Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af steadi
#91369
Ja, så godt at den hed 1024*720 ift. 1024*768.

Men det bliver vist så en sådan model der skal stå og oplyse mit værelse:)

Er der nogen der ved hvordan Wupti.com sender en så stor pakke? Er det noget man skal være hjemme for at modtage?

Edit:
Glem Wupti, X10Y er netop blevet midlertidigt udsolgt, så jeg finder vist et andet sted så.


Så har jeg bestilt, endte hos Cinemagic.dk.

37" til 4195,-.

Jeg skal nok lige skrive lidt om det, når det engang ankommer.
Af Niemi
#91541
God anmeldelse.

Hvor får Elgiganten deres TV'er fra, er de parallelimporteret? Jer der har købt jeres X10 i Elgiganten, kan i fx få dansk Panasonic support med pickup på adressen?

Noget nyt om lagerstatus i Elgiganten? Der er grøn lagerstatus på hjemmesiden i alle de butikker jeg har tjekket, men det skal man åbenbart ikke tage for gode varer?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#91545
Panasonic yder ikke pick-up service på deres produkter, selvom det er dansk. Det er kun Panasonic-Center der giver dig ekstra service.
Af Niemi
#91557
Får man så 'Panasonic-Center ekstra service' ved køb hos Elgiganten?

Med andre ord, vil man ved at købe andre (dyrere) steder få service af en art man ikke vil få hos Elgiganten?
Af steadi
#91604
Vil lige spæde til med mine to cent omkring erfaringerne med mit TX-P37X10Y.

Jeg fik det ind af døren lidt i 10 og her er mine erfaringer indtil nu.

Det skal siges, at jeg gav 4195,- hos Cinemagic.dk og valgte 37" istedet for 42", da det ellers ville blive for stort. Selv 37" føles virkeligt kæmpe på mit værelse, hvis jeg kan tillade mig at sige det:)

Men nu til sagen.

Som Koenigs også skriver, så er emballagen nem og lige til at hitte ud af. Jeg måtte dog have lidt hjælp til at sætte tv'et på plads på soklen.

Installationen af DVB-T kanaler går også nemt, når man altså lige har fundet ud af, at der skal et antennestik i tv'et før den kan finde noget:)

Og da tv'et så kom til live blev jeg voldsomt glædeligt overrasket, ikke kun over alle de nye gratis kanaler, men også over billedet.
Selv på TV3, som jeg modtager analogt er billedet langt bedre end jeg havde regnet med.. De digitale kanaler står bedre og giver ret flot billede. DR HD har kun sendt langrend siden jeg fik tv'et, men selv det ser ret godt ud:)
Jeg ser dog frem til fx So Ein Ding i aften og diverse film!

Har også afspillet en enkelt 1080p trailer og også der blev jeg glædeligt overrasket. Virkelig god billedkvalitet.

Lyden har jeg intet at udsætte på, den lyder helt fin og kan sagtens spille musik og alm. tv uden at der sker noget. Jeg har dog tidligere fået at vide, at jeg ser tv med MEGET lav lyd:)

Xbox'en har også kort været i sving, dejlig at gå fra 24" til 37" gaming tommer!
Kunne ikke rigtigt se nogen forsinkelse, men kunne på den anden side heller ikke lige finde ud af at slå 100hz fra for at se forskellen...


Jeg synes dog umiddelbart det virker som om, at EPG'en giver lidt, meget lidt, retention når man bare bladrer rundt imellem programmer. Her tænker jeg primært på tiderne der altid står samme sted i oversigten.

Jeg skifter dog kanal ca. hvert femte minut, så det bør ikke give problemer.


Alt i alt er jeg virkeligt glædeligt overrasket. Jeg havde godt læst mig til, at der var virkelig meget kvalitet for pengene i denne model, men jeg havde aldrig forestillet mig helt så meget kvalitet for pengene.

Som førstegangs plasmakøber kan jeg ikke andet end at være tilfreds indtil videre.



