Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af abelbendel
#78332
Du skriver, at du skulle bruge et: DVI-D dual link, til den skærm..

Nu har jeg selv bestilt den skærm og har købt et kabel fra Deltaco på 2m, der hedder:DVI-620A-K
(eller Dual Link * DVI-I Han/DVI-I Han

..er det ikke det rigtige kabel - og hvad er forskellen??
Og hvad er det for noget med 120MHz kabler?? hvor ser man det henne?? er sat helt af her!
Af sbt
#78344
Troede man skulle bruge to kabler fra grafik kortet til skærmen :D

Men, det kabel der følger med, er det dual? (Det er han-han.)

Tak.

Undskyld, kan se, at der står "dual" på kablet :s
Af abelbendel
#78383
Er der ingen der kender forskellen og ved om det kabel jeg har købt, vil fungere med skærmen?

Noget andet jeg også har spekuleret over, er det her med at I, i jeres tests retter farverne til - hvordan indstiller i dem(hvilke software er det i bruger)

Kan se i jeres test, at I bruger et program der hedder noget med kalibrering?
Kan i forklare lidt om hvordan man gør/finder det software?
Af sbt
#78450
Jeg tror, at du har fat i et korrekt kabel.

Jeg kunne ikke få andet end sort skærm ved 120Hz ved et almindeligt kabel, men med dual kunne jeg få billedet frem.

Hvad står der på selve kablet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#78462
Det er ikke et program alene vi bruger. Der sidder et stykke hardware i USB-porten, som måler på skærmen samtidigt. Vi benytter en Lacie Blue Eye Pro og en Spyder3 målesensor til vore test.
Af abelbendel
#78475
@SBT: Det ved jeg ikke, da det er pakket ind i det her "svejsede plastik" og vil miste bytte-retten hvis jeg åbner - tør ikke åbne, før jeg er sikker.

@Yakken: Alt det der HW ..er det dyrt at købe(pris)? ..eller hvad koster det at få det gjort hos et firma?

Er helt blank på området, men sætter pris på et godt billede!

Det vil nok også blive aktuelt, når jeg skal have nyt TV - har nemlig også kik på Samsung's ue40/46_8XXX - men venter lige til at der er lidt flere erfaringer ift. det nye signal(tunere)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#78481
Vores testudstyr har vi skrevet anmeldelser af tidligere:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1212140466
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1141239005

Det er forholdsvist dyrt ift. prisen på en skærm. Du kan nok google dig til priser på nettet. Jeg kender ikke til firmaer, der tilbyder kalibrering af PC-skærme.
Af abelbendel
#78586
Fik skærmen ind ad døren idag(DVI-kabel fulgte med, så jeg har et andet der skal retur!)

Tjekkede min skærm via CCC og kan se den står til at kører 1680x1050, 60Hz og 32bit i farvekvallitet.
Jeg prøvede så at sætte den til 120Hz, hvilket gjorde billedet rigtig DÅRLIGT(som om der var 2 skærmbilleder oven i hinanden og at det ene billede så var forskud med en 0,5mm) = meget mudret billede og næsten ulæselig tekst! - så pt kører jeg lige 60Hz, indtil jeg får mere styr på, hvad det er der går galt.

Da jeg ikke kan kalibrere skærmen i mangel af nødvendigt udstyr, har jeg bare læst jeres test af skærmen og der kopieret de skærm/farve-indstillinger i var kommet frem til efter kalibreringen(ser lidt mystisk ud.. men ok)

Jeres "Bemærk at for at benytte 120 Hz kræves et grafikkort med dual-link DVI udgang." Ved jeg ikke om jeg opfylder..?!
Har et AGP Radeon X1950PRO(256MB GDDR3) fra Powercolor, med en af de her store ArcticCooling-kølere på.
Under Externals Connectors, er der Dual DVI-I output, S-video og VIVO.
Display Support: VGA Compatible, VESA Compatible BIOS for Super VGA, DCC1/2b/2b+

JA!! det er en gammel sag!! ..men bare rolig, er i skrivende stund, igang med at bygge/samle min nye i5-rig.. så det blir forhåbentlig bedre!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#78607
Du kører nok i 3D-mode. Det er beregnet til 3D-briller. Du burde have duallink på dit grafikkort - det har de fleste nyere kort. Du vil ikke kunne gå op i 120 Hz uden.
Af sbt
#78723
Hmmm. Har problemer med at spille Battlefield 2142.

Spillet starter op, men skærmen går i sort og tilbage til Windows. Jeg kan sætte min gamle skærm på uden at ændre driver eller andet og det virker perfekt.

Jeg modtog et dual kabel sammen med skærmen og grafikkortet er et Gforce GTX 260. Når jeg er i Windows kan jeg godt sætte skærmen til 120Hz uanset hvilken port på grafikkortet jeg bruger.

Skal jeg bruge begge udgange på grafikkortet med et Y-kabel (er helt tom for ideer efterhånden)?

:(
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#80437
sbt skrev:Hmmm. Har problemer med at spille Battlefield 2142.

Spillet starter op, men skærmen går i sort og tilbage til Windows. Jeg kan sætte min gamle skærm på uden at ændre driver eller andet og det virker perfekt.

Jeg modtog et dual kabel sammen med skærmen og grafikkortet er et Gforce GTX 260. Når jeg er i Windows kan jeg godt sætte skærmen til 120Hz uanset hvilken port på grafikkortet jeg bruger.

Skal jeg bruge begge udgange på grafikkortet med et Y-kabel (er helt tom for ideer efterhånden)?

:(
Nej kun den ene udgang og så et dual-link DVI kabel som det du har.

Prøv at sæt din gamle skærm til og ændre opløsningen i Battlefield. F.eks. til en lav en. Herefter kan du sætte den nye til igen.
Af Wendigo
#83013
Og her 7 måneder efter, er jeg ikke indehaver af 2233RZ'ern mere. Hvorfor?
Fordi: Den første havde 4 pixelfejl efter 7 måneders brug. Nummer 2 havde alt for meget kraftigt backlight bleeding. Nummer 3 havde underlige farver.

Jeg var så heldig at finde en brugt Sony FW900 24' CRT i noget der var mint condition. Og det forbliver den indtil der er komme styr på kvaliteten af de nye 120hz skærme (og nuværende)