Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af webleader.dk
#8743
Som tak for den viden jeg har fået ved at læse de forsk. tråde her på sitet, vil jeg hermed bidrage med mine erfaringer vedr. køb af fladskærm.

Jeg har flere gange været ved at "nøjes med", da jeg simpelthen ikke troede at det var muligt at finde noget der kombinerede pris/kvalitet og brugervenlighed i et tv. Det lykkedes nu endeligt at finde et kompromis - læs historien her...

Jeg har testet en del fladskærme i den sidste tid herunder 1. stk. 32" lcd Samsung (dynamisk kontrastbras - skruer hele tiden op/ned for kontrasten for at optimere billedet), 3. stk. Medion 32" (Aldi model alle med pixel fejl, men med surveren brugervenlighed - lev. tilbage pga. pixelfejlen), Philips 26" lcd (for lille), Thomson 42" plasma (for lav opløsning og ringe brugervenlighed), Pioner 42" plasma (super billede men ringe brugervenlighed sammenlignet med Medion og meget dyrt) samt Toshiba 32" lcd som dog har et knivskarpt fastbillede, men ringe TTV og kanalskifte.

Jeg er endt med et Medion som leverer et super tv til en meget fair pris med en brugervenlighed som ligger i absolut top, herunder 2 tv-tunere, 2100 siders TTV, PiP samt HURTIGT kanalskifte.

Billedet står rigtigt godt - især med selector og dvd og har en udmærket gengivelse af de vanskelige sorte nuancer. Tv'et kan selv registrere den bedste visning (4:3, 16:9, zoom osv.) på meget overbevisende vis, mindst ligeså godt som bla. Samsung. Jeg vil alt i alt beskrive det som et super brugervenligt tv, hvor der virkelig er tænkt på at det ikke blot skal levere et godt billede, men også fungere godt i dagligt brug. Jeg har pt. ikke set en lign. brugervenlighed på andre tv - hvilket undrer mig meget, så tv producenter!!! - hvor svært kan det være???

Jeg håber herved at give Medion MD 31842 mine bedste anbefalinger, her er et tv der ikke giver søvnløse nætter over hverken pris, udseende, brugervenlighed og billedkvalitet. Dog skal det nævnes, at Medions nye 32" lcd (6.999,- Merlin), overraskende nok ikke har samme software, og virker til sammenligning slet ikke så hurtig ved kanalskift som Medion MD 31842 og Aldi-modelen - så se dig godt for...

Obs! Importøren har i øvrigt fortalt mig, at det er Samsung der leverer panelet til Medion MD 31842.
Af nonameDK
#8766
nej hvor er jeg glad for at se din ros til MD31842

Jeg har selvbestilt et ved geco.dk til levering i næste uge og er meget spændt på hvorden det hele ser ud.

I vejledningen på geco.dk til ovenstående tv står der følgende er med i pakken:

Strømkabel(Hvorfor dog det?)
Antennekabel
Scartkabel
Scart Adaptor
YUV til 15-pin D-Sub adaptor
15-pin D-Sub kabel

Var ovenstående tilbehør med til dit???
Af webleader.dk
#8788
Ja, det beskrevet tilbehør medfølger samt en ultra cool fjernbetjening med blåt lys ved brug. Held og lykke med dit tv.
Af mainleif
#8819
Hejsa. Hvor har i afprøvet/set TV'et før i bestilte?

Jeg bor i Hillerød
Af nonameDK
#8830
mainleif skrev:Hejsa. Hvor har i afprøvet/set TV'et før i bestilte?

Jeg bor i Hillerød
Jeg ved ikke hvor langt allerød ligger for dig. Men der kan du se det ved www.geco.dk

Er ikke sikker men mener de har et ved el giganten eller computercity også. Dvs det har de i Odense. Men regner med det er fælles landet rundt.
Af webleader.dk
#8859
Skærmen kan så vidt vides kun ses hos geco.dk i Danmark!
Af nonameDK
#9210
Jeg har nu også været ejeren af ovenstående tv i snart 2 uger og må sige det er alle pengene værd.

Blev meget overrasket da jeg satte "The clalibrator6,1" i og afspillede de 3 filmsekvenser der virkelig satte det på en prøve. Jo de blev afspillet bedre på mit CRT men konen kunne ikke se der var noget galt. Kunne dog selv se at det ligesom hakkede afsted (Ikke meget) og det blev vist via HDMI i 1080i. Alt i alt er jeg positiv overrasket over dette TV da jeg ikke forventede det helt vilde. Det kunne jo være meget sjovt at flatpanels to dette lowend tv og testede det tror måske resultat ville være overraskende.

Eneste minius er lidt dårlige højtallere. Men konen er tilfreds alligevel så det må jo være godt nok ;-)
Af bagwell
#9359
Nogen der ved om man kan se dette tv i Århus området ???
Af SJ
#9557
:p
Senest rettet af SJ 2. jan 2009, 19:41, rettet i alt 1 gang.
Af nonameDK
#9648
når vi ser tv er det fra små 3m til 4,5m målt fra fladskærmen til position i sofaen. HeHe.. Alm DVD via HDMI kan du sidde helt tæt på skærmen og det ser bare godt ud det hele.

Ovenstående er bare mine personlige mening/holdning/synspunkt OSV.
Af Verndroid
#9679
Hvor bliver flatpanels test af dette TV af? O-O