Har dog nogle få spørgsmål:
- Er der nogen der lige kan forklare mig hvordan jeg slår 100hz fra og til?
- Hvor lang tid bør man maks holde samme kanal i de første 200 timer - 5 min, 30 min, 120 min?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#91610
steadi skrev:Har dog nogle få spørgsmål:
- Er der nogen der lige kan forklare mig hvordan jeg slår 100hz fra og til?
- Hvor lang tid bør man maks holde samme kanal i de første 200 timer - 5 min, 30 min, 120 min?
Du skal IKKE slå 100 Hz fra. Du tænker på 100 Hz systemer, som dem der bruges på LCD-skærme, men det er ikke det samme som bruges på dit plasma-TV. De 100 Hz bruges for at forhindre skærmen i at blinke, ligesom du nok har set på CRT-skærme i sin tid. Her indførte man også 100 Hz for at få et roligere billede. Skærmen bruger IKKE frame-interpolation, som eks. LCD-skærme med 100 Hz gør, så det skal IKKE slås fra.

På X10 kan du sagtens vise samme kanal i adskillige timer uden permanent fastbrænding, men skulle du være bekymret så skift en gang i timen. Under normale omstændigheder, så vil du dog opleve at alle kanaler viser noget i løbet af en time, som ikke har et kanallogo - såsom reklamer. Og så ordner det jo sig selv.
Af steadi
#91612
Yakken -> Tak for forklaringen med de 100hz. Jeg tænkte nemlig i baner der omhandlede langsommere input pga. 100hz:)


Jeg troede egentlig, at der var tale om meget mindre tidsperioder som man maksimalt kunne lade tv'et stå på. Men der blev jeg så glædeligt overrasket:)


Jeg kan som en side-note informere om, at tv'et selv laver grå sider hvis man tvinger tv'et til at vise 4:3 format.
Som jeg forstår det, så forhindrer det lidt bedre at der sker retention.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#91614
Ja, grå er jo det mindste af to onder (sort eller hvid), da det belaster plasma'en med ca. halv styrke kontra ingen/fuld ved sort/hvid. De familiemedlemmer og kolleger, som jeg allerede har fået prakket et X10 på har ikke oplevet retention eller burn-in selvom de ikke tager nogen hensyn til deres brugsmønster.
Brugeravatar
Af koenigs
#92075
steadi skrev:Yakken -> Tak for forklaringen med de 100hz. Jeg tænkte nemlig i baner der omhandlede langsommere input pga. 100hz:)


Jeg troede egentlig, at der var tale om meget mindre tidsperioder som man maksimalt kunne lade tv'et stå på. Men der blev jeg så glædeligt overrasket:)


Jeg kan som en side-note informere om, at tv'et selv laver grå sider hvis man tvinger tv'et til at vise 4:3 format.
Som jeg forstår det, så forhindrer det lidt bedre at der sker retention.
Jeg kører selv med min med sorte bjælker i siderne, og det har ikke givet anledning til problemer med retention. Men heldigvis er der jo heller ikke mange udsendelser i 4:3 efterhånden.
Brugeravatar
Af joenson
#97414
Jeg har haft mit X10Y siden starten af december '09 og ungerne spiller Wii og ser RIGTIG MEGET 'Ramasjang' på det og der er ikke antydning af noget som helst der kunne minde om uregelmæssigheder i billedet.
Alt-i-alt er det bare et fabelagtigt TV til prisen.
Dog skal det siges at når vi er på nettet med Wii'en, er skriften noget gnidret, men mon ikke det kan rettes med et 'component-kabel' istedet for det medfølgende 'composit-kabel'..?! ;)

Jeg kan kun give mine varmeste anbefalinger til dette vidunderlige stykke elektronik. Var selv varm på LG's PQ3000, men fravalgte det da prisen var den samme som Panasonic og der var mange udsagn i flere fora vedr. burn-in og retention på LG'en

Køb X 10 Y mens du stadig kan - du vil ikke fortryde det..! :)