Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af koenigs
#87933
truehorses skrev:De 4 jeg kender der har købt X10Y på tilbud i Giganten
i sidste uge også for 4 kilo, kan først hente det nu her på fredag....
(århus og aalborg)

Så alle de der tror de imorgen kan hente et....tror desværre de løber ind i samme historie...

Modellen skal åbenbart udryddes nu fra lagerhylderne...
Det er ikke så skidt endda at hjælpe dem med at fjerne de gamle modeller.

De sidste 4 TV jeg har haft, var modeller på vej til at udgå, som blev solgt til 1/2 pris. Dejligt.
Af Lyset
#87934
Så er det bestilt et styks X10Y hos CineMagic... Så er det bare at vente, og så kommer det forhåbentlig tirsdag.

Min konklusion var, at 4493 hos CineMagic, og så har man det forhåbentlig tirsdag, var bedre end at skulle tage til EG-butikken, og så blive skrevet op til et. Herefter skulle jeg alligevel betale for levering, så CineMagic blev valget.

Tak for anmeldelsen koenigs, må sige at det hjalp mig meget på vej :)
Brugeravatar
Af koenigs
#87937
Jeg håber du bliver tilfreds.

Det der gør forskellen for mig, er de meget naturlige farver og den gode kontrast og shadow detail.
Af AlfaRomeo
#87945
Jeg kan ikke huske det her med sikkerhed, måske er der nogen der kan bekræfte det, men blev x10y'eren ikke sat på tilbud til 4444 kr. eller noget lignende sidste sommer i elgiganten?

Jeg mener det var tilfældet.. og hvis modellen kom på markedet sidste forår, til maj, mon så ikke prisen for den nye kommende x20'er lander på de samme 4500 kr til sommer.
Det kan jo være en rar tanke for dem som ikke når at få deres til 4000 kr. næste uge :)

Man kunne godt tro, at de to fjernsyn ville udvikle sig nogenlunde ens prismæssigt når de nu ligner hinanden så meget ind og udvendigt.
Af BrianH
#87954
AlfaRomeo skrev:Jeg kan ikke huske det her med sikkerhed, måske er der nogen der kan bekræfte det, men blev x10y'eren ikke sat på tilbud til 4444 kr. eller noget lignende sidste sommer i elgiganten?

Jeg mener det var tilfældet.. og hvis modellen kom på markedet sidste forår, til maj, mon så ikke prisen for den nye kommende x20'er lander på de samme 4500 kr til sommer.
Det kan jo være en rar tanke for dem som ikke når at få deres til 4000 kr. næste uge :)

Man kunne godt tro, at de to fjernsyn ville udvikle sig nogenlunde ens prismæssigt når de nu ligner hinanden så meget ind og udvendigt.
Den første tid, vil butikkerne (måske tvunget) sælge de nye tv til Panasonics vejledende priser, men efter det tror jeg også de nye modeller kommer ned i samme niveau som dem de afløser - sådan har det jo været hver gang og med al elektronik
Af Lyset
#88238
koenigs

Jeg håber du bliver tilfreds.

Det der gør forskellen for mig, er de meget naturlige farver og den gode kontrast og shadow detail.
Så er TVet kommet, og har set på det siden i går aftes. Er meget meget tilfreds, og syntes det er utroligt hvad man kan få for lidt over 4000kr. Det eneste der skuffer en lille smule, og her snakker vi meget lidt, er HD-visningen. Det afholder mig dog ikke fra at skulle have YouSee Plus. Spørgsmålet er også, om det kan betale sig at skifte min Philips DVD-afspiller, med indbygget harddisk, ud og købe en Blue-Ray?
Brugeravatar
Af koenigs
#88241
Netop HD visningen er rigtig god på x10y. Så det undrer mig at du skriver det. Men hvis det er DR HD du har set, er kvaliteten svingende fra udsendelse til udsendelse.

Blu-ray er i øvrigt i en helt anden klasse end DR HD, grunden lavere kompression og dobbelt så høj opløsning.
Af Lyset
#88245
Det er lige netop DR HD jeg har set. Den eneste kanal jeg indtil videre har i HD. Så jeg ser frem til at få YouSee Plus :)

Så en Blu-Ray er klart pengene værd? I forhold til min Philips DVD-afspiller? Hvor meget forskel vil jeg være i stand til at se på 3 meters afstand?
Brugeravatar
Af koenigs
#88249
Jeg sidder på knap 3 meters afstand, og jeg gider næsten ikke engang at se DVD mere, da Blu Ray er så meget bedre.

Men det er jo også individuelt, for nogen kan alligevel ikke se godt nok til at se forskel.
Af Lyset
#88254
He he... så kan jeg jo godt se at jeg bliver nødt til at anskaffe mig en Blu-Ray :)

Får man meget mere for pengene ved at købe en dedikeret Blu-Ray afspiller, f.eks. en Panasonic til omkring 1200kr. i stedet for at købe en PS3?
Brugeravatar
Af koenigs
#88257
En PS3 støjer en smule og så skal du måske også tilkøbe en fjernbetjening for at gøre betjeningen lettere. Ellers er det det samme.

Omvendt kan du bruge en PS3 til så mange andre ting også.
Af Lyset
#88259
Men kvalitets- og billedemæssigt burder der ikke være forskel på en PS3 og en Panasonic eller en Philips?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#88262
Når det kommer til BluRay så er der meget meget lidt forskel på de forskellige afspillere. Selv mellem en afspiller til 800 kr. og en til 10.000 kr.