Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Pengzi
#658
af Pengzi, 25.10.2005

Det var med stor forventning jeg modtog skærmen fra Dell. Skærmen var produceret i Irland og ankom 4 hverdage efter bestilling. Inden mit valg faldt på denne skærm har jeg læst en del anmeldelser på nettet og har diskuteret med de â€
Af aravn
#684
Super anmeldelse, med gode billeder og et tydeligt indtryk af hvad der er man får. Jeg går selv og venter på min, kan dog pga. sløvhed hos fragtmanden først modtage den mandag.

Har dog lige et spørgsmål. Anvender du et Radeon 9600 til at afvikle de to spil du nævnte?

I så fald er det ikke nødvendigvis skærmens skyld at spillene "hakker"/lagger.Hvis du ikke V sync'er (30 frames), men prøver på at trække 60 frames i 1280 * 960 så skullle de ikke undre mig om problemet ligger i grafikkortet fremfor skærmen. Hvis man vil have 2405 til at trække de nyeste spil i 1920 *1200 skal der et nyt og dyrt grafikort til, f.eks 7800, x1800, x850 eller lign.

Dermed ikke sagt at 2405 er den perfekte spille tft, blot at skærmen kræver et nyt og desværre også dyrt grafikkort for at komme til sin ret i spil.

Mvh.

Aravn
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#689
Jeg tror det er den helt rigtige skærm til CAD design du har fået der. Rart at se at backlight problemerne ikke er til stede på denne model. Det billede du viser her er bestemt ikke noget at græde over og jeg tvivler på at du nogensinde vil opdage det i praksis.

Jeg tilføjer lige et link til skærmen hos Dell herunder:
Link til Dell 2405FPW

En idé kunne være at inkludere specifikationerne i starten af din anmeldelse så andre kan se hvad den "kan".
Brugeravatar
Af Pengzi
#691
Til Aravn,

Ja, ATI-9600 og en 2-3 år gammel PC var brugt til testen af spillene. Jeg talte med Rasmus om det og han har en mistanke for at "Lagger" eller slør kunne have fremkommet pga. at monitoren skalerer, når den ikke viser sin native opløsning. Jeg tror du har ret mht. at skærmen vil kunne fungere bedre hvis et mere tidssvarende PC-system anvendes.

Jeg håber at du kunne komme med en "opdate" efter du har modtaget din skærm :)
Senest rettet af Pengzi 26. okt 2005, 17:16, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#694
Rigtig god mini anmeldelse af skærmen.

Jeg er helt sikker på, at den vil være til gavn for rigtig mange mennesker, som går og overvejer denne skærm. Den er jo også specielt interessant når den er på tilbud om man kan næsten fornemme, at tilstrømningen af spørgsmål stiger i takt med dét :)

Godt initiativ.
Af RSS
#743
Fin anmeldelse!

Ja, valget er også i mit tilfælde faldet på denne skærm, det var dog sket inden jeg læste anmeldelsen, men det bekræftede jo at jeg nok var på rette spor, så det var bare med at få bestilt en mens den var på tilbud og jeg sidder nu og venter på den ankommer om ca. en uge, den kommer fra Irland tror jeg nok.

Jeg vender tilbage med et par kommentarer når jeg har modtaget "dyret" og set lidt på den.