Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af waverider
#8761
Så har jag mottagit min Dell 2407WFP för ett par dagar sedan. Direkt när man pakker upp den märker man hur utroligt stor den är! Og när stativet är påsatt, blir den også uhyggeligt läkker :) Skärmen är meget välbygget, mest i plast, men stativets centrala del är i nåen aluminiumlignende material. Knapparna på skärmen är ganska stora og robusta. Men nok nu om skärmens utseende. :)

Vad synes jag om skärmens prestanda då? Farverne till att börja med, är rigtigt gode, og intensiva. Höjer man lysstyrken også blir resultatet med farverne ännu bedre, jag har mitt lys på 100% og farverne blir då ännu mer levande. Då skärmen är meget lysstark (450 cd/m2) kan den måske bli för lysstark, man får pröve sig fram.
Farverne är dog ikke perfekta, man kan godt ane en viss banding på skärmen, men det är ikke kritisk på något sätt. Min skärm har versionen A02. Sammanfattningsvis vad gälder lys o farver så ska jag tillägga att jag ikke kan se nåen backlight bleeding alls.

Till spil är skärmen tillsträcklig till alla sorter av spil i min mening. Jag har testat allt från bilspil, og sportspil till hurtige FPS-spil og jag synes att skärmen är meget hurtig. Man kan bara ane meget små spor av slör eller ghosting. Og bara i vissa situationer. Skärmen är også meget hurtig när det gälder Input lag, jag synes att skärmen reagerar direkt när man bruger musen eller tastaturen. Måske är där en meget liten forsinkelse alltså meget meget litt input lag, men det är helt uden betydelse i min mening. Jag hade dessutom köret en 17" CRT i tre uger innan jag fick denna skärmen så jag synes att 2407WFP är en hurtig skärm.

Skärmen är meget skarp i 1920x1200 oplösningen! Har bara testat hur billeden blir med DVI ingangen, men selv kommer jag ikke till att bruge VGA:n, det har ju varit lite snak om bandingen på skärmen att man måske ska bruge VGA istedet för att reducere banding, men det synes jag ikke man behöver göre, för skärpan, og farverne är utroligt gode med DVI ingangen.
Därimod rekommenderar jag ikke att man kör skärmen i nån annan oplösning fordi det blir ikke ett perfekt resultat. Har testet att köre i 1280x1024 hittils og jag synes ikke det blir meget dårligt, men det blir en märkbar kompression enda. Man kan ikke heller köre med "black bars", uden bara med full billede, åtminstone på DVI.

Så allt som allt är jag meget tilfreds med Dell 2407WFP. :) För att summera: Positivt: *God lysstyrke *Gode farver *Hurtig responstid *99% fri från "Input lag" *Knivskarp billede *Estetiskt tilltalande *Välbyggd *HDCP-kompatibel *Full med diverse anslutningsmuligheter // Negativt: *Ingen mulighet att indstille 4:3 med "black bars". *En smule banding

Håber nu bara min dansk är tillsträcklig :p
Senest rettet af waverider 12. sep 2006, 02:54, rettet i alt 1 gang.
Af FlipFlop
#8767
2407 er for lysstærk imo og farverne er specielt dårlige når lysstyrken er skruet ned.
Af waverider
#8775
Selv kan jag godt lige att ha lyset höjt uppskruvet men det är ju individuellt vad vi liger eller klarer :)

Men jag synes personligen ikke att farverne er speciellt dårliga med lav lysstyrke. Visst blir de sämre men de blir ikke sämre än på andra LCD skärmar.
Af waverider
#8848
Ingen som har kommentarer om min brugeranmeldelse? :) Min dansk är väl för dårlig :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#8854
Der er ingen problemer med sproget :) Hvis du stadig har din 17" CRT skærm kan du jo prøve at køre vores inputlag-test og se hvor meget difference der er på dit system.

Vi har fået lov at teste et eksemplar af 2407WFP skærmen her på siden, så der kommer snart en officiel anmeldelse også.
Af waverider
#8883
yakken skrev:Der er ingen problemer med sproget :) Hvis du stadig har din 17" CRT skærm kan du jo prøve at køre vores inputlag-test og se hvor meget difference der er på dit system.
Men det kräver väl en digitalkamera også? Det har jag dessvärre ikke :(( Men kan man ikke se med blotta ögat hur hurtigt det går på båda skärmarna uden digitalkamera?

Vi har fået lov at teste et eksemplar af 2407WFP skærmen her på siden, så der kommer snart en officiel anmeldelse også.
Det ser jag fram imod :) Jag synes det är en virkligt god skärm, med mange gode og få dårliga punkter.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#8890
Du kan godt "mærke" inputlag hvis du f.eks. spiller et fps-spil der kræver hurtige bevægelser, men du kan ikke se på inputlagtesten uden at have et kamera.

Det var mest af alt for at få et tal på hvor meget skærmen er bagefter en CRT skærm idet hverken Rasmus eller jeg har en CRT monitor stående længere, som kan bruges som reference.