Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af moo
#106907
hej.

Har læst jeres forskellige indlæg herinde og kan se I ved sku hvad I snakker om. DET GØR JEG ABSOLUT IKKE.
Derfor har jeg brug for hjælp.

Har et samsung tv LE46C575J1SXXE mener det er 5-serien (står der på manualen).
Har indkøbt en samsung soundbar (HT-WS1).
Har fulgt manualen til punkt og prikke, men det vil stadig ikke fungere.
Tænker om TV'et ikke er kompitibelt med soundbaren?
Af OleErnst
#131517
Hej,
selv om det er en gammel tråd synes jeg lige, at jeg ville tilføje mine erfaringer med denne soundbar.

Jeg har et Samsung UE40B6050 og ville gerne have lidt mere lyd, så jeg købte en HT-WS1G efter have læst diverse anmeldelser på nettet.

Lyden er synes jeg er meget god, bassen er lidt for dyb, og jeg har ikke fået sat en skum-prop i sub-wooferen som flere forslår. Men det er jeg sikker på at jeg får gjort før eller siden.

Jeg bruger ikke lyden TV'et mere, men kun lyden fra soundbaren. Dvs. at TV'et står kun til ekstern højtaler, og det fungere upåklageligt. Jeg får ingen fejl-meddelelse på skærmen som tidligere beskrevet i denne tråd, så det må Samsung have fikset i en firmware opdatering i mellemtiden.

Jeg bruger slet ikke den medfølgende fjernbetjening, men kun TV's fjernbetjening.
Soundbaren har de tre valgmuligheder, "cinema", "news" og "music", men generelt synes jeg kun at de forringer lyden ved at smide mere bas på (cinema) eller fjerne bassen fuldstændigt (news). "Music" er da ok, men ikke noget jeg får brug for tit. Da jeg har fjernet batterierne fra den medfølgende fjernbetjening kan jeg ikke skife indstillingen via den hvis jeg ville, men med et fingertryk kan man skifte dette på selve soundbaren - hvis behovet da skulle komme.

Jeg bruger en TV-skinne, så når TV-slukker ryger strømmen til soundbar og subwoofer, og når jeg tænder starter det hele problemfrit op igen. Jeg har testet den og det er helt rigtigt at når soundbaren kører uden om TV-skinnen, så er der en frygtelig hvid diode når den er på standby, men det klarer TV-skinnen.

Min subwoofer står cirka 1 meter fra TV'et og jeg har ikke oplevet at den mister signalet. Hvis der er en blæser i subwooferen så har jeg ikke hørt den.

Når den er tændt er den én lille rød diode til højre på soundbaren og når man skruer op og ned kommer den en 1-10 små hvide diode til venstre som slukkes når man er færdig med skrue op eller ned.

Mht. design er den perfekt - den er omkring en centimeter bredere end min 40" og selv om min skærm har en rødlig nuance og jeg kun kunne få soundbaren med en grålig nuance i glasset så kan det ikke ses til hverdag. Man lægger simpelthen ikke mærke til det.

Der ud over kan jeg nævne at jeg bruger Samsungs slim line beslag, og sammen med soundbaren ser det meget flot ud. Forsiden af skærmen og soundbaren flugter fint hvor forsiden sidder 45-50 mm fra væggen. Det eneste der er et lille problem er at mit antennekabel er ligt tykt nok, så det har lidt svært ved at gå bag om beslaget til soundbaren, men det går. En fremtidsplan er at gemme alle kabler i gipsvæggen og føre dem ud i bunden af væggen, så det eneste der kan ses er TV'et og soundbaren - og ingen kabler eller kabelskinner. Når dette sker, vil jeg gerne dele et par billeder.

Så generelt kun positive tilbagemeldinger herfra - ville kun anbefale andre at købe den.

[img]http://oi56.tinypic.com/e9f0xu.jpg[/img][/img]