Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#61275
Så fik jeg leveret mit aller første TFT TV fra det lokale Panasonic Center jubii og det gamle 32" philips CRT bliver pænt stillet til siden :-).

Glad for jeg valgte 42" sidder 2-2.5m fra skærmen det har lige den rigtige størrelse kan slet ikke forstå jeg kunne leve med 32" før ;-)

Postivt :
Rigtig pænt billede med analog SD kanaler ifht hvad jeg forventede.
Let og forståelig opsætning af indstillingerne (har endnu ikke måtte konsultere manualen)
Den fangede alle de gratis DVB-T kanaler igennem mit alm. kabel-TV antenne kabel. Blev ret imponeret faktisk.
Den kører Linux som menu system :-D
Phono lyd udgangen gengiver lyden meget bedre end jeg er vant til fra tidligere CRT TV. Og det giver en så meget bedre TV oplevelse med det seperate billige 2.1 PC lyd system (altec Lansing VS4121) jeg har sat til.
Der følger kun en Quick guide med, manualen ligger på en medfølgende DVD, super at man tænker lidt på "miljøet" der ;-)


Negativt :
Man skal slukke & tænde TV'et for at aktivere DVB-C efter at have tændt for det i menuen.
Fjernbetjeningen er virkelig dårligt designet mht. hvor man rent intuativt burde finde knapperne.
Lyden er som som forventet ikke noget at råbe hurra for. Det er okay til at gengive tale hvilket det faktisk gør udemærket men ligeså snart der kommer bas eller diskant så skal man ikke skrue for højt op før det begynder at give op.
Kan ikke se nogen forskel på SD signal kontra DVB-T signal rent kvalitets mæssigt på nuværende tidspunkt


Har ikke leget så meget med indstillingerne men spørg til og jeg skal prøve svarer så godt som muligt.
Regner med købe et bedre lyd system som jeg sætter til Onkyo HTX22HD evt. center+baghøjtaler pakken SKS-11
Af MichaelF
#61292
Er de negative ting, noget som du havde forventet anderledes? Jeg står og skal købe tv i denne uge, og kan ikke bestemme mig mellem G10 og X10... :p

Jeg skal bare se tv alm, se dvd film og spille xbox360. Jeg ku senere hen godt tænke mig at se blue-ray film også.

Nogen kommentarer til det? :)
Af Malcolm_Y
#61298
Rasmus Larsen skrev:Jeg har flyttet din tråd til kategorien Brugeranmeldelser. På den måde bliver den ikke væk i mængden af indlæg :)
Cool havde slet ikke set den kategori
Af Malcolm_Y
#61300
MichaelF skrev:Er de negative ting, noget som du havde forventet anderledes? Jeg står og skal købe tv i denne uge, og kan ikke bestemme mig mellem G10 og X10... :p

Jeg skal bare se tv alm, se dvd film og spille xbox360. Jeg ku senere hen godt tænke mig at se blue-ray film også.

Nogen kommentarer til det? :)
I et TV som X10 havde jeg nok ikke forventet så meget anerledes eller banebrydende, men jeg mener ikke G10 er værd at købe istede pris kontra hvad du får for pengene og reelt skal bruge det til. Men det vil vise sig om det passer når FP testen kommer engang i uge 20.

Havde smækket noget DivX op på skærmen igår via min WD HD TV Mediaplayer via HDMI kabel og der havde havde skærmen ingen med medlidenhed at fortælle mig hvor dårlig et kildemateriale jeg fodrede den med :-)

Men ellers så det faktisk rigtig godt ud, pæne sorte gengivelser og dejligt klart og tydeligt billede, farverne skal dog nok finindstilles lidt for det så lidt for "farvet" ud i indstillingen varm & for blåt i indstillingen kølig!
Af Malcolm_Y
#61301
*slettet dobbelt post
Senest rettet af Malcolm_Y 29. apr 2009, 13:28, rettet i alt 1 gang.
Af MichaelF
#61302
Okay. Tak for dit svar.

Uge20...hmm, det er lidt længe at vente på anmeldese. Så står jeg uden tv i 2 uger endnu. Flytter lørdag og det gamle tv er væk :p
Af Malcolm_Y
#61319
MichaelF skrev:Okay. Tak for dit svar.

