Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af oliverdb
#7306
Så har jeg haft min syncmaster i en to uger og jeg må sige at jeg er imponeret.

Jeg er selvfølgelig gået fra en elendig 17 tommers CRT skærm til denne 20 tommers kvalitets widescreen, så det kan jo næsten kun gå fremad.

Skærmen syntes enorm når man først sidder foran den. Den syntes ikke særlig stor da den kom ud af kassen, men bare vent.


Opsætningen forgik uden problemer og jeg har ikke haft brug for at efterjusterer.

Det største problem med en widescreen er at udnytte den. De fleste af mine spil understøtter ikke engang den høje opløsning og jeg bliver nød til a bruge en der er lavere (og ikke widescreen proportional). Jeg har læst mig til at dette skulle give problemer men jeg kan simpelthen ikke se det?

Jeg har simpelthen forelsket mig i denne suveræne skærm og glæder mig til flatpanels fremtidigige anmeldelse som jo nok er mindre farvet end min


Oliver
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#7315
Hvis du har mulighed for at skrive lidt mere om skærmen, vil det være rart. Forsøg f.eks. at bruge vores testværktøj til at tjekke om baggrundsbelysningen er homogen (dette skal gøres i et helt mørkt rum med en sort farve over hele skærmen).

Et par kommentarer omkring hvilke muligheder skærmen tilbyder mht. skalering til 4:3 formater (sorte bjælker i siderne) og hvordan den opfører sig i spil, vil også være rart.

Vores test kan findes her: http://www.flatpanels.dk/monitortest_dk.php

Tillykke med købet.