Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Actionman
#96796
Jeg har nu haft mit Sony 46EX500 i knap en uge og jeg må siger at være ganske godt tilfreds, billedet står skarpt og godt dog kun hvis du ser det digitalt ellers skal du sidde mere en 3 meter væk ( jeg sidder 4)

Mht. farverne så måtte jeg indstille en del på det for at få et godt billed.

Lyden fra selve tv'et er selvfølgelig ikke det helt store men jeg kan godt leve med det indtil at jeg for købt et godt lyd/surround sound system.

Fjernbetjeningen er lidt stor men ellers super god mange gode "shortcuts" og så har den en lille fin finesse på bagsiden hvor der også er en tænd/sluk knap så du kan vænne den om så den ikke er så "grim" at se på og stadig kunne tænde og slukke dit tv

Internettet ( via kabel) fungere godt super nemt at sætte op og du kan hurtigt komme på youtube og en masse andre video tjenester.

Interfacet på selve tv menuen er ligsom på en PS3 super nemt og brugervenligt,

Gaming med PS3 fungere uden problemer intet lag overhovedet


Det største minus ved dette tv er helt klart at det tager ca 1.5 sek at skifte kanal.

Min konklusion er at det er et super tv til prisen hvis man sidder 3+ helst 4+ m fra skærmen (ved
ikke om det hjælper med digitalt tv box) og kan leve med en lidt lang reaktions tid.

Jeg Elsker
Prisen (online 8.000) i butikker 11.000
Brugervenlighed
Billedest kvalitet ( fra 4 meters afstand)

Jeg Hader
langsom reaktions tid.

hvis I har nogle spørgsmål så kom bare med dem :D
Senest rettet af Actionman 14. apr 2010, 18:55, rettet i alt 1 gang.
Af Novatic
#96801
Er der problemer med clouding? Og hvordan er sort niveauet?
Af Neck
#96802
Jeg står med valget mellem et Samsung 40B6050 og et Sony 40EX500, og var derfor i Fona idag og kigge lidt, og synes at billedet på EX500 var lidt grumset, især ved stærke farver, hvorimod B6050 lod til at have et lidt mere glat billede. Er det noget du har bemærket ved EX500?

Og forresten, kan du sige om EX500 har noget audio output stik til tilslutning af pc-højtalere?
#96803
Actionman skrev:dog kun hvis du sidder mere en 3 meter væk ( jeg sidder 4) men ved ikke om det er pga dårligt signal fra kabel tv stikket.
Kvaliteten på et digitalt TV-signal afhænger ikke af signalstyrken. Hvis signalet er for svagt, så vil det ikke resultere i et mindre skarpt billede, men derimod i pixelfejl eller udfald af hele billedet.
Af Actionman
#96804
Novatic : jeg har ikke oplevet noget Clouding, og sort niveauet er ok,

Neck: Fona har indstillet deres EX500 modeller på en F***ed up måde, var også i fona hvor jeg tænkte "hmm det ser ikke så godt ud" og så var jeg i tyskland i påske ferien og se på det, hvor det stod meget bedre, men ja det er lidt grumset når du sidder tæt på, men hvis du sidder ca 4 m fra kan du ikke se "grumset" og billedet står efter min mening godt

der er et headphone stik men ellers ved jeg ikke helt om den har det ( må indrømme at audio input/output ikke er min spidskompetence)
Af Actionman
#96806
UPDATE !!!
Jeg fandt ud af at jeg så det på analogt signal, når jeg ser det på digitalt er der ikke noget grums og billedet er fårholdsvist skarpt også selvom man sidder tæt på !!
(jeg synes ivertfald jeg kan se forskel)

Tak Yakken det var din besked der fik mig til at tænke på om jeg så digitalt eller analogt :P
Af Novatic
#96810
Hahaha, sorry, den klassiske "mit signal er dårligt - hovsa det var analogt - nu er den digital og meget bedre" bliver aldrig kedelig :D

Oplever desværre selv smerten ved analog - sidder pt. med en 26" Samsung fra 06, der ikke kan tage dvb c... virkelig, virkelig uskarpt og grimt, så kan bare ikke vente med at få en ny skærm, og ved at Sony som regel har god kvalitet, så lurer på enten HX700/EX700/EX500... ved sidstnævnte er der jo næsten 3000kr. at spare, så hvis der reelt set bare er tale om 200hz fordel ved HX700, og Edge LED ved EX700 fra EX500, er det jo klart man vil spare de penge.
Af Actionman
#96812
hehe nej det gør den ikke. :P

tror ikke der er mange andre forskelle på HX/EX700 og 500 end dem du nævner, udover designet som er lidt anderledes.
Af strøjer
#96855
Har lige købt et 40" sony EX500 for kæresten.. Fedt tv syntes jeg og så til 6999!
Efter at have skruet lidt på knapperne er det i den grad alle pengene værd..!
God brugervenlighed og smarte funktioner, -når man har fundet dem ;)
Eneste minus er den dræbende ventetid ved kanalskift!?
Af Buffas
#96906
Jeg kan kun tilslutte mig Actionmans indlæg. Er selv lige blevet den, føler jeg, heldige ejer af et EX500 i 46".
Det med 1,5 sekund responstid på remoten, vænner du dig til. Især fordi jeg kun bruger TV Guiden og ikke zapper, så er der ingen problemer.
Billedet er i min "Hr. Danmark" øjne skide godt. Sort er sku sort.

