Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af POS
#78507
Jeg var en af dem, der tog imod det gode tilbud fra Samsung på udstillingen ”Electro Days” i Odense og købte et Samsung PS50B855. ”Samsung-manden” lovede at alle problemer med denne model var løst og at jeg ville modtage en sprit ny opdateret skærm. Efter at jeg modtog skærmen og hængte den op, har jeg adskillige gange trykket på MUTE knappen og sat øret helt hen til skærmen – helt stille, ikke en lyd.

Alle mine tre indgange har jeg sat op efter Rasmus Larsens anvisninger, men jeg kan ikke på nogen af indgangene finde menu punkterne :
Auto Light Limiter, Klar hvid og Levende farver ???

På antenne indgangen har jeg tilsluttet min gamle TV2 antenne. Efter kanalscanning fandt den 54 digitale kanaler og (selvfølgelig) 0 analoge. Med det nye software, har jeg slettet alle betalings kanalerne, der ikke gav noget billede og ændret nummerrækkefølgen på de resterende – 9 stk. (ingen favorit liste). Så nu kan jeg bruge tasterne 1 til 9 eller piletasterne og få den kanal jeg forventede – tak Samsung !
Billede ?? - Flot - imponerende !!!!!

På HDMI-3 indgangen har jeg tilsluttet mit fibernet (Energi Midt) TV-box (Motorola). På denne indgang kan jeg aktivere funktionen ”Skærmtilpasning”. Den er ikke ”highlightet” på antenne indgangen, der har jeg valgt ”16:9”. Når jeg – med samme kanal på skærmen – skifter mellem de to indgange, er der kun en tids forskel og en størrelses forskel. Antenne indgangen laver nærmest en zoom på ca. 1 til 2 cm. I forhold til TV-box’en. Billedkvaliteten er den samme – überragend !!!!
Mit næste projekt vil helt sikkert være, at opsige mit abonnement ved Energi Midt og spare de næsten 300 kr. pr. måned – ca. 4 år så har skærmen tjent sig selv hjem igen. Samtidig undgår jeg den ekstra fjernbetjening de svenske, norske, tyske, spanske og franske kanaler.

På HDMI-4 indgangen har jeg tilsluttet min nye Samsung BD-P3600 blu-ray – med nyt software. Jeg har selvfølgelig været ude og investere i nogle nye film, for at se hvad den kunne. Billedkvaliteten var selvfølgelig som forventet – sk… flot Egon.

Mit gamle SONY Trinitron fjernsyn, havde jeg tænkt mig, skulle sættes op i soveværelset. Jeg var ude og investere i en MPEG-4 box. Da konen så, at der var to fjernbetjeninger, lagde hun straks an til et højt skrig. Jeg for straks ned og byttede box’en til et Philips 37PFL5604. Den første dag stod skærmen i stuen under 855’eren. Jeg prøvede at få Philips’en til at give et billede der lignede 855’eren, ved at ændre på alle mulige parametre. Men som Rasmus Larsen og hans 9704 – så kan det ikke lade sig gøre. Slutresultatet blev dog mere end acceptabelt – så OK.

Nu kan far her, få sin fodbold og bloddryppende krimier i fred, medens konen ser ”Vild med dans” ……. en glad mand.
Af xcardman
#78513
tillykke med den.

ja en lcd og et top plasma giver ikke samme billede.
tror heller ikke de kommer til det.
dertil er teknologierne alt for forskellige.
Af Mons
#78514
Tillykke med din fine skærm!!

Lyder til Samsung har løst "støjproblemet" - rigtig godt at høre, da det jo ellers er en rigtig lækker skærm :)
Af kskruger
#78519
Ja tillykke med din nye skærm, godt at høre at det er muligt, at få en 850/855 som er helt tavs. Min sige lidt, men heldigvis ikke så meget, at man normalt ikke lægger mærke til det.
Af bleze
#78526
Kan du slå Cinema Smooth funktionen til ved Blu-ray? Altså 96 hz (4 * 24 hz)?
Og i så fald påvirker den brightness totalt?
Af kskruger
#78528
Cinema Smooth funktionen er stadige ikke muligt, selvom jeg har lagt den seneste firmware på mit tv. Så jeg tror ikke Samsung, har fået løst problemet endnu.
Af POS
#78542
Menu punktet "Film" står til "fra" og er ikke highlightet. D.v.s. at jeg kan ikke sætte den til "Cinema Smooth".
Af POS
#78550
Rettelse !!!

Da jeg kiggede før, var min BD-spiller slukket. Nu har jeg tændt den og sat BBC filmen "Vores Planet" i. Herefter bliver menu punktet "Film" highlightet, og jeg kan aktiverer "Cinema Smooth". - sådan Samsung.
Jeg har ikke haft tid til at se om det giver nogen visuel forskel. Jeg var også ualmindeligt godt tilfreds før.
Af bleze
#78583
POS, jeg er mere interesseret i om TV'et skruer ca 10% op for brightness når Cinema Smooth er aktiveret eller om de har fixet funktionen.
Må prøve at opdatere mit TV og lege selv...
Af POS
#78591
bleze, du har ret !!!!

Når BD-spilleren er slukket, er parametrene følgende :
Tilstand : Film
Cellelys : 6
Kontrast : 95
Lysstyrke : 50
Skarphed :0
Når BD-spilleren er tændt, er parametrene følgende :
Tilstand : BD Wise
Cellelys : 7
Kontrast : 100
Lysstyrke : 45
Skarphed :50

Samsung, hvad er det for noget ????

Jeg mener ellers, at jeg et eller andet sted - her eller hos Recorder, har læst en menu liste over de ting, der var blevet ændret med det nye software, hvor Cinema Smooth var et af punkterne, sammer med "DK-kanaler", "TV2" tekster osv.

:o :o :o
Af POS
#78596
Tilføjelse !!!

Jeg kan se, at når man blot tænder BD-spilleren, så står FILM til "Fra". Når man lægger en skive i, så skifter den til "Auto2", og Cinema Smooth er ikke highlightet. Når BD-spilleren starter med noget 1080p 24fs materiale, så bliver Cinama Smooth highlightet og du kan vælge det. Den husker det ikke fra sidst.

Jeg kan også se at "Farve" er skiftet fra "Varm1" til "Normal.

Det er som om at BD-spilleren lever sit eget liv og styrer 100% hvad og hvordan tingene skal vises på skærmen.

Parameteren "Tilstand" ændres fra "Film" til "BD Wise" ????
Af POS
#78603
Nu har jeg fundet det :

samsungDK skrev :

Den danske software Har følgende ændringer.

DLNA String modefied
Add Denmark Edit Ch' num function
Factory data
Czech language error
Cinema Smooth
[Ziggo] Subtitles
CAM OSD Russian ERROR
Sarnoff MMCO stream video
TV2 Subtitler
Af bleze
#78605
Kan man ikke opdatere software uden at skulle bruge USB stick? Fordi mit TV hænger så tæt på væggen at man ikke kan få en finger bag. Så skal man have det ned hver gang?
Af POS
#78609
Den BD-spiller jeg købte, der fulgte en trådløs adaptor med. Jeg bruger den ikke, da min skærm er hængt op med det originale Samsung beslag. Så jeg vipper bare skærmer lidt ud og sætter USB sticken i. Nede ved fodlisten - under skærmen - har jeg et ledigt Ethernet stik, som jeg har planer om at bruge på et senere tidspunkt.

Jeg kender ikke andre måder at få softwaren ind på, end ved USB stick, trådløs adaptor eller Ethernet kabel.