Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JLyng
#74503
Jeg er ikke grafiker, men jeg er nok det man kalder en kritisk bruger forstået på den måde at jeg sagtens kan se forskel på de billige skærme og så en kvalitets skærm.

Jeg synes at Dell skærmen er god til prisen. Jeg kan godt lide farverne på denne skærm. Farverne er hverken svage eller pang farver, men lige tilpas efter min smag. I det hele taget er jeg godt tilfreds med billedkvaliteten efter at have benyttet testprogrammet som flatpanels linker til, til at indstille skærmen efter.

Den fod der følger med til at stille skærmen på er af en god kvalitet. Man kan nemt indstille skærmen i højden og nemt dreje den til siderne. Desuden er der et hul i holderen så man kan få kablerne af vejen. Faktisk kan jeg slet ikke se kablerne når jeg sidder foran skærmen.

Alt i alt er jeg godt tilfreds med denne skærm.
Af gah
#74512
Jeg kobler mig lige på da jeg selv overvejer denne skærm.
I udenlandske test har jeg læst følgende som jeg håber at du/flatpanels evt. kan svare på.
1. tekst står en smule uskarpt, skulle have noget med skærmteknologien at gøre. Er dette et problem?
2. den brummer/summer når der skrues ned for baggrundsbelysningen.
Larmer din?
3. den bliver meget varm ved alm. brug. Bliver din meget varm?

4. der er ikke 1 til 1 pixelmapping, hvad det så betyder.

M.v.h.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#74521
gah skrev:Jeg kobler mig lige på da jeg selv overvejer denne skærm.
I udenlandske test har jeg læst følgende som jeg håber at du/flatpanels evt. kan svare på.
1. tekst står en smule uskarpt, skulle have noget med skærmteknologien at gøre. Er dette et problem?
2. den brummer/summer når der skrues ned for baggrundsbelysningen.
Larmer din?
3. den bliver meget varm ved alm. brug. Bliver din meget varm?

4. der er ikke 1 til 1 pixelmapping, hvad det så betyder.

M.v.h.
Jeg kan tage dem for det eksemplar af 2209WA jeg havde stående i forbindelse med testen.

1. Det fænomen som folk omtaler skyldes coatingen - altså overfladebehandlingen på LCD panelet. At tekst ligefrem er uskarpt er jeg bestemt ikke enig i, men jeg ved fra erfaring, at der er nogle personer/øjne der ikke er så glade for overfladebehandlingen på IPS panelerne.

2. Det oplevede jeg ikke. Det er dog et generelt problem for alle fladskærme, at de i større eller mindre grad kan lide under dette. Det skyldes enten baggrundsbelysningen eller strømforsyningen.

3. Det ved jeg ikke. Jeg krammer ikke mine skærme O_O

4. Det betyder blot, at hvis du sender en anden opløsning end 1680x1050 til skærmen, så vil skærmen forstørre billedet op til at fylde hele skærmen, men skalere billedet. Så en 800x600 "strækkes" så at sige til fuld skærm. Hvorfor man ikke skulle køre alt i 1680x1050, forekommer mig dog lidt underligt. Jeg erkender, at der er visse gamle spil der ikke understøtter opløsningen, men hvis det er fordi grafikkortet ikke kan følge med, så er det vist rette tid til en opgradering.
Af JLyng
#74524
gah skrev:Jeg kobler mig lige på da jeg selv overvejer denne skærm.
I udenlandske test har jeg læst følgende som jeg håber at du/flatpanels evt. kan svare på.
1. tekst står en smule uskarpt, skulle have noget med skærmteknologien at gøre. Er dette et problem?
2. den brummer/summer når der skrues ned for baggrundsbelysningen.
Larmer din?
3. den bliver meget varm ved alm. brug. Bliver din meget varm?

4. der er ikke 1 til 1 pixelmapping, hvad det så betyder.

M.v.h.
1. For mig har det ikke været et problem.

2. Min larmer overhovedet ikke.

3. Min er kun varm i toppen og den har nu været tændt i 3 timer. Jeg føler ikke at den er for varm, men den vil sikkert føles en del varmere en varm sommerdag. Jeg tror dog ikke at det er noget problem.

4. Jeg læste også en test i udlandet hvor de gjorde opmærksom på 1:1 pixelmapping. Jeg fravalgte Dell skærmen i første omgang på grund af omtalen i udlandet (skulle blot have stolet på flatpanels vurdering).

Så vidt jeg har forstået så er det med 1:1 pixelmapping kun noget som vil være en gene for nogen af dem der spiller meget krævende spil. Under alle omstændigheder har det ikke været et problem for mig.

Jeg siger ikke at Dell skærmen er perfekt, men jeg mener absolut at skærmen er et godt køb til prisen.
Af JLyng
#74526
Rasmus Larsen skrev:JLyng: Tak i øvrigt for fine tilbagemeldinger. Det er altid rart med disse brugeranmeldelser. De hjælper rigtig mange derude!
Hej Rasmus

Jeg siger også tak. Jeg har haft stor glæde af Jeres test, og jeg følger løbende Jeres nyhedssektion også, plus at jeg synes at I er flinke til at hjælpe her i nyhedsgrupperne.