Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jmadsen
#6962
Nu har jeg været den lykkelige ejer af en Samsung 215TW skærm i et par uger, og nu vil jeg lige lægge en anmeldelse ind om den.
Positivt
Dette er min første fladskærm, og jeg er meget overrasket over hvor lidt plads den tager på mit skrivebord.
Skærmens opdateringshastighed på 8ms er fint for mig, jeg har endnu ikke lagt mærke til ghosting i de spil jeg har afprøvet.
Skærmens lysstyrke og farve er meget gode, og opfylder hvert deres formål; jeg vil dog ikke anbefale at man surfer med Game profilen. :)

Jeg har testet skærmens komposit indgang med en Playstation 2, billedet ser ok ud, der er lidt støj men det kan man nok slippe af med hvis man kan bruge komponent i stedet.
Der dukker et par nye indstillinger op i skærmens menu, når man skifter til komposit input; jeg opsummerer dem lige.
Color Mode: Dynamic ny farveprofil, ligner Game profilen meget.
Zoom mode, Film mode Zoom forstørrer centeret af billdet så det fylder hele skærmen; det virker ubruligt. Film mode kan jeg ikke finde ud af hvad gør.
Blue Screen Har intet med Windows at gøre :p Ændrer skærmens baggrunds farve fra sort til blå når der ikke er noget input.

Negativt
Efter et par timer i en lysstærk profil (Game, Movie) begynder man at kunne se lidt background bleeding i skærmens hjørner, dette forsvinder dog igen.
Højtalerne i skærmen er der ikke meget ved; de kan bruges hvis du ikke har andre muligheder, men ikke meget andet.
Hvis man ikke hælder skærmen lidt førend man bruger Pivot mode får man en pæn ridse i skærmens fod; jeg ville gerne have haft lidt mere frihøjde.

Til slut skal det lige siges at skærmen ikke har nogle pixelfejl.

Jmadsen
Af waverider
#6966
En god anmeldelse du har där! :) Selv er jag også meget tilfreds med 215TW, den e meget hurtig, kan selv ikke se nåen slör alls faktiskt, gode farver, betragningsvinkler o allt :)
Af Klyp
#6968
sidder selv og er lige ved at klikke på denne skærm..

er der andre ting jeg bør være opmærksom på inden?

er lysstyrken den samme over hele billedet?

btw, hvordan kan jeg vide om mit grafikkort kan tage den rigtige opløsning? hvis jeg kigger alle opløsningerne igennem, efter jeg har klikket: vis tilstande som ikke vises korrekt på denne (min nuværrende) skærm, til, kan jeg ikke finde 1680 x 1050.. men det er et nvidia 7800GTX, så går ud fra det godt kan det jeg vil bruge det til?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#6971
Det skriver han jo allerede:
Efter et par timer i en lysstærk profil (Game, Movie) begynder man at kunne se lidt background bleeding i skærmens hjørner, dette forsvinder dog igen.
Og Rasmus skriver også at der ikke er problemer med baggrundsbelysningen i det eksemplar han selv har testet:
Som du kan se slipper der stort set intet lys igennem. Der var en et minimalt gennemskær i hjørnerne, men det blev aldrig irriterende i praksis. Et flot resultat.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... tart_from=&
Ja, dit grafikkort kan godt køre 1680x1050 selvom du ikke kan se opløsningen i din oversigt nu.
Af Klyp
#6976
okay takker. var blot i tvivl om hvad der mentes med background bleeding.