Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sharders
#87204
Så har mit 42" G10E hængt på min væg i en uge og jeg kan knytte flg. kommentarer:

Sjov detalje:
Første gang jeg tændte skærmen skulle jeg vælge ophængningssted:
Butik/hjemme... Jeg valgte hjemme. Tænk hvis man valgte butik og ikke fik mulighed for at omgøre sit valg...Pumpede farver for evigt.

Billedkvalitet:
Overall: Smukke billeder, dyb sort og naturlige farver. Udskiftede et LCD-TV med denne plasmaskærm og... Der er ingen going back. Billederne er bare så meget smukkere og farverne så meget mere naturlige.
Analog: Bløde, lidt udflydende billeder.
DVB-C: Klar forbedring over analog. Knivskarpe billeder generelt på DR1,2 og HD, samt TV2 Nyheder og TV3+ NFL. Det er pludselig tydeligt hvor meget datamængden betyder for billedkvaliteten.
Blu Ray: Fantastisk kvalitet. Håndterer 1080p24p perfekt. Har opdateret til fw1213 og oplever ingen problemer med hakkende panorering. Har netop set Master and Commander. Wow... Hidtil uset detaljerigdom.

Blæserstøj:
Dette bekymrede mig. Jeg har en YouSee Plus boks som er ved at drive mig til vanvid. Den blæser hele tiden, både på boksen og på HD'en med en normo->højfrekvent lyd som f..... kan høres helt ud på badeværelset.
Jeg er blevet positivt overrasket. I tyste passager eller hvis TV'et mutes og kone og børn er helt stille, kan blæserne høres som en lavfrekvent susen i baggrunden. Men for det første skal der være helt stille, og for det andet har lyden en karakter som lynhurtigt ignoreres.

Design:
Who cares. Det er væsentligt smukkere end alle 2007/08 modeller, og er dermed en stor forbedring ift. mit gamle Toshiba 32" LCD-TV.

Pris:
Jeg gav 7000 inkl levering. Strålende handel.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#87207
Jeg har flyttet dit indlæg til emnet "brugeranmeldelser", så det ikke bliver væk i den store mængde af nye indlæg. Disse erfaringer med Tv er guld værd for andre brugere. :)
Dit emne kan dog stadig også ses i kategorien "TV".
Af S.G
#87491
Jeg er en af dem der ikke kunne leve med blæserstøjen.
Så havde mit i 10 dage så blev det solgt og skiftet ud med et ps8000 :)

Jeg vil nævne de ting jeg savner på ps8000´eren i forhold til g10´eren.

- Hurtig kanalskifte
- Hurtigere respons på fjernbetjening (fra man trykker til den reelt starter med at skifte kanal går der 0,3 sekunder) derudover tager selve kanalskiftet noget længere tid end på panaen.
- Det lidt bedre sortniveau

Ingen grund til at nævne hvor jeg synes 8000´eren er bedre, da det jo ikke er de ttråden omhandler :)
Af bjarne.hansen
#87648
Jeg kan bekræfte S.G.'s oplevelser.
Jeg har haft min G10'er i lidt over en måned.
Kommer fra en Samsung 32", 3 år gammel.

Jeg er dog stadig træt af blæserstøjen, som fornemmes som en susen, når der ikke lige er noget action på skærmen. Gæsterne kan også høre den.
Men billedet er helt i top på de digitale kanaler, lidt udflydende på de analoge. Der synes jeg mit gamle LCD var bedre til analogt.

Lyden blev bedre da jeg hængte fjernsynet op på væggen, men er egentlig ikke noget problem, da G10'eren er koblet til et Panasonic Homebiocenter, hvor G10'eren automatisk tænder Homebio'en, og sender lyden igennem her.


Næste gang vælger jeg ikke plasma pga. blæserstøjen.
Pris kr. 6666 ved Fleggaard.
Af ramfred
#87681
Jeg har nu haft mit G10 hængt op på væggen i en uge og jeg er mere end tilfreds :), jeg syntes ikke blæserstøjen er noget jeg ligger mærke til overhovedet, heller ikke da jeg slukkede for lyden syntes jeg det var slemt :).

derudover syntes jeg billedet er rigtig godt også når den viser SD tv, men nu kommer jeg også fra et philiphs med billedrør ;)

Jeg gav 7000kr i et panaconic center :)
Af sharders
#92375
Så er jeg tilbage med 8 ugers erfaring og det er ikke alt godt...