Med hensyn til Neck kan jeg kun sige:
Hold dig fra Samsung B6050 hvis du ser sport. 100Hz er simpelthen for dårligt i forhold til SONY. Personligt kan jeg ikke hvis billedet slæber eller hakker. Kender et par stykker der har et, og de er lidt misundelige på mit EX-billede og dens formået med 100Hz

Havde egentlig besluttet mig for en HX700 grundet design og så 200Hz. Ikke fordi jeg kunne se forskel på billedet, men mere fordi at det kunne være fedt med det design. Sælgeren i Sony bvutikken frarådede mig HX700 eller andre med Monolithic design hvis jeg havde kraftigt lysindfald i stuen, og det har jeg.

Jeg har på intet tidspunkt fortrudt at jeg i stedet valgte Ex500, og så sparede jeg jo også lige 4000.- i forhold til de Kr. 8.000.- jeg gav i Sony butikken i Aalborg.
Af pipper
#96907
Buffas skrev:Jeg kan kun tilslutte mig Actionmans indlæg. Er selv lige blevet den, føler jeg, heldige ejer af et EX500 i 46".
Det med 1,5 sekund responstid på remoten, vænner du dig til. Især fordi jeg kun bruger TV Guiden og ikke zapper, så er der ingen problemer.
Billedet er i min "Hr. Danmark" øjne skide godt. Sort er sku sort.

Med hensyn til Neck kan jeg kun sige:
Hold dig fra Samsung B6050 hvis du ser sport. 100Hz er simpelthen for dårligt i forhold til SONY. Personligt kan jeg ikke hvis billedet slæber eller hakker. Kender et par stykker der har et, og de er lidt misundelige på mit EX-billede og dens formået med 100Hz

Havde egentlig besluttet mig for en HX700 grundet design og så 200Hz. Ikke fordi jeg kunne se forskel på billedet, men mere fordi at det kunne være fedt med det design. Sælgeren i Sony bvutikken frarådede mig HX700 eller andre med Monolithic design hvis jeg havde kraftigt lysindfald i stuen, og det har jeg.

Jeg har på intet tidspunkt fortrudt at jeg i stedet valgte Ex500, og så sparede jeg jo også lige 4000.- i forhold til de Kr. 8.000.- jeg gav i Sony butikken i Aalborg.
Er de 8000 kr normal prisen for et 46".

Du skriver at billedet er det samme som på HX700.
Det syntes jeg nu ikke helt stemmer overens med det
jeg har set. Billedet er lidt skarpere på HX700 end
EX500 IMO.
Jeg tror alligevel også at jeg vælger EX500 fremfor
HX700 da den som du skriver har rigtig meget genskin.

mvh
Af Novatic
#96924
Buffas skrev:Jeg kan kun tilslutte mig Actionmans indlæg. Er selv lige blevet den, føler jeg, heldige ejer af et EX500 i 46".
Det med 1,5 sekund responstid på remoten, vænner du dig til. Især fordi jeg kun bruger TV Guiden og ikke zapper, så er der ingen problemer.
Billedet er i min "Hr. Danmark" øjne skide godt. Sort er sku sort.

Med hensyn til Neck kan jeg kun sige:
Hold dig fra Samsung B6050 hvis du ser sport. 100Hz er simpelthen for dårligt i forhold til SONY. Personligt kan jeg ikke hvis billedet slæber eller hakker. Kender et par stykker der har et, og de er lidt misundelige på mit EX-billede og dens formået med 100Hz

Havde egentlig besluttet mig for en HX700 grundet design og så 200Hz. Ikke fordi jeg kunne se forskel på billedet, men mere fordi at det kunne være fedt med det design. Sælgeren i Sony bvutikken frarådede mig HX700 eller andre med Monolithic design hvis jeg havde kraftigt lysindfald i stuen, og det har jeg.

Jeg har på intet tidspunkt fortrudt at jeg i stedet valgte Ex500, og så sparede jeg jo også lige 4000.- i forhold til de Kr. 8.000.- jeg gav i Sony butikken i Aalborg.
Godt med mere input.

Gider ikke bruge 3000kr. mere på HX700, hvis der reelt set kun er design og 200hz forskel, samt et smule skarpere billed (ifølge nogle).

At 100hz fungerer godt lyder også lovende, da jeg helst skal nyde VM bedst muligt :D - også derfor Sony er i kikkerten, da de iflg. alle skulle være i toppen med deres 100/200hz systemer.

Har du prøvet gaming? Og hvad med støj og clouding?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7