Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Pengzi
#794
Som I kan læse af min anmeldelse, har jeg været meget tilfreds med mit køb af Dell 2405FPW. For et par dage siden begyndte jeg dog at kunne høre en konstant lav-frekvens støj, som er meget generende, da den samtidig "vibrerer". Støjen "slukkes" så snart jeg slukker skærmen, eller hvis der ikke sendes video-signalet til den. Jeg har prøvet med forskellige opstillinger, bl.a. ved at sætte min gummi musmåtte under skærmensfod for at dæmpe evt. resonans fra skrivebordet eller andre genstande, men det har ikke hjulpet. Jeg har siden talt med Dell's tekniske support, som mener at det er normalt, da skærmen arbejder med nogle interne elektriske spændinger.

Jeg vil meget gerne få en tilbagemelding fra jer, som har fået jeres 2405FPW (eller i forvejen har en), om jeres gør det samme, inden jeg kontakter Dell igen.
Af Davids
#797
Jeg har ikke selv skærmen - men har tidligere læst folk brokke sig over den summende lyd, som den udsender. Det skulle desværre være helt generelt for alle skærmene - men samtidig noget, som det ikke er særligt mange der bliver generet af.

Her er et eksempel på en tråd om det:

http://www.hardforum.com/showthread.php ... pw+whining
I dont think a replacement will solve this problem since I feel that *all* 2405 monitors have this high pitched sound. maybe the ambient noise in your room drowns it out or maybe you arent sensitive to it, but it is there. just look at all the posts in the dell forums about people complaining about it. its sort of like the people who claim there is no blurring/smearing when playing fps games. all LCDs display some smearing/blurring, its just that some people are not sensitive to it at all.
Det er selvfølgelig kun en mands mening, men det ser desværre ud til, at han har ret.
Brugeravatar
Af Pengzi
#1513
Slutning af historien...

Så var der kommet en ny 2405FPW fra Dell - men ak, desværre er den zummende støj der stadig. Det er faktisk ret underligt at den kommer kun hvis man benytter skærmens D-sub eller DVI indgang (indstilling). Støjen kan høres selv når der ikke er tilsluttet en computer til den.

Jeg har nu besluttet at beholde skærmen.

Min erfaring med denne historie var at:
- Dell's teknisk- og kundesupport er upåklagelig. Grunden til at skærmen først er kommet nu var min egen travlhed/sløvhed. Dog kan det være en god ide at man er lidt stædig, når man ringer til Dell's support. Det er også en god ide at bede dem om at ringe tilbage, da det ellers kan være et tidsrøveri, fordi man skal først igennem 2-3 kodevalg og derefter vente optil 15 min før der bliver svaret fra den anden ende.

- Dell's 2405 er ret ensrettet (udefra de to som jeg har afprøvet). Jeg frygtede nemlig at den nye på nogenmåde bliver væsentlig dårligere end den tidlige; men det var heldigvis ikke tilfældet. Backlight var jævnt og der var ingen dødpixels eller lignende.

Så bortset fra at den zummer lidt, når omgivelsen er forholdsvis still, er den stadig en god skærm efter min mening.
Af radagast
#2087
Skulle du selv betale for transport frem/tilbage ?

Jeg var også temmelig lun på denne skærm, men syntes ikke det lød specielt tillokkende pga summe-lyden. Lav pris vs summelyd ... aner man en fælde :-)

Så vidt jeg husker debatten fra dengang (på andre sites), var der en hel del folk, der fik nye skærme som ikke summede. Det var noget med en bestemt lodning i forskellige metaller eller noget andet tilsvarende - så der er altså forskel på dem.

mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2088
Så længe der er tale om en reklamation plejer Dell at tage fragten på deres kappe - det er kun hvis du vil returnere et produkt og have pengene retur de normalvis tager et enormt gebyr.

Mht. prisen så ER Dell jo efterhånden et lavprisprodukt og med det i baghovedet får man en del monitor for sine penge. Dermed ikke sagt at en Eizo eller en Lacie skærm ikke kan have samme defekt, men sandsynligheden er nok lidt mindre.