Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rolfiboy
#89062
Lovede lige Rasmus at oprette en brugeranmeldelse med mine erfaringer med dette TV:)

En af mine venner har købt 46" versionen af LE705s og har haft nogle dage til at se bluray film og fjernsyn via yousee IPTV og så også haft en bærbar sluttet til over HDMI.

Prøvede at indstille tvet efter Rasmus Indstillinger her i reviewet og bag efter se Troy på bluray i et mørkt lokale(med og uden 100hz), og må sige det er nok det bedste jeg har set på et LCD TV indtil videre, konstrasten og shadow detail er virkelig god for et LCD TV og farverne er også temmelig præcise og flotte specielt i denne prisklasse og vil tro den sagtens kan konkurerer med de fleste plasma skærme.

Skærmen kan godt reflektere lyset lidt, hvis man feks. har en kraftig lampe i baggrunden, men så slemt er det heller ikke, det er slet ikke så slemt som på mange nye LCD tv jeg har set.

Digital TV er også ganske flot og synes det klarer det ganske pænt, og 100Hz systemet er ret godt implemeteret, det virker uden at fremkalde nogle synderligt synlige fejl som ellers har set på andre LCD TV, men ellers synes jeg også det hånterer bevægelser i billedet fint uden 100Hz systemet.

Satte en bærbar til over HDMI og det virkede upåklageligt man skal bare huske at slå 100Hz systemet fra, så har skærmen ikke noget mærkbart delay. Prøvede og se om jeg kunne fremprovokerer slør men det er meget minimalt hvad der egentligt er af synligt slør og den klarer også den opgave ganske pænt, den kan sagtens bruges til feks. at spille hurtige spil.

Jeg er blevet overbevist om at dette er skærmen jeg skal investerer i(har ellers også haft meget kig på LGs og Samsungs TV i samme prisklasse), den har et meget lavt strømforbrug og producerer et ganske flot billede til prisen, desuden har jeg også tiltænkt den at bruge delvist til monitor til mediacenter og spille computer hvilket er en opgave den også klarer godt.

Link til Flatpanels test: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1260970012
Af xcardman
#89070
super

har netop anbefalet den model til en igår og håber han modtager den på fredag.

er ellers til plasma, men da det skal står tændt rigtig meget. Så er det en lidt dyr løsning. Samt jeg ikke synes samsung eller sony lige yder den bedste billedekvalitet i den prisklasse.

glæder mig til at se den med egne øjne.
Af pallandsen
#89510
Må jeg spørge om hvor I har købt dette tv og til hvor meget? Kan man se det i nogen butikker på sjælland?

Design er jo subjektivt - men hvordan synes I design og byggekvalitet virker? Er det fx piano lakeret plast som de 90% andre skærme på markedet? (er lidt træt af der findes så få tv med mat sort design)3

Tak på forhånd - det er fedt at få nogle erfaringsinput
Af Rolfiboy
#89511
http://www.lydogbilledshoppen.dk/group.asp?group=100

Medhensyn til design går jeg ikke så meget op i det, går mere op i selve billedkvaliteten samt effektivitet osv. Derfor må jeg indrømme jeg ikke rigtigt kan huske det med sikkerhed, men kan da lige give en tilbagemelding når jeg har set det igen forhåbentlig her i weekenden:) Mener nu det var piano agtigt, men ellers meget standart design. synes ikke det var grimt men det er jo smag og behag.
Af xcardman
#89605
Så fik jeg leget lidt med sharp 705S og kan faktisk ikke skrive så meget.
det har Rolfiboy allerede gjort, med en fin beskrivelse.

design er en smagssag, men synes alså ikke den er hverken bedre eller dåligere end andre 90% af alle skærme som er en sort ramme.
glæder mig til en skærm i mit køkken og stue som i total recall, det skal nok komme en dag.

Jeg vil sætte den op imod sony w5500 og samsung 7070, netop to skærme som jeg selv har kigget en del på.
har set masser af skærme, men man kan ikke bedømme et billede i en butik. Nogen kan, men det kan jeg ikke på nogen måde.
synes bestemt en sharp 705s er en bedre skærm på mange områder

Rasmus og Rolfiboy har ramt plet og og hvis man gerne vil med på en grønne bølge og stadig opnår et rigtig godt og fornuftigt billede
så købe en en sharp 705S, en klar anbefaling fra mig også.

en overset skærm desværre.
Brugeravatar
Af phn2
#90612
Den har ikke ethernet, vel?

mvh. Per.