Først det gode:
Billederne er fantastiske! Der er en klarhed og dybde over billederne som jeg ikke har oplevet før.
Lyden er også en stor forbedring i forhold til mit gamle 32" Toshiba. Jeg har faktisk ikke benyttet mit HiFi setup særlig ofte siden jeg fik mit nye TV. Ikke at jeg ikke kan høre forskel på TV'ets indbyggede højttalere kontra mine Dali'er - det kan jeg sagtens! Blot er lyden nu så tilstrækkelig god, at TV Avisens værter ikke længere behøver at ledes ud gennem anlægget.

Så det dårlige:
Efter 4-6 uger begyndte der at komme transformatorstøj...Av av av... Der er tale om en medio->højfrekvent summen som uden problemer kan høres/føles på op til 4m afstand. Lyden korrellerer med billedets lysintensitet. Altså, mørkere og mere grå billeder er stille mens lysere billeder summer hørbart. Dette medfører flere ting:
1) Man kan ikke abstrahere fra lyden. Så er den der! så er den væk... så er den der! så er den væk... osv. Det er som når ens børn leger med vol. knappen på anlægget, frygteligt.
2) Man får et kraftigt incitament til at dæmpe farverne, dæmpe lyset og aktivere ECO-mode (som yderligere dæmper farver og lys...). Kort sagt, man forringer billedkvaliteten for at slippe for lyden.. Frygteligt.

Ovenstående har faktisk gjort at jeg vil af med min skærm igen. Det er muligt at den er defekt hvorfor jeg har kontaktet wupti.com, som straks - i modstrid med købeloven - sagde at jeg skulle kontakte Panasonic. Så langt så godt. Er den imidlertid ikke defekt må jeg konstatere at pengene er spildt. Øv øv.
:(

NB. Blæserstøjen generer fortsat ikke. Den er lavfrekvent og har mest karakter af en konstant susen.
Af thomsenkbh
#92428
jeg vil godt rose jer ejere som lader os andre få indblik i jeres oplevelser med TVét - det er virkelig brugbart!! :)
Fx: Jeg har fundet ud af at jeg åbenbart er lidt mere følsom overfor brum, sus og støj end gennemsnittet så på baggrund af jeres erfaringer så ved jeg ihvertfald at jeg skal have hovedet helt op i en G10 (og g20) for at tjekke niveauet af mislyde inden jeg så meget som overvejer et køb. Uden jeres og andres kommentarer om blæsere mm havde jeg nok ikke fået overvejet dette aspekt.
Af pipper
#92429
sharders skrev:Så er jeg tilbage med 8 ugers erfaring og det er ikke alt godt...

Først det gode:
Billederne er fantastiske! Der er en klarhed og dybde over billederne som jeg ikke har oplevet før.
Lyden er også en stor forbedring i forhold til mit gamle 32" Toshiba. Jeg har faktisk ikke benyttet mit HiFi setup særlig ofte siden jeg fik mit nye TV. Ikke at jeg ikke kan høre forskel på TV'ets indbyggede højttalere kontra mine Dali'er - det kan jeg sagtens! Blot er lyden nu så tilstrækkelig god, at TV Avisens værter ikke længere behøver at ledes ud gennem anlægget.

Så det dårlige:
Efter 4-6 uger begyndte der at komme transformatorstøj...Av av av... Der er tale om en medio->højfrekvent summen som uden problemer kan høres/føles på op til 4m afstand. Lyden korrellerer med billedets lysintensitet. Altså, mørkere og mere grå billeder er stille mens lysere billeder summer hørbart. Dette medfører flere ting:
1) Man kan ikke abstrahere fra lyden. Så er den der! så er den væk... så er den der! så er den væk... osv. Det er som når ens børn leger med vol. knappen på anlægget, frygteligt.
2) Man får et kraftigt incitament til at dæmpe farverne, dæmpe lyset og aktivere ECO-mode (som yderligere dæmper farver og lys...). Kort sagt, man forringer billedkvaliteten for at slippe for lyden.. Frygteligt.

