive indstillingerne?

Mvh
Af Stone6000
#112754
Jeg har købt et 37" EX500 til 4995,- hos Sony Center (inkl. 5 års garanti).
Jeg er tilfreds med både pris og billede.

Jeg sidder 4 meter fra tv'et og synes et 40" er for stort. Billedet bliver for opskaleret til at det er behageligt at kigge på, efter min mening. Derfor et 37" (jeg ville nok aller helst ha' haft et 35" hvis det kunne fås).

Jeg havde et Samsung LE37C650 før, og det fik man ondt i hovedet af at kigge på pga. hakkeri i billedet ved panorering og zoom. Alle justeringer for 100 Hz kunne ikke hjælpe på det. Men ved udsendelser som TV2 Nyhederne var billedet ekstremt flot på Samsung (også bedre end på Sony EX500), men Samsung'en er bare ikke god til dårlig kilde-materiale.

En ting jeg dog stadig synes er irriterende ved fladskærme er det slør som hænger efter hurtige bevægelser. Det har jeg set mig tosset på. Det var der intet af i gamle dage ved billedrørs-tv. Så selvom skærmene er blevet større, så synes jeg faktisk den overordnede tv-oplevelse er ringere end for 10-15 år siden! Ja det er hårde ord. Men mit Sony Super Trinitron billedrørs-tv var altså suverænt. Hakkeri osv. var total ukendt. Men derfor er et EX500 fint de næste par år, indtil der kommer tv-apparater på markedet som elliminerer børne-sygdommene ved fladskærme.

Et tip til kalibrering af et EX500:
Slå 'Light Sensor' fra.
Det gør man i opsætningsmenuen (Home) og Preferencer -> Eco menu.
Jeg har også slået 'Power Saving' fra.
Jeg har flere forslag til kalibrering hvis nogen skulle have brug for alternative muligheder. Men ellers er billedet bestemt hæderligt i Standard mode. Men SLÅ LIGHT SENSOR fra.

Når Samsung kan lave kanalskift på ½ sekund, så burde Sony også kunne! 1½ sekund på Sony'en er i overkanten. Men da jeg bruger Stofa Zaptor (og den har også 1½ sekund) så overlever jeg.

Men at der ingen brugervejledning er med i kassen til EX500 er for dårligt. Der er en opstartsmanual i papirform men resten af info ligger i en menu i selve tv-apparatet. Man kan dog downloade i-Manualen.
Af Minii
#112956
Ingen manual ? Det kan da kun være fordi, du har købt sådan et lille tv. Har selv et 55", og der er en kæmpe manual, som med de andre Sony tv'er jeg har haft.. Ikke noget jeg har brugt, men det ligger da indpakket :D

Sidder 2 menter fra mit.. 8)
Af Minii
#112957
Hvis du skal have et stort tv som virker, er det KDS 55/60/70 A2000. Sonys sidste backprojection. Ejedede selv et 55, indtil det blev ødelagt under reperation, i et Sony center.. VIrkelig flot, når det var det bedste tv, som var lavet. Det var FUll hd, og kunne ikke trække streger el. andet.
Af reaper24
#112971
prøv skift til film mode kaldet Vivid, samt sætte støjreduktion på.
Af Steen Bay
#112994
Stone6000 skrev: Jeg sidder 4 meter fra tv'et og synes et 40" er for stort. Billedet bliver for opskaleret til at det er behageligt at kigge på, efter min mening. Derfor et 37" (jeg ville nok aller helst ha' haft et 35" hvis det kunne fås).

En ting jeg dog stadig synes er irriterende ved fladskærme er det slør som hænger efter hurtige bevægelser. Det har jeg set mig tosset på. Det var der intet af i gamle dage ved billedrørs-tv. Så selvom skærmene er blevet større, så synes jeg faktisk den overordnede tv-oplevelse er ringere end for 10-15 år siden! Ja det er hårde ord. Men mit Sony Super Trinitron billedrørs-tv var altså suverænt. Hakkeri osv. var total ukendt. Men derfor er et EX500 fint de næste par år, indtil der kommer tv-apparater på markedet som elliminerer børne-sygdommene ved fladskærme.
Gengivelsen af bevægelse, det er så nok et af de områder hvor plasma teknologien har en 'medfødt' fordel i forhold til LCD. LCD TV med scanning backlight nærmer sig, men nok stadig intet som slår et godt billedrørs TV (OLED ser dog lovende ud). Jeg har stadig mit go'e gamle Sony Trinitron TV, og det har egentlig ingen hast med at skifte det ud, men når jeg gør, så vil jeg nok satse på et LCD-TV med scanning backlight, såsom f.eks. et LG LD750N.

Mht. sidde/betragtnings afstand, så er det jo åbenbart en ret individuel ting. Minii sidder 2 meter fra et 55" TV, og du foretrækker at sidde 4 meter fra et 37" TV. Selv ville jeg nok foretrække et 37-42" TV på ca. 3 meters afstand, som et kompromis, for i det mindste at få delvis glæde at den højere opløsning på HD kanaler.
Af ChrisJJ
#113458
I fredags hentede jeg mit nye 55" EX500 (B

Det er bare nice.... Har dog en ting der undre mig.

Jeg har en mediecenter pc (win 7). Der Blu-Ray drev i. Og nu til det underlige. På mit gamle LG LCD TV kunne jeg uden videre simde en BR film i drevet og så kørte det bare. Hvis ejg ville se en almindelig DVD derefter, så kørte det også bare.

Hvis jeg vil se BR film nu skal jeg ind på pc'en og skifte Hz til 24 for eller er der en svag hakken i billedet. Vil jeg derefter se en DVD skal jeg skifte Hz til 50, eller har jeg det samme problem der.

HVORFOR???!!!

Kunne vi ikke få nogle settings op at køre i denne tråd. Jeg poster mine egne senere.....
Brugeravatar
Af hans123
#113534
har også et 55ex500 på vej

Skulle lande i morgen

Vi må tage nogle skriverier om settings
Af ChrisJJ
#113551
Her er mine settings for tv kigning:

Billedefunktion: standard
Baggrundslys: 3
Kontrast: 90
Lys: 45
Farvemætning: 40
Farvebalance: 0
Farvetemperatur: Neutral
Skarphed: 5
Støjreduktion: Fra
MPEG-støjreduktion: Fra
Motionflow: Standard
Film-tilstand: Fra

Avancerede indstillinger
Sort-korrigering: Fra
Avancerede. Kontrastforbedring: fra
Gamma: 0
Auto light limiter: mellem
Klar hvid: lav
Levende farver: fra

Hvidbalance: 0 hele vejen ned.
Brugeravatar
Af hans123
#113686
har også fået mit 55ex500

Og hvor er der mange indstillinger

Har ikke skrevet dem ned endnu.....

Men er rimeligt tilfreds med billedet.

Mine indstillinger ligner dine.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7