Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af boink
#69461
Tak for svarene.
Det lyder til at rententionproblematikken er lidt større for dig, end først antaget?
Jeg har på mit tidligere LCD haft en forsikring, men har valgt at udelade den på dette køb, da jeg finder produktet relativt billigt og ikke forventer en levetid over de 3 år, før der skal prøves noget nyt.

Da vi ser mest SD-TV via satellit (Canal Digital), har jeg valgt de 42". Jeg har endnu ikke set et tilfredsstillende signal på en 50" når vi taler et bredt spektrum af SD-kanaler og hvor afstanden er 2,5 m.
HD må vente lidt endnu, selvom Oppo BDP-83 spøger lidt i fremtiden ;)

Jeg har derfor våget springet og bestilt en skærm hos Dansk IT Lager, så nu mangler vi blot, de får den på lager igen.

Ser frem til at afprøve dine/Pendec indstillinger og prøve at holde dem op mod hvad jeg selv kan komme frem til med DVD-Essisentiel, efter jeg får den kørt ind en 100-200 timer.

Såfremt du har et scart stik monteret må du meget gerne fortælle hvor langt det stikker bagud, udover de 77 mm?
Af keler
#69462
Sys sku lidt det er noget fis at sige at FULL HD 50" er et must..

Jeg har LG PQ6000 i 50" og sidder knapt 3 meter fra min. BD ser kvivskarpt ud, og tvivler på, hvor meget den ekstra opløsning vil gøre.

Det er et røverkøb i 50" OGSÅ selv om man ser meget HD. Der er IMO mange andre vigtigere parametre end full hd kontra hd ready.
Af Rod1983
#69516
keler skrev:Sys sku lidt det er noget fis at sige at FULL HD 50" er et must..

Jeg har LG PQ6000 i 50" og sidder knapt 3 meter fra min. BD ser kvivskarpt ud, og tvivler på, hvor meget den ekstra opløsning vil gøre.

Det er et røverkøb i 50" OGSÅ selv om man ser meget HD. Der er IMO mange andre vigtigere parametre end full hd kontra hd ready.
Det er ikke noget fis at skrive at full hd 50" er must for hvis og jeg skriver hvis han gerne vil udnytte BD formatets fulde opløsning (og jo der mangler lidt detajler på et HD Ready og FullHD tv) så er fullhd vejen. Men er kun enig 50" for pq6000'eren et røverkøb og selvfølgelig er der mange andre parametre end billedets opløsning :P
Af Supergris
#69535
Jo, det kan ikke diskuteres!!! Det ER noget fis, at skrive full-hd er et " MUST " ved HD-materiale i 50 "!!!
Har selv denne skærm i 50 " og har endnu til gode at se et bedre billede i de stuer, jeg kommer i. Også de som har 50 " i full-HD!!!
Dermed ikke sagt, at der ikke kan være en minimal forskel, ved direkte sammenligning, hvis du kommer tæt nok på!!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#69546
Enhver der påstår at de kan se forskel på to ellers identiske 50" TV, med undtagelse af fuld HD og alm. HD, på 3 m afstand enten lyver, eller har en synsfejl, der gør dem langsynede. Det er ikke muligt at skelne mellem de to opløsninger på dén afstand med et normalt syn.
Af Twinkling
#69596
Er det kun mig, eller er det ikke muligt at ændre programnavnene? (analogt signal) Hvis ikke, så er det altså temmelig irriterende.

Hvis man kan, kan i så ikke lige komme med en kort vejledning, for jeg kan umiddelbart ikke finde det.

- twink.
Af Supergris
#69603
Det kan lade sig gøre!!! Havde selv svært ved at finde ud af det.
Du skal bare gå ind under " Setup " og så " Manual Tuning ", så giver det sig selv!!!
Af Rod1983
#69643
:D :D :D okay, okay jeg giver mig "must" er måske lige stærk nok at bruge, men jeg ville nok fortrække et 50" (eller større) på den afstand og et på fullhd hvis det "kun" er BD materiale jeg sad så hele tiden.. men lad det nu ligge :p.. indlægget bliver derved rettet ;)
Af Rod1983
#69646
yakken skrev:Enhver der påstår at de kan se forskel på to ellers identiske 50" TV, med undtagelse af fuld HD og alm. HD, på 3 m afstand enten lyver, eller har en synsfejl, der gør dem langsynede.
Eller have finpudset kikkerten :D :D