Ovenstående har faktisk gjort at jeg vil af med min skærm igen. Det er muligt at den er defekt hvorfor jeg har kontaktet wupti.com, som straks - i modstrid med købeloven - sagde at jeg skulle kontakte Panasonic. Så langt så godt. Er den imidlertid ikke defekt må jeg konstatere at pengene er spildt. Øv øv.
:(

NB. Blæserstøjen generer fortsat ikke. Den er lavfrekvent og har mest karakter af en konstant susen.
Flotte kommentarer.
Det er jo svært at sige om dit tv er defekt.
Mit eget PX70 summer også. Har lige igen været ude og
se på G20'eren igen. Den summer også af h....... til.
Dette har den så gjort fra ny. Det jeg syntes er mærkeligt ved dit tv, er at den summen ikke altid har været der. Så måske er dit tv defekt. Men som jeg skriver - så summer plasma tv.
Af Sticky
#94266
sharders skrev:Så er jeg tilbage med 8 ugers erfaring og det er ikke alt godt...

Først det gode:
Billederne er fantastiske! Der er en klarhed og dybde over billederne som jeg ikke har oplevet før.
Lyden er også en stor forbedring i forhold til mit gamle 32" Toshiba. Jeg har faktisk ikke benyttet mit HiFi setup særlig ofte siden jeg fik mit nye TV. Ikke at jeg ikke kan høre forskel på TV'ets indbyggede højttalere kontra mine Dali'er - det kan jeg sagtens! Blot er lyden nu så tilstrækkelig god, at TV Avisens værter ikke længere behøver at ledes ud gennem anlægget.

Så det dårlige:
Efter 4-6 uger begyndte der at komme transformatorstøj...Av av av... Der er tale om en medio->højfrekvent summen som uden problemer kan høres/føles på op til 4m afstand. Lyden korrellerer med billedets lysintensitet. Altså, mørkere og mere grå billeder er stille mens lysere billeder summer hørbart. Dette medfører flere ting:
1) Man kan ikke abstrahere fra lyden. Så er den der! så er den væk... så er den der! så er den væk... osv. Det er som når ens børn leger med vol. knappen på anlægget, frygteligt.
2) Man får et kraftigt incitament til at dæmpe farverne, dæmpe lyset og aktivere ECO-mode (som yderligere dæmper farver og lys...). Kort sagt, man forringer billedkvaliteten for at slippe for lyden.. Frygteligt.

Ovenstående har faktisk gjort at jeg vil af med min skærm igen. Det er muligt at den er defekt hvorfor jeg har kontaktet wupti.com, som straks - i modstrid med købeloven - sagde at jeg skulle kontakte Panasonic. Så langt så godt. Er den imidlertid ikke defekt må jeg konstatere at pengene er spildt. Øv øv.
:(

NB. Blæserstøjen generer fortsat ikke. Den er lavfrekvent og har mest karakter af en konstant susen.
Jeg tror desværre ikke dit tv er defekt, jeg har selv lige benyttet mig af returretten på et Panasonic G15, som også udledte en højfrekvent lyd og desuden "blinkede" skærmen i sær ved lyse scener.

Jeg tror det er et af minusserne ved den gode billedkvalitet på plasmaerne :(

Mvh Kasper
Af meldyr
#94332
Jeg har også haft mit G10 hængende på væggen i nu 5 måneder. Jeg er svært tilfreds. Blæserstøjen generer mig ikke, og en sådan støj generer mig ellers normalt. Især larmende pc'er kan drive mig til vanvid. Jeg har konstateret en svag summen, når jeg står helt tæt på skærmen, men slet ikke fra sofaen, der står 3 meter væk. Hvis der er opstået en støj, som ikke var der fra starten, ville jeg klart klage. Producenterne ved udmærket godt, at en vis procentdel af deres produkter har fejl. De kalkulerer med, at ikke alle klager eller returnerer varerne.

Mht. lyden fra de indbyggede højttalere, så kan jeg slet ikke accpetere den. Jeg forstår simpelthen ikke, at folk, der forelsker sig i det fede billede kan leve med den elendige dåselyd, der kommer ud af bunden.

Mvh.
meldyr