Uge20...hmm, det er lidt længe at vente på anmeldese. Så står jeg uden tv i 2 uger endnu. Flytter lørdag og det gamle tv er væk :p
Hvis økonomien er en faktor, og du ikke skal se FULL HD materiale i over 40% af tiden så vil jeg ikke tøve med at anbefale X10y desuden skal du op i over 50" og ikke for langt væk fra skærmen for overhovedet at få udbytte af de ekstra detaljer men det er der skrevet så meget om tidligere bla. en udemærket artikel her på siden og en af de andre tråde hvor der henvises til nogle video klip fra sp ein ding og gear tv
Af xcardman
#61992
MichaelF skrev:Er de negative ting, noget som du havde forventet anderledes? Jeg står og skal købe tv i denne uge, og kan ikke bestemme mig mellem G10 og X10... :p

Jeg skal bare se tv alm, se dvd film og spille xbox360. Jeg ku senere hen godt tænke mig at se blue-ray film også.

Nogen kommentarer til det? :)
forskellen mellem en g10 og x10 er ikke kun full HD.
når du skal se en film om aften i lidt mørkeomgivelser, så vil du se forskellen. En g10 har langt bedre kontrast og det kommer først til udtryk i mørkeomgivelser. ikke i fona hvor begge to står helt forkert i indstilling.
mange siger jo en x10 og g10 er mat i farverne, Men det er fordi en g10 står til 2,0 i gamma standard den skal står på 2,2.
plasma er bedst i mørkeomgivelser.
kan desværre kun sammenligne med en px80 og g10. x10 er afløser for px80 og forskellen er ikke stor.
Men der er en kæmpe forskel på et px80 og en G10.

det vil jeg tror Rasmus også kommer frem til.
Af tarok
#63081
xcardman skrev: x10 er afløser for px80 og forskellen er ikke stor.
Men der er en kæmpe forskel på et px80 og en G10.

det vil jeg tror Rasmus også kommer frem til.
Jeg håber at Rasmus Larsen ignorerer et sådant indirkete påvirkningsforsøg.
Af xcardman
#63232
tarok skrev:
xcardman skrev: x10 er afløser for px80 og forskellen er ikke stor.
Men der er en kæmpe forskel på et px80 og en G10.

det vil jeg tror Rasmus også kommer frem til.
Jeg håber at Rasmus Larsen ignorerer et sådant indirkete påvirkningsforsøg.
hvad snakker du om, det er jo ikke at påvirke. er også hammer ligeglad når jeg selv har et pioneer. Men du har vel kun set dem side om side i Fona.
En g10 er bedre og det kommer Rasmus også frem til. Han måler jo tingene. Men en G10 er ikke bedre pågrund af full HD, men selve billedet er bedre. Især i mørkeomgivelser.
Af Hjarsen
#63235
Men i forhold til prisen ved jeg nu ikke om det er prisen værd at give 2500 kr extra for at hoppe fra X10 til G10..

Tror helt klart X10, ville være mere end rigeligt hvis man bare skal se TV og spille PS3 fx.

G10'eren vil nok være bedre hvis man tilslutter ens computer, men ellers vil jeg ikke tro det er det værd.

Men glæder mig også til Rasmus's andmeldelse og sammenligninger..

Har forresten set forskellen mellem to perfekt opsatte TV'er, henholdvis G10 og X10. Forskellen er at G10 giver sort LIDT bedre, men sq ikke noget jeg ville smide 2500 kr extra for at se.
Af xcardman
#63236
Hjarsen skrev:Men i forhold til prisen ved jeg nu ikke om det er prisen værd at give 2500 kr extra for at hoppe fra X10 til G10..

Tror helt klart X10, ville være mere end rigeligt hvis man bare skal se TV og spille PS3 fx.

G10'eren vil nok være bedre hvis man tilslutter ens computer, men ellers vil jeg ikke tro det er det værd.

Men glæder mig også til Rasmus's andmeldelse og sammenligninger..

Har forresten set forskellen mellem to perfekt opsatte TV'er, henholdvis G10 og X10. Forskellen er at G10 giver sort LIDT bedre, men sq ikke noget jeg ville smide 2500 kr extra for at se.
se det er jo en fin beslutning men vent og se testen i morgen, jeg skrev også kun mit indlæg fordi næsten alle sagde det kun full HD og hd ready.
har jo selv haft en px80 og der var jeg ikke tilfreds med sortniveau og har set en g10. Der er en verden til forskel i sortniveau når man ser filmen om aften. en x10 bygger på samme panel som px80, som så er blevet tunet lidt
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#63246
Hjarsen skrev:Har forresten set forskellen mellem to perfekt opsatte TV'er, henholdvis G10 og X10. Forskellen er at G10 giver sort LIDT bedre, men sq ikke noget jeg ville smide 2500 kr extra for at se.
Det er jo et personligt valg. Ofte så er det de sidste små detaljer, som koster kassen, da det også er dem der er dyre at udvikle. Folk der sætter pris på disse finesser vil nok ikke have samme mening om de 2500 kr.

Jeg synes eksempelvis, at de ~9.000 kr. jeg gav ekstra for et Pioneer LX5090 var godt givet ud ift. X10.