Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kief
#63266
tarok skrev:
xcardman skrev:JA det er jo et personligt valg. Har jo selv købt en pioneer 500M uden at have set billedet. Har dog set en 5090H. Men når man ikke synes en g10 tilfredstiller ens behov må man jo gå et skridt videre.
Men de fleste vil sikkert blive tilfreds både med x10 eller en g10 og v10.

En god ting ved mit køb er at man ikke se prisen falder 5000 kr om 3 måneder. Der gik vel cirka et halvt år så kunne man få en px80 til 5000 kr frem for de 10.000 jeg gav.
Jeg synes at kunne erindre at du lige havde bestilt et nyt 50" Samsung plasma eller husker jeg forkert? O-O
Den røg vist tilbage pga en for dårligt sort niveau ... (eller rygtes at have dårligere sort niveau end G10)
Af xcardman
#63270
tarok skrev:
xcardman skrev:JA det er jo et personligt valg. Har jo selv købt en pioneer 500M uden at have set billedet. Har dog set en 5090H. Men når man ikke synes en g10 tilfredstiller ens behov må man jo gå et skridt videre.
Men de fleste vil sikkert blive tilfreds både med x10 eller en g10 og v10.

En god ting ved mit køb er at man ikke se prisen falder 5000 kr om 3 måneder. Der gik vel cirka et halvt år så kunne man få en px80 til 5000 kr frem for de 10.000 jeg gav.
Jeg synes at kunne erindre at du lige havde bestilt et nyt 50" Samsung plasma eller husker jeg forkert? O-O
du husker helt rigtig, indtil den blev afbestilt i onsdag og en pio 500M bestilt. tror stadig en samsung bliver god, men tror ikke jeg bliver tilfreds med dens sortniveau. har læst test på avrum og set en g10
får min pio i næsten uge som jeg skulle have modtaget samsungen.
#63288
xcardman skrev:
BrianH skrev:Jeg har da et relevant spørgsmål... :)
Når du ikke kan se forskel på SD (analogt?) og DVB-T, betyder det så, at det analoge står flot og perfekt? Eller at DVB-T er ligeså dårligt som SD?
Malcolm_Y skrev: Kan ikke se nogen forskel på SD signal kontra DVB-T signal rent kvalitets mæssigt på nuværende tidspunkt
tror han forveksler dvb-c med dvb-t, hvorfor ellers bruge dvb-c tuneren. Han skriver jo Man skal slukke & tænde TV'et for at aktivere DVB-C efter at have tændt for det i menuen.

analog og digtial dvb-t er begge et sd signal. Hvis man ikke kan se forskel er det fordi man er rigtig heldig og bo i et område med et rigtig godt analog signal. Det er desværre ikke tilfældet alle steder. På min px80 stod et dvb-t signal langt bedre end analog. Har egen antenne på taget.
men plasma er det bedste til analog signal.
Nej jeg mener skam DVB-T og ikke C bor i et boligselskab med kabel-antenneforening med Stofa.

Det analoge signal står faktisk rigtig pænt, nok derfor jeg ikke kan se den store forskel på analogt kontra digitalt signal.

Det digitale signal er dog en anelse bedre men har lagt mærke til at det afhænger helt af hvad tid på dagen jeg ser på det!
#63289
BrianH skrev:Jeg har da et relevant spørgsmål... :)
Når du ikke kan se forskel på SD (analogt?) og DVB-T, betyder det så, at det analoge står flot og perfekt? Eller at DVB-T er ligeså dårligt som SD?
Malcolm_Y skrev: Kan ikke se nogen forskel på SD signal kontra DVB-T signal rent kvalitets mæssigt på nuværende tidspunkt
Det analoge står okay flot men kan aldrig blive helt perfekt, men igen det digitale DVB-T er kun en anelse bedre men det er begrænset hvad jeg har af kanaler at sammenligne med har kun de gratis luftbårende.
#63301
Malcolm_Y skrev:
BrianH skrev:Jeg har da et relevant spørgsmål... :)
Når du ikke kan se forskel på SD (analogt?) og DVB-T, betyder det så, at det analoge står flot og perfekt? Eller at DVB-T er ligeså dårligt som SD?
Malcolm_Y skrev: Kan ikke se nogen forskel på SD signal kontra DVB-T signal rent kvalitets mæssigt på nuværende tidspunkt
Det analoge står okay flot men kan aldrig blive helt perfekt, men igen det digitale DVB-T er kun en anelse bedre men det er begrænset hvad jeg har af kanaler at sammenligne med har kun de gratis luftbårende.
ok så er du en af de heldige, for der er nemlig meget stor forskel på hvilket område man bor i.

men tillykke med din fine skærm, de burde jo gå som varmt brød